2012-04-17, 23:00
  #5113
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronken82
Trappade ner från snus till cigg och nu imorgon så kommer jag endast att tugga vanliga tuggummin, och halstabletter. Är riktigt jävla motiverad att skuta denna gången!!


Se till att verkligen säga hejdå till nikotinet ikväll!
Jag slutade så snabbt och oväntad att jag aldrig fick min sista snus/cigg (det ångrar jag nu!)

lycka till!!
Citera
2012-04-17, 23:03
  #5114
Medlem
Sluta snusa är lätt, bara man är hård mot sig själv. Ska helst sluta direkt, inte nertrappning eller dylikt. det är iallafall min åsikt. Man ska absolut inte tänka att "nemen helvete vad sugen jag är, jag tar en snus till!"
Citera
2012-04-17, 23:30
  #5115
Medlem
cunfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Jag drömde snusrelaterade drömmar försök 1 & 2. Det 3:e, alltså detta kom det inga sånna drömmar. Däremot råder jag dig att inte börja igen. Kan säga så här att för mig som failade så var bara första snusen som att komma upp till himmelen, dagen därpå var det njutande att snusa. Men dag 3 var jag tillbaka på det gamla vanliga igen där man slentrianmässigt tar en snus utan att man ens behöver någon. Inte en jävla snus känns som någon höjdare. Känner mig bara äcklig och jävlig i käften - och på det en fattig sate.

Så nej, det är ingen tur på rosa moln du kommer avnjuta om du börjar igen.. samma slentrianmässiga instoppning efter ett par dagar - alltså inget att hänga i julgranen.

Kan med sorg men samtidigt en viss lättnad säga att jag inte klarade det, huvudvärken fick mig att rent av löpa till affären och köpa en dosa grov. Kändes som att svävas på moln när en dubbel satt under läppen och jag börjadefaktiskt skratta av lycka. Fick ett lyckorus. Kanske låter löjligt men det va bara en sån lättnad. Huvudvärken släppte långsamt och efter några timmar var alla symtom borta. Besviken på mig själv något fruktansvärt medans jag hela tideninbillar mig att det inte gör något ont att snusa. Kan även meddela att jag inte är en storsnusare och har en dosa 3-5dagar !får testa igen när jag känner att det gör mig mer ont än gott. Kanske blir lättare att lägga av då. Vad vet jag men tack för support. Hade!
Citera
2012-04-17, 23:34
  #5116
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fingr
Sluta snusa är lätt, bara man är hård mot sig själv. Ska helst sluta direkt, inte nertrappning eller dylikt. det är iallafall min åsikt. Man ska absolut inte tänka att "nemen helvete vad sugen jag är, jag tar en snus till!"

Lätt att sluta snusa?
Det kanske är lätt att sluta snusa efter 6 månaders bruk, för vissa är det kanske lika lätt även efter 5års bruk.
Men tro mig det finns dom som det är jävligt svårt för!

Okej du var duktig och slutade (jag också hitintills) men bara för att det var "lätt" för dej betyder det inte att det är lätt för Göran som snusat i 30år.
Alla har olika starkt psyke och vissa blir lättare beroende osv.
__________________
Senast redigerad av hashish-boy 2012-04-17 kl. 23:36.
Citera
2012-04-18, 08:44
  #5117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunfused
Kan med sorg men samtidigt en viss lättnad säga att jag inte klarade det, huvudvärken fick mig att rent av löpa till affären och köpa en dosa grov. Kändes som att svävas på moln när en dubbel satt under läppen och jag börjadefaktiskt skratta av lycka. Fick ett lyckorus. Kanske låter löjligt men det va bara en sån lättnad. Huvudvärken släppte långsamt och efter några timmar var alla symtom borta. Besviken på mig själv något fruktansvärt medans jag hela tideninbillar mig att det inte gör något ont att snusa. Kan även meddela att jag inte är en storsnusare och har en dosa 3-5dagar !får testa igen när jag känner att det gör mig mer ont än gott. Kanske blir lättare att lägga av då. Vad vet jag men tack för support. Hade!

Det värsta är ju att man under sitt snus-stopp sänkt nikotin nivån i kroppen, till den grad att till och med 3-4 snusar per dag skulle kunna funka utan att ge några bieffekter. Trots det trycker man en efter en under läppen.

Jag ska gå i Dagge1976 fotspår nästa gång och köra en kur Champix.
Citera
2012-04-18, 08:56
  #5118
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Det värsta är ju att man under sitt snus-stopp sänkt nikotin nivån i kroppen, till den grad att till och med 3-4 snusar per dag skulle kunna funka utan att ge några bieffekter. Trots det trycker man en efter en under läppen.

Jag ska gå i Dagge1976 fotspår nästa gång och köra en kur Champix.


Ja, när man precis har börjat igen försöker man ju hålla sig till mindre än 6 prillor om dagen (1-2 förmiddag, 1-2 eftermiddag och 1-2 kvällspasset). Kruxet är ju bara att receptorerna man har i huvudet tipsar om att man borde bygga upp dosen till det som var tidigare å så sitter man där och drar en dosa/dygnet =)


Champix låter bra, rapportera gärna i tråden!
Citera
2012-04-18, 16:17
  #5119
Medlem
ronken82s avatar
Uppdatering från igår: Känner oerhörd aggression, hade någon varit tyken i skolan idag, så hade jag nog kört upp hans eget huvud i hans bakdel, hyperaktiv (kan inte sitta still),tristess, likgiltighet, men samtidigt så känner inget direkt sug efter att bryta försöket, då jag peppar mig själv konstant genom att tänka på alla fördelar med att vara icke-snusare. Har för övrigt kedje-snusat i ca: 15 år.
Citera
2012-04-18, 18:33
  #5120
Medlem
Germanofils avatar
Två veckor utan snus och nikotin idag!

Nikotinbegäret är inte så jättesvårt att hantera tycker jag. Det enda negativa är att jag ibland kan bli ofokuserad i stressiga situationer där snus tidigare hjälpte. Oförklarligt dåligt humör har jag faktiskt bara haft en enda gång de här två veckorna. Trodde att jag skulle förvandlas till en bitch ju. He he.

Det som däremot är extremt svårt för mig är beroendet av att ha någonting under läppen. Är redan inne på min andra stock Onico och det känns rejält värdelöst att betala bara för att ha någonting att stoppa under läppen som inte ens är en drog! Onico är ju dessutom dyrare än vissa riktiga snus.

Funderar starkt på att lägga av med fakesnusen när denna stock är slut men fruktar att jag då kommer börjar småäta mycket. Tuggummi hjälper inte speciellt bra tycker jag.
Citera
2012-04-18, 19:22
  #5121
Medlem
Slutade snusa efter 7 års snusning, samt 4 års rökning(började båda samtidigt) i slutet av februari, och början redan känna att det är JÄÄÄÄÄÄÄÄVLIGT skönt att inte ha något som styr över sig, att man måste tänka på att ha med sig snus hela tiden.

Dock har jag tagit två snus, 1 vid varje berusning, utan någon återfall dagen efter. Även att jag varje gång då vaknat upp med en snus dosa i byxfickan har jag slängt den direkt, och bara blivit äcklad av den! Fast det händer väl ibland att känner en liten frästelse så fort nån slänger upp dosan på bordet...!

Värsta perioden var väl dom första 3 veckorna, huvva!!

Men stå på er kära sluta snusare, jävligt bra jobbat, och det kommer även ni känna!!!!!!!!!


Edit: kan även tilläga att nikotinfri snus, båda lös och portion har testats, och jag vill verkligen rekomendera att INTE använda dessa produkter, då de bara gör så ni aldrig glömmer skiten. Försök tänk positivt att ni är jävligt duktiga, och skryt gärna så ni får lite berömelse, hjälper mycket med den där sköna glada kicken man får då
__________________
Senast redigerad av Luftirummet 2012-04-18 kl. 19:28.
Citera
2012-04-18, 21:27
  #5122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Lätt att sluta snusa?
Det kanske är lätt att sluta snusa efter 6 månaders bruk, för vissa är det kanske lika lätt även efter 5års bruk.
Men tro mig det finns dom som det är jävligt svårt för!

Okej du var duktig och slutade (jag också hitintills) men bara för att det var "lätt" för dej betyder det inte att det är lätt för Göran som snusat i 30år.
Alla har olika starkt psyke och vissa blir lättare beroende osv.
Beror på, det kan vara lätt om man verkligen bestämmer sig, förutom att man kanske mår skit o snussugen som fan, men det man sig fan på att sluta så går det!
Hade förövrigt snusat i 3-4 år. Har nog ganska svårt för att bli grovt beroende och även starkt psyke.

Elogé till alla som lyckats sluta!
Citera
2012-04-19, 09:25
  #5123
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Två veckor utan snus och nikotin idag!

Nikotinbegäret är inte så jättesvårt att hantera tycker jag. Det enda negativa är att jag ibland kan bli ofokuserad i stressiga situationer där snus tidigare hjälpte. Oförklarligt dåligt humör har jag faktiskt bara haft en enda gång de här två veckorna. Trodde att jag skulle förvandlas till en bitch ju. He he.

Det som däremot är extremt svårt för mig är beroendet av att ha någonting under läppen. Är redan inne på min andra stock Onico och det känns rejält värdelöst att betala bara för att ha någonting att stoppa under läppen som inte ens är en drog! Onico är ju dessutom dyrare än vissa riktiga snus.

Funderar starkt på att lägga av med fakesnusen när denna stock är slut men fruktar att jag då kommer börjar småäta mycket. Tuggummi hjälper inte speciellt bra tycker jag.

Kan man köpa Onico på stock?? Då har det gått långt :-) Men jag känner också till ex-rökare/snusare som kör nikotinfritt snus i åratal..
Citera
2012-04-19, 10:44
  #5124
Medlem
VonEssens avatar
Är det någon annan som upplevt att tiden tvärnitar när man slutat snusa? Nu är klockan 10:43 jag har varit vaken sen 08:00 alltså 2:43 timmar men det känns som att en hel dag har passerat.

Tiden går i slow motion och det är fruktansvärt märkligt! (slutade snusa igår)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in