2012-04-19, 19:28
Medlem
ronken82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen
Är det någon annan som upplevt att tiden tvärnitar när man slutat snusa? Nu är klockan 10:43 jag har varit vaken sen 08:00 alltså 2:43 timmar men det känns som att en hel dag har passerat.

Tiden går i slow motion och det är fruktansvärt märkligt! (slutade snusa igår)

ja! kände det igår och idag!! helt sjukt !
Citera
2012-04-19, 19:43
Medlem
hashish-boys avatar
har haft jobbig abstinens nu dag 10 och 11, lite off med tanke på att dag 6-9 var helt lugnt....
aja det får väl gå!
har 2cigarrer till söndag då polaren fyller 20 (det ska bli gott som fan)
Citera
2012-04-20, 13:04
Medlem
Skebokvarnsv.209s avatar
Hej pojkar!

Jag är inne på 4de dagen, och börjar bli lite trött på det här.

Upplevde de två första dagarna som superlätta. Jag slutade snusa impulsivt, vaknade en morgon och lät bli att ta snus.

Problematiken: Har blivit något så djävulskt rastlös, kan inte spela mina datorspel som jag alltid har kunnat. Kan inte slappna av mer än 30 minuter. Det är skitsynd eftersom jag älskar att spela datorspel

Känner mig alldeles "luddig" i hjärnan och kan inte tänka "klart".

Dessutom saknar jag motivation till att sluta mer än att se om jag "kan".

Någon som suttit/sitter i min sits?
Citera
2012-04-20, 13:16
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skebokvarnsv.209
Hej pojkar!

Jag är inne på 4de dagen, och börjar bli lite trött på det här.

Upplevde de två första dagarna som superlätta. Jag slutade snusa impulsivt, vaknade en morgon och lät bli att ta snus.

Problematiken: Har blivit något så djävulskt rastlös, kan inte spela mina datorspel som jag alltid har kunnat. Kan inte slappna av mer än 30 minuter. Det är skitsynd eftersom jag älskar att spela datorspel

Känner mig alldeles "luddig" i hjärnan och kan inte tänka "klart".

Dessutom saknar jag motivation till att sluta mer än att se om jag "kan".

Någon som suttit/sitter i min sits?

exakt samma här, jag la aldrig in snusen på morgonen och de va 12dygn sen
det kommer va jobbigt till och från men testa hushållspapper eller onico så du har nåt under läppen.
Citera
2012-04-20, 13:19
Medlem
Skebokvarnsv.209s avatar
men vafan, min största frustration är att min kropp inte funkar som den ska, är mest av allt oroad att jag aldrig kommer "tänka" som tidigare eller "vara" som tidigare. Snusen är ju en del av en, den gör att man har tålamod med dumma människor etc.

Ska gå ner o köpa kickup mint nu
Citera
2012-04-20, 19:10
Medlem
ronken82s avatar
Dag nr: 3 utan Nikotin:

Fortsatt låg toleransnivå, aggressivitet, depressionsattacker, hyperaktivitet.
Citera
2012-04-20, 20:37
Medlem
maxwellis avatar
Är inne på dag 3 nu, inte svårt att låta bli men så satans drygt bara. Huvudvärk, svettningar och aggressioner. Men va fan, värt i slutändan. Fick tips om att först är det de 3 första timmarna som är värst, sen 3 dagarna och SEN efter 3 veckor är är man rehabiliterad.

Kämpa på och GE FAN i att "bara ta en" då får ni antagligen genomlida samma procedur igen.
Citera
2012-04-20, 21:32
Medlem
Parniels avatar
Har försökt att sluta snusa i vissa perioder men lyckas alltid knalla ner till kiosken och köpa en dosa rapé... jag saknar snuset framförallt när jag ska kolla på film, fotbollsmatcher och i plugget/jobbet.. svårt som fasiken är det att lägga av! har dock inte prövat onico ska nog prova skiten
Senast redigerad av Parniel 2012-04-20 kl. 21:37. Anledning: Stavfel utav fan pga trötthet
Citera
2012-04-20, 23:24
Medlem
VonEssens avatar
är inne på dag 4 nu, och börjar återgå till det normala igen. Hjärnan leker inte hela havet stormar längre och svettandet samt aggressionerna är borta.

Ett coolt sätt att lura sig själv är att sätta in en snus i typ 5-10 sekunder och sen ta ut den snabbt, då tror man att man tagit en snus =) funkar för mig.

hade en stock som jag köpt som ändå kommer kastas bort så jag "flash snusar" dom nu istället.

Hoppas jag är 100% återställd på Måndag morgon, då har det gått 5-6 dagar sedan jag slutade snusa efter 15 år av blandad rökning och snusning.
Citera
2012-04-21, 03:29
Medlem
Mojo Nixons avatar
http://www.easysurf.cc/ndate2.htm

Dagräknare för att hålla koll för er som lyckats hålla uppe lite längre. Ett tips som funkade för mig var att ha ett datum som man verkligen slutar på, ett datum som man kan komma ihåg och räkna efter.

Jag är uppe i 201 dagar nu, eller 28 veckor och 5 dagar. Går bra, blivit en del feströkning på senare tid men skulle aldrig få för mig att stoppa in en snus under läppen. Inte ens när jag varit som fullast har jag tackat ja.
Citera
2012-04-21, 09:44
Medlem
ronken82s avatar
Dag: 4 utan Nikotin: känns bättre, inte lika aggressiv och har en högre tolerans, har lärt mig att kaffe lindrar suget lite. Känner att jag aldrig mera kommer att stoppa in en prill-jävel under läppen, men att feströka en dag i veckan är acceptabelt (måste ha något gött till ölen)
Citera
2012-04-21, 12:01
Medlem
VonEssens avatar
Idag är jag tokigt aggressiv, förstår inte varför. Slog tjejen med hammare i ryggen när hon bad mig diska och sparkade morsan i magen när hon skrek att jag skulle sluta.

(och är svinkåt och hittar på historier hela tiden som ni märker... tror hjärnan är i panik).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in