2004-08-15, 12:04
Medlem
Nibblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
BlueDuck och Autumn Aurora - ämnet är alltså "sluta snusa" - inte "varför skall jag inte sluta snusa"

Själv har jag aldrig börjat med den typen av tobak, men har förstått att det är jobbigare att sluta med snus än med cigaretter.

Lycka till Nibbler.

Tackar.
Citera
2004-08-15, 14:27
Medlem
TuXIs avatar
Tur att man aldrig börjat med eländet, verkar det som....

Men om vi säger att du (nibbler) snusar en dosa/dag och en dosa kostar runt 25, om vi avrundar lite Lägg istället dom pengarna i en burk eller vad som helst istället för att köpa snus för dom, då blir du både stolt att du kan hålla upp med snusningen och 25kr mindre fattig per dag Helt perfekt..
Citera
2004-08-16, 19:00
Medlem
UrbanKids avatar
Jaja, SLutade igår, Har inte känt någon abstins, Nu när dosan är borta så kännerman sig friare

Men jag kommer nog fortfarande ta en prilla om någon bjuder på skolan tex
Citera
2004-08-16, 20:22
Medlem
24h

Just passerat 24h sen sista snusen. Snusat stadigt i ungefär 1.5 år... Det börjar kännas lite kryp i kroppen och ett jävla sug. Men nu skall det visas karaktär och viljestyrka. Åtminstone en vecka ska man väl klara
Citera
2004-08-16, 20:30
Medlem
StigAllans avatar
Slutade för ca 5 år sedan med snusandet som pågått i 25 år.

Det är enbart fördelar med att sluta, man gynnar inte Swedish Match, sparar pengar.
Diabetesrisken minskar.
Smaklökarna börjar uppfatta smaker du inte kommit i kontakt med sen du började bedöva dem med snuset, luktsinnet förbättras.
Blodtrycket blir bättre.
Du slipper lukta as ur käften beroende på taskig mage, den gillar nämligen inte snus.
Slipper söka efter dosan när du ska ut, slipper paniskt klappa på fickorna när kollen om snuset är med.
Slipper hålla koll om snuset håller på att ta slut.

Allt ovanstående och säkert fler biverkningar råkar en snusare ut för på grund av en liten stund av yrhet vid första morgonsnusen.
Resten av dagen snusas det för att inte må dåligt????

Vuxna människor som är förslavade av en VÄXT!
Lägg ner att vara förslavade.
Citera
2004-08-16, 20:52
Medlem
Nibblers avatar
Fan det här går ju bra. Fast jag har rökt en cigg igår för att jag höll på att dö. Men nu så är nästa allt över. Bara vanan att känna något under läppen som är kvar. Fast jag hadde inte snusat så läng bara 4år och någon månad.
Citera
2004-08-27, 02:41
Medlem
Ajax2002s avatar
Har funderat ofta på att sluta snusa, men aldrig blivit av. Har väl snusat sisådär 4-5 år (ungefär)? Bara portion, mestadels för att jag aldrig fastnat riktigt för bak/kram snus + att jag alltid tänkt att det skadar tänderna mer och att det absolut inte skulle passa in på min stil.
Har väl klarat mig utan snus i 3 dagar, känslan jag känt under den tiden är att vilja ha nått under läppen.. jag blev fortare grinig än vanligt osv.

Provade även choice snuset häromdan.. verkade helt vettigt ifall jag skulle sluta snusa. Smakade skit enligt mig, men att ha nånting under läppen är som en säkerhet för mig, typ .

Skulle jag sluta snusa skulle jag nog tänka på alla minnen med snusandet för min del..
- Ta en snus medans man tittar på film.. fyfan va gött det är!
- Efter mat/kaffe/öl.. åhh -upphetsande-
- Ta en snus vid datorn
- Ta en snus när man sitter och läser tidningen i lung och ro
- När man vaknar på sommaren och hör fågelkvitter, fram med dosan, in med en snus och bara sitta å njuta.. extas!
Citera
2004-08-27, 21:26
Medlem
UrbanKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajax2002
Har funderat ofta på att sluta snusa, men aldrig blivit av. Har väl snusat sisådär 4-5 år (ungefär)? Bara portion, mestadels för att jag aldrig fastnat riktigt för bak/kram snus + att jag alltid tänkt att det skadar tänderna mer och att det absolut inte skulle passa in på min stil.
Har väl klarat mig utan snus i 3 dagar, känslan jag känt under den tiden är att vilja ha nått under läppen.. jag blev fortare grinig än vanligt osv.

Provade även choice snuset häromdan.. verkade helt vettigt ifall jag skulle sluta snusa. Smakade skit enligt mig, men att ha nånting under läppen är som en säkerhet för mig, typ .

Skulle jag sluta snusa skulle jag nog tänka på alla minnen med snusandet för min del..
- Ta en snus medans man tittar på film.. fyfan va gött det är!
- Efter mat/kaffe/öl.. åhh -upphetsande-
- Ta en snus vid datorn
- Ta en snus när man sitter och läser tidningen i lung och ro
- När man vaknar på sommaren och hör fågelkvitter, fram med dosan, in med en snus och bara sitta å njuta.. extas!

Imoron skall jag köpa en 10prillor dosa general, Fatta vad jag saknar nu, Orka sluta jag är ändå ingen storkonsument, 1 dosa räcker en vecka
Citera
2004-08-27, 21:41
Medlem
Sernes avatar
Hade en snus inne i princip från det att jag vaknade till jag gick till sängs och slutade helt tvärt (ett dumt jävla vad) kan trösta med att till skillnad från rökning kändes det aldrig värre än det gjorde dag 2....
Har också slutat att röka och då kunde suget komma med olika intensitet upp till ett år efteråt.

Har idag varit helt nikotinfrin i 14 månader......
Citera
2004-08-27, 22:22
Medlem
Perriss avatar
Förlåt men...

Var bara tvungen att lägga in en snus när jag läste era inlägg.
Jag är så faaaaaaast!!

/perris
Citera
2004-08-27, 23:55
Medlem
joels avatar
Själv så tog jag min sista pris i onsdags förra veckan,och jag måste säga att jag trodde det skulle vara mycket jobbigare än det var/är.
Visst var de första dagarna jobbiga,men det blir mycket lättare om man aktiverar sig fysiskt,vilket påpekats tidigare.

Men nu när jag skriver om det,och läser andras inlägg så måste jag erkänna att jag blir rätt sugen på att lägga in en under läppen.
Kommer man alltid få tillfälliga sug som dessa så lär jag garanterat börja snusa igen förr eller senare.
Citera
2004-08-28, 02:30
Medlem
zurfarns avatar
Jag har inga planer på att sluta snusa. Det finns så många andra laster man borde sluta med.

En del har räknat på priset. Jag gör av med min. en dosa per dag. Jag köper stockvis. Säg 1,5 stock vecka, cirka 60 dosor per månad, 1500 kr i månaden. Skatten på detta är 25%....dvs 300 kr. Varje år jag snusar så bidrar jag alltså med 3600 kr till alla de som inte har nåt jobb att gå till, eller VILL gå till....jag hjälper alltså till att hålla cirkusen igång. Jag har snusat sen jag var 14....låt se.....genom snusandet har jag pröjsat in ca 130.000 spänn till det "allmänna"...hehe.

Snälla Bosse, kan jag inte få ett skattefriår nu ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in