2006-09-13, 19:48
Medlem
RaxXzs avatar
Nu ska jag fan också sluta.. Nu ska ni få höra min historia och jag kommer att posta hur det går varje dag.
Jag är nu 18 år och började snusa när jag va 14 jag försökte sluta när jag va i finland förut och jag höll upp i 5 dagar ! Då mådde jag faktiskt jävligt bra ! Men sen kom jag hem till sverige och va med en polare och började snusa igen . Men nu när jag läst denna tråd har jag blivit inspirerad av er grabbar ! Känner att jag vill lida med er ! Så vi peppar varann hoppas jag... (För tro mig.. jag kommer behöva bli peppad.) Så nu har det gått ungefär 25 minuter sen jag tog min sista snus och vi får se hur det går postar imorgon och säger hur det gick.

EDIT: Uppe i 1 timme o 20 minuter nu ungefär.. Letat efter snusdosan i fickan ett par ggr :P Men jag kämpar på =)
Citera
2006-09-13, 20:39
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
Edit-.
uppe i 11-12 dagar nu....
Lever ännu alla arbetskamrater?
Snart är de värsta dagarna över.
Citera
2006-09-13, 21:19
Medlem
John Wilsons avatar
Kör bara RaxXz

Jag är själv uppe i 26 snusfria dagar nu.
Här kommer tre heta tips.
1) Använda det nikotinfria snuset Onico, det hjälper riktigt bra.
2) Blir suget för starkt.. rör på dig, det bästa är att springa/gyma
men orkar du inte det, så ta en promenad, det hjälper också.
3) Ta en dag i taget, det blir lättare även om man inte tror det.
Det första 2 veckorna är klart värst.

Go man just go!

Och mollydott.. ja sexlusten kom tillbaka, visserligen med hjälp av lite alkohol men ingen är helt perfekt
Citera
2006-09-13, 21:32
Medlem
RaxXzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Wilson
Kör bara RaxXz

Jag är själv uppe i 26 snusfria dagar nu.
Här kommer tre heta tips.
1) Använda det nikotinfria snuset Onico, det hjälper riktigt bra.
2) Blir suget för starkt.. rör på dig, det bästa är att springa/gyma
men orkar du inte det, så ta en promenad, det hjälper också.
3) Ta en dag i taget, det blir lättare även om man inte tror det.
Det första 2 veckorna är klart värst.

Go man just go!

Och mollydott.. ja sexlusten kom tillbaka, visserligen med hjälp av lite alkohol men ingen är helt perfekt

Just nu känns det som min favorit musik hjälper som fan emot snus suget nån annan som varit med om samma sak?
Citera
2006-09-13, 22:38
Bannlyst
Själv försöker jag trappa ner en aning på snusandet. Jag tar en tom dosa som jag fyller med tio portionssnusar varje dag, och tanken är att jag med tiden ska minska antalet till åtta, sex o.s.v. Motivationen för min del är att slippa snusgrop och gula tänder... och tjaa, ekonomiskt också såklart. Cancer kommer jag antaglien att dö i ändå (så många andra i släkten som drabbas), så den eventuella risken spelar mindre roll.
Citera
2006-09-14, 02:50
Medlem
knivhippies avatar
6 dagar...

Nu har jag stått ut i 6 dagar utan mitt kära snus. Har varit nikotinist i 6-7 år, inte varit utan en enda dag tills nu. Som med många andra började jag med att röka, sedan gick jag över till snus för några år sedan. Konsumtionen har väl legat strax under en dosa om dagen, rätt fett med nikotin.

Känns som det värsta har släppt, igår var jag på krogen och tog en öl , kändes bra faktiskt. Blev inte allt för sugen konstigt nog. Gick relativt långa stunder då jag inte tänkte på det... Denna helgen har dock varit en av de längsta och värsta jag upplevt: fet jävla ångest, pirr i varenda kvadratcentimeter av kroppen, huvudvärk, sömnlöshet, fruktansvärd irritation ingen sexlust what so ever.

Det som funkat bäst på mig är Onico, det nikofria snuset. Jag har lagt in en varje gång jag känt lite sug så har placebo fixat resten. Utan Onico tror jag faktiskt inte detta skulle va möjligt. När abstinensen kommer lixåm "drar" det i läppen, den blir "hungrig", då är det fint att mata den med lite låtsassnus. Annars är ju det bästa mot den fysiska abstinensen motion. Jag har mått så fan mycket bättre de dagar jag motionerat ordentligt.

Är det någon annan som slutar just nu? Vore schysst att ha någon som man kan peppa och bli peppad av. min flickvän verkar inte alls fatta vad jag går igenom. Hon är bara sur och tvär för att jag är det...:shoot2:
Citera
2006-09-14, 07:03
Medlem
american psychos avatar
HAr själv försökt sluta snusa nu till och från i ett par månader... Går inte ;(
Blir alltid så att jag avstår från att köpa en dosa men går och tigger av mina polare. Så skitsamma
Citera
2006-09-14, 14:20
Medlem
RaxXzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knivhippie
Nu har jag stått ut i 6 dagar utan mitt kära snus. Har varit nikotinist i 6-7 år, inte varit utan en enda dag tills nu. Som med många andra började jag med att röka, sedan gick jag över till snus för några år sedan. Konsumtionen har väl legat strax under en dosa om dagen, rätt fett med nikotin.

Känns som det värsta har släppt, igår var jag på krogen och tog en öl , kändes bra faktiskt. Blev inte allt för sugen konstigt nog. Gick relativt långa stunder då jag inte tänkte på det... Denna helgen har dock varit en av de längsta och värsta jag upplevt: fet jävla ångest, pirr i varenda kvadratcentimeter av kroppen, huvudvärk, sömnlöshet, fruktansvärd irritation ingen sexlust what so ever.

Det som funkat bäst på mig är Onico, det nikofria snuset. Jag har lagt in en varje gång jag känt lite sug så har placebo fixat resten. Utan Onico tror jag faktiskt inte detta skulle va möjligt. När abstinensen kommer lixåm "drar" det i läppen, den blir "hungrig", då är det fint att mata den med lite låtsassnus. Annars är ju det bästa mot den fysiska abstinensen motion. Jag har mått så fan mycket bättre de dagar jag motionerat ordentligt.

Är det någon annan som slutar just nu? Vore schysst att ha någon som man kan peppa och bli peppad av. min flickvän verkar inte alls fatta vad jag går igenom. Hon är bara sur och tvär för att jag är det...:shoot2:

Jo jag försöker sluta.. Ingen av mina polare tror jag kommer klara det... Men iaf en dag utan snus nu och inte fan är det skönt! Men jag ska klara det bara för att visa mina jävla polare att jag kan sluta

EDIT: Efter 24 timmar utan snus sprack det... Gick inte mer.. Måste tilläga att det känns ENORMT skönt att ha en prilla inne nu istället för dom där tankarna jag fick utan mitt underbara snus ;/
Citera
2006-09-14, 16:59
Medlem
knivhippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av american psycho
HAr själv försökt sluta snusa nu till och från i ett par månader... Går inte ;(
Blir alltid så att jag avstår från att köpa en dosa men går och tigger av mina polare. Så skitsamma

Har du testat Onico? Det har iallafall hjälpt mig hur mycket som helst, pepparmint är bäst. Choise är inget vidare men snuset XQ'S winter svider på ordentligt men smakar mest tandkräm.

Tror att det är viktigt att försöka att inte tänka på abstinensen för mycket. När du blir sugen så släng bara in en onico och låtsas att allt är som vanligt.
lycka till!
Citera
2006-09-15, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Lever ännu alla arbetskamrater?
Snart är de värsta dagarna över.

haha: jajamen de lever. tror faktsikt inte det har märkts så mycket att jag håller på och sluta snusa.
det nikotinfria snuset Onico har hjälp mig riktigt mycket-förvånad själv.

Men nu börjar man komma till den där perioden då man tycker att man har varit så duktig och man "förtjänar" och inta lite nikotin och glömmer bort varför man ens slutade...vilket jag åkte dit på förra gången jag försökte sluta (men då höll jag inte uppe så här länge och körde med nikotintuggummi)

har varit fri i 2 veckor om 20 timmar:character56:
Citera
2006-09-15, 07:28
Medlem
RaxXzs avatar
Citat:
haha: jajamen de lever. tror faktsikt inte det har märkts så mycket att jag håller på och sluta snusa.

Men nu börjar man komma till den där perioden då man tycker att man har varit så duktig och man "förtjänar" och inta lite nikotin och glömmer bort varför man ens slutade...vilket jag åkte dit på förra gången jag försökte sluta (men då höll jag inte uppe så här länge och körde med nikotintuggummi)

Grattis , starkt jobbat ! Keep it up !
Citera
2006-09-15, 11:18
Medlem
mollydotts avatar
Citat:

Det är ju så.
En dag måste man sluta sluta, om du förstår vad jag menar. Det var då Allen Carrs Slutaröka-bok hjälpte mig en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in