2005-07-23, 20:58
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jORka
nån som har några tips på hur man kan lindra abstinensen? nikotinplåster och sånt är inte aktuellt.

Det finns ju något läkemedel man kan få utskrivet av läkare som hjälper, men kommer tyvärr inte ihåg namnet på det nu, men söker du i forumet lär du hitta namnet på det.

Sen så tycker jag nästan att man ska lida när man sluta. Det ska inte vara lätt att sluta, för när du en gång har blivit kvitt behovet tar du dig både en och två funderare innan du stoppar in en snus i käften nästa gång..
Citera
2005-07-23, 21:10
Medlem
jORkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Det finns ju något läkemedel man kan få utskrivet av läkare som hjälper, men kommer tyvärr inte ihåg namnet på det nu, men söker du i forumet lär du hitta namnet på det.
googlade fram det, zyban hette det tydligen. fast det verkade dyrt och drygt, 7 veckors behandling. http://www.halsolinjen.nu/slutasnusa/zyban.asp
Citera
2005-07-23, 21:36
Medlem
Slutade o höll uppe i cirkus 2 månader.menvad fan kände att jag saknade något i livet så jag började igen
(började när jag satt o lanade med några kompisar att inte ha någon snus på ett lan är rena självmordet ,men jag är rätt så nöjd ändå har slutat röka helt)

Snusar cirka1 dosa per dag..beror på vad man gör på dagen .har ett jobb där man sitter framför en dator då åker snuset in out hur munnen hela tiden.
Citera
2005-07-25, 15:13
Medlem
carebears avatar
Har snusat ettan i 10-12 år nu. Får mer och mer tankar på att sluta. Vissa dagar har jag till och med vaknat och kunnat duscha, äta frukost och åka till jobbet (1 timme allt som allt), utan att känna något sug efter snus. Då får jag alltid tanken att det borde vara en bra dag för att sluta. På nåt sätt försvinner den tanken mer och mer ju längre dagen går och innan man vet ordet av, har man tagit sig upp i normalkonsumtion... skit!
Citera
2005-07-25, 16:27
Medlem
lukaszs avatar
började med nikotinfria av märket xqs, funka skitbra för mig, slutade med fejksnuset efter nån månad o sen dess har jag varit nikofri, visst lite sug har man haft, men försvinner lika snabbt igen för min del, så helt fri i 6 månader nu
Citera
2005-07-25, 17:51
Medlem
jORkas avatar
köpte en dosa choice och det blev lite lättare med en låtsasprilla under läppen. men herregud vad jobbigt det är, har aldrig testat att sluta förut. misstänkte att det skulle vara svårt, men den här abstinensen är nästan överdriven. fyfan.
Citera
2005-07-25, 18:12
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukasz
började med nikotinfria av märket xqs, funka skitbra för mig, slutade med fejksnuset efter nån månad o sen dess har jag varit nikofri, visst lite sug har man haft, men försvinner lika snabbt igen för min del, så helt fri i 6 månader nu

Var som fan!! Du förtjänar en eloge tycker jag
Citera
2005-07-25, 18:14
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jORka
köpte en dosa choice och det blev lite lättare med en låtsasprilla under läppen. men herregud vad jobbigt det är, har aldrig testat att sluta förut. misstänkte att det skulle vara svårt, men den här abstinensen är nästan överdriven. fyfan.

Tror nog det är det bästa substitutet för riktig snus, men det smakar inte som riktig snus det är problemet. Borde uppfinna ett låtsas snus som smakar EXAKT som Grovportion

Nikotin plåster och sånt känner jag dom som provat och det verkar ju bara vara skit!!
Citera
2005-07-25, 18:20
Medlem
starkt gjort, jag funderar på okcså börja med nikotinpreparat, fast då får man ändå i sig skiten..:S mitt längsta uppehåll höll i 5 veckor, sedan sprack det..skyller allt på sommaren..

Citat:
Ursprungligen postat av lukasz
Citera
2005-08-07, 01:48
Medlem
Svitjods avatar
era bästa tips för att sluta snusa!

har länge velat sluta snusa nu men det är ju lättare sagt än gjort.
har ni några tips och förslag som gör det hela lite enklare?
alla förslag för ett enklare avlsut på begäret välkommnas med stor tacksamhet.

jag antar att ämnet behandlats förr men jag orkar fan inte söka sådeså
Citera
2005-08-07, 01:54
Medlem
Lost dreamers avatar
käka lite kodein, så blir du mys på eftermidagarna
haha, nä, ett beroende till är väl inte vad du vill ha?
Just det.
Du msåte trappa ner; snabbt..2 dagar eller 5.
Sen 0, inget mer sluta tvärt efter det te.x:
dag 1: 10 snusar
2: 8st
3: 6st
4: 4st
5: 2st
Men jag själv hade slutat tvärt tror jag
Funkade iaf för mej, nu är jag snusfri..
Tar en nångång ibland mest för att fira att jag är clean från tobaken..
Citera
2005-08-07, 01:57
Medlem
Ecstanols avatar
Själva snusandet är, om man bortser från kramandet av prillan, helt passivt så det bästa är att gå cold turkey.

Pinsamt enkelt att sluta. Jag brassade en dosa kramsnus om dagen, och jag slutade tvärt, utan några som helst problem.

You go dawg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in