2008-10-19, 18:59
Bannlyst
Jag är inne på dag 11 nu utan cig eller snus, var både storsnusare och storrökare sedan jag var 15 är 20 nu.

Det som funkat bäst hitills är mat, helt klart mat.

Bara ät hela tiden, min aptit har blivit helt ENORM efter jag slutade.

Jag har också världens överskottsenergi, blir aldrig trött helt uppskruvad hela dagarna.

Styrketräning samt massor av mat dämpar suget som satan för mig iaf.
Citera
2008-10-20, 09:58
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKiTSUR
Ser inte heller så många nackdelar förutom Gula tänder och dålig andedräkt.

Eftermaten snusen finns det något bättre? Kan sitta och käka, sen när jag har halva tallriken kvar börja tänka på den där eftermaten snusen, den är så underbar. <3 Bara känslan av att få trycka upp en fet lössnus, så det är snus i hela truten, det är livet det. Har snusat i ca 8år.
Enda nackdelen som jag ser är att man får sämre kondition. Vet inte om det verkligen sänker konditionen då jag har 0 kondition till att börja med, men jag inbillar mig det iallafall!
Citera
2008-10-20, 10:02
Medlem
Tjennstroums avatar
Tja, du får mer pengar över, och pengar är lycka.
Citera
2008-10-20, 14:35
Bannlyst
snus= Inga tjejer vill hålla på med dig (om du inte är jävligt snygg)
Citera
2008-10-20, 18:37
Medlem
Moffegrevs avatar
Kön: Man
Ålder: 23
Snusat: i ca 3 år
dagar utan snus nu: 2
Anledning: befinner mig utomlands, har inte tillgång till snus, och tänker därmed göra ett ärligt försök att lägga ner.

Vaknade upp mitt i natten och kände mig svim- och spyfärdig, samt har gått runt hela dagen med en konstant huvudvärk.

Det enda positiva; jag verkar kunna äta mer, vilket är bra då jag är aningen för smal för tillfället.
Citera
2008-10-20, 21:16
Medlem
byyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koZmo
Enda nackdelen som jag ser är att man får sämre kondition. Vet inte om det verkligen sänker konditionen då jag har 0 kondition till att börja med, men jag inbillar mig det iallafall!

Det är vetenskapligt bevisat att snus inte är konditionssänkande... Varför tror du annars så många hockeyspelare snusar?
Citera
2008-10-20, 23:49
Medlem
Jag håller också med om att sluta helt vore jävligt ovärt liksom...
Varför inte sätta denna extra krydda på livet ibland?
Klart som fan man får betala lite för det genom abstinensbesvär man får genomlida i sina nedtrappningar om man nu vill uppleva nikotinrus och inte bara ha det som något man tar för att dämpa abstinensbesvär...
För jo så blir det väl om man kommer upp i en dosa om dagen.

Själv kör jag max en dosa i veckan, mer än så vill jag aldrig komma upp i, för börjar det blir mer så trappar jag ner, och ja det gör ont som fan men den där njutningen av att ta sig en jävel när man ska softa till det går inte av för hackor!
Citera
2008-10-21, 12:10
Medlem
Panzerkampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Tja, du får mer pengar över, och pengar är lycka.

Det är lätt hänt att man spenderar dem där pengarna på annat istället. Som är minst lika onödigt(läs: rörlig kostnad) som snus.
Citera
2008-10-21, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krid
Håller inte med dig.

Springer milen på ~40 min, och snusar regelbundet. Tränar då också regelbundet.

Har bara fått huvudvärk utav FÖR MYCKET snus (eller niktotinförgiftning med andra ord)

Sexlusten vet jag inte.. Märker ingen direkt skillnad

okej, men vi är ju alla olika och får olika följer av nikotinet som faktiskt är ett gift oavsett om vi vill inse det eller ej
Citera
2008-10-21, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Haha, ja för det rinner så extremt mycket blod i hårstråna!

klart det gör..blodcirkulationen påverkar hela kroppen och dess välbefinnande
Citera
2008-10-21, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av byyy
Det är vetenskapligt bevisat att snus inte är konditionssänkande... Varför tror du annars så många hockeyspelare snusar?

finns ganska många åsikter från olika forskare världen över kring detta med huruvida snusning kan ge försämrad kondition eller ej.
Citera
2008-10-21, 22:40
Medlem
Melongrasss avatar
Jag har tänkt i samma banor och fått panik dem gånger jag har haft slut på snus och bestämt mig för att inte köpa en till dosa.

Jag uppskattar smaken av snus och tycker det är behagligt att ha något som rinner och ger lite smak i munnen på mig på t.e.x lektioner eller framför datorn etc. så jag såg ingen anledning till att sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in