2008-01-14, 08:16
Medlem
ozones avatar
14 dagar utan snuset! har haft en jobbig period nu, senaste två dagarna har det varit ett helvete! irriterad på allt&alla och sen otrevlig. Har tuggat extra många tuggummin än vanligt.

Men detta kan nog bara bero på att innan detta så hade jag all tid för mig själv, sen dessa tre senaste dagarna har jag haft sällskap dygnet runt som varit påfrestande.

Men det är bara att hålla ut som jag sa Dag 1
Citera
2008-01-14, 09:51
Medlem
Ninja-Rubens avatar
Inte snusat på riktigt sen den 12e november nu (lumpen, baskerprovet gjorde susen) men jag röker istället. Körde Onico fram tills ett tag sen. Trappat ner som fan iofs, från en dosa snus om dagen till typ 3-4 cigg om dan. Prövade att sluta helt, men fick sån jävla huvudvärk efter ett tag att jag började igen. Planerar att sluta snart.
Citera
2008-01-14, 13:41
Bannlyst
Sista dagen med snus, har snusat ca. 1,5 dosor i över 20 år. Får se hur det hela slutar...
Citera
2008-01-14, 14:27
Bannlyst
14 dagar utan nu också, ni som håller på med nikotinplåster och skit... ni förlänger ju bara pinan. Det tar två dagar så är den värsta abstinensen borta om man håller sig borta helt från nikotin. Lås in er ensamna i lägenheten två dagar med mycket mat, godis och läsk så ska det inte vara några större problem
Citera
2008-01-15, 13:32
Medlem
ozones avatar
15 dagar nu, har börjat dela på 7 Mg/24h plåstrena så det blir cirka 3,5 Mg/24 h. Tar max två tuggummin per dygn.

Om tre dagar gör jag slut med plåstrena och kör tuggummin vid behov.
Citera
2008-01-15, 15:45
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekev
Sista dagen med snus, har snusat ca. 1,5 dosor i över 20 år. Får se hur det hela slutar...

De va då inte mycket med 1,5 dosa på 20 år
Citera
2008-01-15, 16:08
Medlem
RaxXzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
De va då inte mycket med 1,5 dosa på 20 år
hahahahah

aja nu e man NIKOTINFRI sen 5 dagar tar onico och nån pappersbit då o då under läppen men tror fan onico är beroendeframkallande det å så jag ska fan sluta med det och bara ha papper under läppen :P
Citera
2008-01-15, 18:03
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrMunson
14 dagar utan nu också, ni som håller på med nikotinplåster och skit... ni förlänger ju bara pinan. Det tar två dagar så är den värsta abstinensen borta om man håller sig borta helt från nikotin. Lås in er ensamna i lägenheten två dagar med mycket mat, godis och läsk så ska det inte vara några större problem

Lite OT: Kingpin är en riktigt rolig film.
Citera
2008-01-16, 13:20
Medlem
Encias avatar
Dag 31. Livet leker. *slutade cold turkey*
Citera
2008-01-16, 14:01
Medlem
ozones avatar
Dag 15 för mig. Dom två senaste dagarna har varit jobbig, jag tror nästan att första veckan var enklast. Imorse vaknade jag med en abstinens och ett mördar humör sen får jag i mig cirka 3,5 Mg/dygnet med nikotin från plåstret och det är så lite att jag kan skita i dom. Men använder dom en dag till, bara onödigt att slänga dom
Citera
2008-01-16, 16:16
Medlem
Varit snusfri i 16 dagar nu. Är fortfarande jävligt sugen på snus om kvällarna, men det blir till att tugga tuggummi istället (inte nikotin, ska man sluta så ska man sluta på riktigt).
Citera
2008-01-16, 23:12
Medlem
telephone80s avatar
Jag vill sluta, men är så jävla psykologitskt beroende..

Tror inte ens jag är fysiskt beroende av snus. Faktum är att jag egentligen inte gillar effekten av snus. Får gaser i magen, deppighetskänslor av nikotinet, med mera oftast. Snusar det svagaste portionsprillorna jag kan hitta. Ibland sitter prillan fint som fan o kan sitta inne i 1 timme, men oftast åker den ut efter typ 10 minuter, sen snabbt in med en ny. Går typ en dosa/per dag såhär..

Jag KAN inte sluta behöva en prilla när jag sitter framför datorn hela dagarna..vettifan hur jag ska få bukt på detta, behöver nåt som motiverar mig.

Ville mest skriva av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in