2008-03-10, 16:48
Medlem
The_Skins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidi
så du ska fira att du varit snusfri i 6 månader med att snusa

Ja, ser det som en belöning, ungefär som lördagsgodis.
Känner mig själv så pass väl att jag inte behöver vara orolig för att falla tillbaka.
Citera
2008-03-10, 17:08
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Skin
Känner mig själv så pass väl att jag inte behöver vara orolig för att falla tillbaka.
Uppriktigt så tror jag inte att du gör det. Du är mänsklig och kommer att falla tillbaka.
Att sluta är att aldrig börja igen och man får med jämna mellanrum ompröva sitt beslut. Och påminna sig om varför man slutade.
Det är SVÅRT.
Citera
2008-03-10, 21:01
Medlem
qwiiiks avatar
Betämmde mej för att sluta igår och har inte tagit en snus på hela dagen det var inte så farligt som jag trodde det skulle vara, har dock kännt mej väldigt trött och frusit ganska mycket under dagen..
Har använt papper att lägga under läppen för att ha känslan av att ha nått där
Citera
2008-03-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Skin

Dömt att misslyckas. Finner ingen anledning att någon någonsin skall "belöna" sig med något man vill sluta med. Gör man det trots allt, ja, då är man inte kvitt beroendet. Det spelar dessvärre ingen roll om man döper det till "lördagsgodis" eller något annat. Punkt.
Citera
2008-03-11, 23:04
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormulla
Dömt att misslyckas. Finner ingen anledning att någon någonsin skall "belöna" sig med något man vill sluta med. Gör man det trots allt, ja, då är man inte kvitt beroendet. Det spelar dessvärre ingen roll om man döper det till "lördagsgodis" eller något annat. Punkt.

Helt korrekt. Vet att jag belönade mig själv för allt möjligt, började med att "Fan vad nice, har klippt gräsmattan och rensat ogräs, nu är jag värd en belöning" till "kasta pappret i papperskorgen, jäklar vad duktig jag är, nu får jag en snus"

Kom tillslut på att jag snusade exakt lika mycket som innan.
Citera
2008-03-13, 12:57
Medlem
goknuls avatar
Att sluta snusa är så jädra svårt.Har försökt i perioder men har nu slutat pga att jag inte har råd med snuset.Jag hade bestämt mig för att om priset blir över 40 spänn för en general portion skulle jag sluta.Nu är jag snusfri sedan 3 veckor tillbaka men det är lätt att slinka dit igen.Det som är svårt är den mentala biten man tänker att nu har det varit stressigt nu är jag värd en snus.Man kan försöka göra tänka på ngt annat när situationen uppkommer och vänta några minuter tills suget försvinner.
Citera
2008-03-13, 14:46
Medlem
Månsans avatar
Jag har givit upp. Slutade vid nyår och försöker nu komma in i matchen igen. Ska försöka hålla mig på halva konsumtionen dvs en halv dosa/dag istället för en hel.

Vad jag märker efter att åter igen ha börjat med nicotin är att jag är avsevärt mycket piggare, mer snabbtänkt samt att jag börjar gå ner de extrakilon jag lagt på mig. Min omgivning upplever mig också som trevligare och på bättre humör.

Kusligt men sant.
Citera
2008-03-17, 17:22
Medlem
FoxHounds avatar
Nu jävlar ska jag sluta med både röka och snusa. Gick åt helvete förra gången. Tänkte testa nikotintuggummi, tror ni det är bra?
Citera
2008-03-17, 17:25
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Nu jävlar ska jag sluta med både röka och snusa. Gick åt helvete förra gången. Tänkte testa nikotintuggummi, tror ni det är bra?
Inget vidare, man får ont i munnen.
Plåster tycker jag är bättre. (Men jag har egentligen ingen talan i frågan eftersom jag nyligen återgått till snusets underbara värld).
Citera
2008-03-17, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Inget vidare, man får ont i munnen.
Plåster tycker jag är bättre. (Men jag har egentligen ingen talan i frågan eftersom jag nyligen återgått till snusets underbara värld).
Har börjat med plåster, de starkaste.
Blir trött av dem, går det över?
Citera
2008-03-17, 19:08
Medlem
qwiiiks avatar
1 Vecka utan snus och det går bra!
Citera
2008-03-17, 21:13
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Har börjat med plåster, de starkaste.
Blir trött av dem, går det över?
Nej.
Jag tror i och för sig inte att det är plåstrens fel att man är trött, det är snarare avsaknaden av det uppiggande snuset. Jag blev pigg först när jag började med snus igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in