2009-02-23, 18:07
Medlem
whosgotthecracks avatar
Jag är inne på min åttonde snusfria dag nu. FY FAAAAAAAAAAAN!!!!
Citera
2009-02-24, 13:17
Medlem
TotenEngels avatar
4 veckor imorgon!!!
Citera
2009-02-24, 13:30
Medlem
Har själv varit snusfri sedan 1 Januari 2008. Känner mig helt fri från tankar, begär, frestelser på snus. Känner mig helt fri. Skönt som fan.
Citera
2009-02-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurslok
Har själv varit snusfri sedan 1 Januari 2008. Känner mig helt fri från tankar, begär, frestelser på snus. Känner mig helt fri. Skönt som fan.

Starkt jobbat! Fan lyckades hålla ut 8 månader 2007 då var jag nästan helt "fri" från begär, men ja sen var man så jävla dum o tog "bara en" sen var man tillbaka på ruta ett. Finns ingen motivation i nuläget att lägga av, men ni som kämpar fortsätt o ta ALDRIG en snus igen, noll tolerans gäller.
Citera
2009-02-25, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurslok

Grattis! Hur lång tid tog det innan du kände dig helt fri från begär?

Tar du snus "då och då" i nuläget eller avstår du helt?
Citera
2009-02-25, 06:14
Medlem
Snöblinds avatar
Det verkar ju vara hälften vana - hälften fysiskt beroende? En väns far la av med snuset för flera år sedan men går fortfarande runt med onico under läppen
Citera
2009-02-25, 06:24
Medlem
Rikard1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöblind
Det verkar ju vara hälften vana - hälften fysiskt beroende? En väns far la av med snuset för flera år sedan men går fortfarande runt med onico under läppen

Ren idioti kostar lika mycket som en riktig dosa snus, kan han ju lika gärna snusa på riktigt.
Citera
2009-02-26, 22:54
Medlem
Ozmeisters avatar
Imorgon skänker jag bort min sista dosa och slutar för gott. Den här gången blir det på riktigt.
Citera
2009-02-28, 17:02
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Imorgon skänker jag bort min sista dosa och slutar för gott. Den här gången blir det på riktigt.

Härligt, lycka till!
Citera
2009-02-28, 17:28
Medlem
Bender Crews avatar
Snusade i 19år sen fick det vara nog,har varit snusfri i 6 månader nu.

När jag började snusa kostade en dosa 7.50kr,nu kostar det runt 40 spänn.

Jag känner fortfarande suget efter snus,men man får stoppa in annat i käften.
Vilket har resulterat att man har gått upp 5 kg.

Mitt tips: Mentalt förbered på att det kommer bli tufft,knapra nikotintuggumi (det starkaste dom har) i 2 veckor,efter det vanligt tuggumi.
Jag slutade helt med tuggumi efter ca 1 månad (hade så jävla ont i käkarna ,konstant tuggande 24h).

Jag snusade ca enhalv dosa per dag,så jag har sparat ca 3600:- hittills.

Lycka till!!
Citera
2009-02-28, 21:50
Medlem
On fires avatar
Är bara lite undrande om det bara är jag som är ensam med denna underliga åkomma.
Jag har nu snusat i 3 år och det händer lite då och då att jag går utan snus då jag inte orkar gå och köpa mer.
Grejen är att jag blir inte beroende som vissa av mina polare är, får jag ingen snus så är jag endast lite sugen men inget mer.
Har en polare som blir totalt paj och mår skit samt en annan som blir dödligt trött utan snus.
Ett exempel, var i USA över julen och tog 7 dosor grov portion på 14 dagar när dessa var slut hade jag 8 dagar kvar av resan. Eftersom jag inte hittade något snus utan någon konstig smak struntade jag i att köpa mer och gick utan snus. Jag var endast lite sugen på snus och tänkte att det skulle varit gott med en, inget annat.
Är samma sak med cigaretter på tex festivaler brukar jag röka groteska mängder under de 5-7 dagar jag är där, när jag kommer hem slutar jag och sedan är det inget mer med det.
Visst det är ingen nackdel med tanke på hur jävla jobbigt det verkar vara att sluta, men jag undrar är jag ensam med denna underliga åkomma?
Citera
2009-02-28, 22:11
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On fire
Är bara lite undrande om det bara är jag som är ensam med denna underliga åkomma.
Jag har nu snusat i 3 år och det händer lite då och då att jag går utan snus då jag inte orkar gå och köpa mer.
Grejen är att jag blir inte beroende som vissa av mina polare är, får jag ingen snus så är jag endast lite sugen men inget mer.
Har en polare som blir totalt paj och mår skit samt en annan som blir dödligt trött utan snus.
Ett exempel, var i USA över julen och tog 7 dosor grov portion på 14 dagar när dessa var slut hade jag 8 dagar kvar av resan. Eftersom jag inte hittade något snus utan någon konstig smak struntade jag i att köpa mer och gick utan snus. Jag var endast lite sugen på snus och tänkte att det skulle varit gott med en, inget annat.
Är samma sak med cigaretter på tex festivaler brukar jag röka groteska mängder under de 5-7 dagar jag är där, när jag kommer hem slutar jag och sedan är det inget mer med det.
Visst det är ingen nackdel med tanke på hur jävla jobbigt det verkar vara att sluta, men jag undrar är jag ensam med denna underliga åkomma?
Snusat i ungefär tre år men kände att jag blev beroende bara för några dagar sedan, perfekt tajming till mitt planerade slut-datum för snusandet. Tidigare kände jag inget begär på flera veckor. Jag började igen på grund av att jag inte hittade någon motivation till att fortsätta sluta. Men nu känns det ganska tungt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in