Citat:
Ursprungligen postat av
kaerakel
Otroligt bra sagt.
Jag valde att sluta en torsdag för ca 5 veckor sen. Första veckan kändes som maskar krälade runt i hjärnan. Sen kom depressionen. Det kändes verkligen som när jag blev dumpad 2007. Dålig tajming pga ska bli tvåbarnsfar inom det närmaste. Nu är jag lättretlig, sorgsen och allmänt överjävlig.
Då är du väl uppe i en 40-dagarskris som jag nyligen var nere i. Helvete va träliga dagar det var.
För mig har det gått över och jag mår nu istället svinbra
Du skriver dålig tajming men jag ser på det med helt andra ögon.
- Snus ger dig en generellt sämre sömn. Dålig sömn kombinerat med bebisåldern är ingen bra kombination. Du behöver kvalitativ sömn de timmar du faktiskt "får sova".
- Hur mycket snusade du? 1 dosa per dag?: Kolla upp nästa gång du är i en affär vad dosan kostade och börja sen med ett barnsparande där du lägger över den summan varje dag. Voila - När ungen är 20 bast kan du ge en bra start i form av kontantinsats!
- "Lättretlig, sorgsen och allmänt överjävlig" skriver du. Tänk på att när det väl går över (vilket det gör. Mitt har börjat släppa rätt rejält nu) så blir det
bätttre än när du snusade. Du återgår inte till samma stadie som när du snusade utan det blir ännu bättre.
---------
Jag har som sagt kommit över den jobbiga 40-dagarskrisen och mår väldigt bra. Visst nåt snussug här och där men mer att jag noterar det än att jag blir "sugen". Sover dessutom extremt bra. Alltså jag somnar på 5-10 minuter och sen har en bra sömn genom hela natten. Vaknar helt utvilad! Bara det gör att det känns jättevärt.
Fortsätt kämpa på gossar och kärringar!