Citat:
Ursprungligen postat av
Ekenkisen
Det är kvällarna efter middagen som är tyngst. När man ska varva ner i soffan. Helt brutal abstinens nu. Försöker mildra med kaffe men bir helt stissig istället. Försöker undvika att äta sötsaker till varje pris men suget är extremt kraftigt och man trillar dit ändå med jämna mellanrum. Mer än 2 veckor sedan sista snusen och det känns som jag håller på att tända av på heroin. När ska suget mattas av egentligen?? Fattar inte. Trodde aldrig att jag var så här torsk på nikotin. Snusade XR white, 3 prickar starka. Rena baggisen för vissa. Har snusat friskt i 15 år förvisso men detta är ju absurt..Ruggigt nära att köpa en dosa och försöka hålla konsumtionen till enbart kvällarna och efter middag men vet att det konceptet kommer att spricka för eller senare..
Skrämmande när man inser hur jävla beroende man har varit eller hur?
Jag kan dock komma med ett tips! Det bästa är att hålla händerna & munnen sysselsatt när man sitter vid TVn på kvällarna, hade samma problem som du, hur jag löste det? (Utan att gå upp i vikt)
Popcorn! Köp grytpopcorn som du tillagar i kastrull med lite olja och sen salta. Det är PERFEKT. Det är kalorisnålt, du håller ständigt händerna och munnen upptagna och det är gott!
Popcorn hjälpte mig igenom min abstinens