2024-11-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekenkisen
Det är kvällarna efter middagen som är tyngst. När man ska varva ner i soffan. Helt brutal abstinens nu. Försöker mildra med kaffe men bir helt stissig istället. Försöker undvika att äta sötsaker till varje pris men suget är extremt kraftigt och man trillar dit ändå med jämna mellanrum. Mer än 2 veckor sedan sista snusen och det känns som jag håller på att tända av på heroin. När ska suget mattas av egentligen?? Fattar inte. Trodde aldrig att jag var så här torsk på nikotin. Snusade XR white, 3 prickar starka. Rena baggisen för vissa. Har snusat friskt i 15 år förvisso men detta är ju absurt..Ruggigt nära att köpa en dosa och försöka hålla konsumtionen till enbart kvällarna och efter middag men vet att det konceptet kommer att spricka för eller senare..

Skrämmande när man inser hur jävla beroende man har varit eller hur?

Jag kan dock komma med ett tips! Det bästa är att hålla händerna & munnen sysselsatt när man sitter vid TVn på kvällarna, hade samma problem som du, hur jag löste det? (Utan att gå upp i vikt)

Popcorn! Köp grytpopcorn som du tillagar i kastrull med lite olja och sen salta. Det är PERFEKT. Det är kalorisnålt, du håller ständigt händerna och munnen upptagna och det är gott!

Popcorn hjälpte mig igenom min abstinens
Citera
2024-11-20, 23:04
Medlem
Citat:
Det är kvällarna efter middagen som är tyngst. När man ska varva ner i soffan. Helt brutal abstinens nu. Försöker mildra med kaffe men bir helt stissig istället. Försöker undvika att äta sötsaker till varje pris men suget är extremt kraftigt och man trillar dit ändå med jämna mellanrum. Mer än 2 veckor sedan sista snusen och det känns som jag håller på att tända av på heroin. När ska suget mattas av egentligen?? Fattar inte. Trodde aldrig att jag var så här torsk på nikotin. Snusade XR white, 3 prickar starka. Rena baggisen för vissa. Har snusat friskt i 15 år förvisso men detta är ju absurt..Ruggigt nära att köpa en dosa och försöka hålla konsumtionen till enbart kvällarna och efter middag men vet att det konceptet kommer att spricka för eller senare..

Ja det tar fan tid tyvärr men det kommer gå åt rätt håll, över tid åtminstone, sen kan man förstås ha bättre och sämre dagar också. Det kan nog vara lättare för dig om du minskar ner på sofftiden. Men lätt lär det ju inte bli än på ett tag. Gäller att hitta sina sätt. Meditation/mindfulness/avslappningsövningar, yoga, motion i allmänhet, kolla upp olika KBT-strategier eller t o m program osv, så du gör något istället för att bara försöka undvika att göra något om det makes sense. Det finns t ex en sluta snusa-bok baserad på NJUT-metoden som kan hjälpa till att hantera suget så det kommer mindre ofta.
Citera
2024-11-21, 13:44
Medlem
Citat:

Exakt, det går inte att hålla nere konsumtionen. Det kommer garanterat spricka! Jag testade det för några år sedan efter ett uppehåll men det slutade med att jag snusade ännu mer. Nu är jag inne på 24:e dagen utan snus. suget efter snus är fortfarande starkt men det är håller i sig kortare stunder och jag har faktiskt perioder där jag inte ens tänker på snus och nikotin.
Citera
2024-11-21, 14:00
Medlem
stetson900s avatar
Inte läst de 2000 inlägg före mig men höll uppe i sju år efter cold turkey slutat, de som funkade för mig då var att borsta tänderna när jag blev sugen XD Såg ut som när Ross i vänner blekte tänderna efter ett tag men höll borta snussuget. Sen dumpad av kärringen så då fick man hävda sorg som orsak till att börja igen
Citera
2024-11-21, 17:50
Medlem
Biggedys avatar
Idag har jag ej snusat på en hel vecka. Idag är första dagen som jag inte känner extremt sug och nästan lite abstinens.

Känns skönt.

Kämpa på alla!
Senast redigerad av Biggedy 2024-11-21 kl. 17:52.
Citera
2024-11-25, 07:24
Medlem
När försvinner nattliga svettningarna? Vaknar flera ggr om nätterna helt blöt
Citera
2024-11-25, 20:19
Medlem
Blendguls avatar
Senast jag skrev i tråden var 2022. Då skrev jag att min kärleksaffär till det bruna guldet är över,Men ack vad Jag ljög!

Nu gör vi ett nytt försök. Nu ska jag fasiken inte trilla ner.
Citera
2024-11-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleven0914

Normalt sett inom 2-7 dagar, kanske några mindre episoder upp till max en månad. Det är så lång tid det kan ta innan nikotinet helt har lämnat kroppen så den värsta avgiftningen är över. 2-4 veckor.
Citera
2024-11-26, 10:50
Medlem
Hej,
Jag har nu varit utan nikkotin i snart fyra måmader. Upplevde att de nattliga svettningarna upphörde helt efter två månadef.
Citat:
Ursprungligen postat av sleven0914
Citera
2024-11-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simbad77
Hej,
Jag har nu varit utan nikkotin i snart fyra måmader. Upplevde att de nattliga svettningarna upphörde helt efter två månadef.

Fast det låter inte riktigt normalt. Snarare som att du slutade snusa i somras (4 mån är ju slutet av Juli), gick upp aningens i kroppstemperatur sen du slutat snusa och fått bättre blodcirkulation, och så efter ett par månader (i slutet av september) slutade det vara sommarvärme på nätterna.?
Dom nattliga svettningarna sammanknippar man ju egentligen med avgiftning och du har inget gift kvar att svettas ut efter så lång tid.

Bra jobbat för övrigt, tror du slutade en eller ett par veckor före mig isåfall.
Citera
2024-11-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blendgul
Senast jag skrev i tråden var 2022. Då skrev jag att min kärleksaffär till det bruna guldet är över,Men ack vad Jag ljög!

Nu gör vi ett nytt försök. Nu ska jag fasiken inte trilla ner.

Grymt att du tar nya tag igen, lycka till!
Citera
2024-11-30, 13:51
Medlem
Blendguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iiiiih
Grymt att du tar nya tag igen, lycka till!

Tackar! 5 dagar är snart förbi. Nu börjar det kännas lättare även fast man har en viss tomhet i överläppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in