• 1
  • 2
2014-03-11, 12:57
Hej på er.

Jag och min sambo flyttade till en nyrenoverad lägenhet för ca 1 år sedan.
Stormtrivs, fristående kåk med 6 lägenheter i.

Aldrig hört ett knyst från någon förut, men efter byte utav golv (från parkett till klinker i en stor hall) av kärringen över så hör vi varenda steg hon tar. Högt.
Står vi och steker med fläkt på i köket hör vi fortfarande hennes klampande.
Ett ganska delikat problem vilket kan tas väldigt fel om man tar upp det med personen, så därför har vi dragit ut på det i hopp om att det bara skulle sluta..

Det gjorde det inte och igår var jag uppe till henne. Hon tog givetvis åt sig och konstaterade bestämt att det inte berodde på "det nya fina dyra golvet". Jag var så snäll jag bara kunde vara och ville absolut inte beskylla henne för något. Jag ville helst höra "oj förlåt, jag ska absolut tänka på det/ska köpa tofflor" eller vad som helst.

Istället blev hon svinlack och bad mig kontakta hyresvärden direkt.
Direkt när jag kommer ner klampar hon som vanligt.

Den renovering hon har gjort har hon själv betalat för, det är alltså inget som hyresvärden anordnat.
Jag har noll koll på hur det fungerar med att byta golv men något måste gått jävligt fel.
Är toadörren stängd hos oss så står den och vibrerar när hon går ovanför.
Hon väcker oss när hon går upp och kissar på natten och när hon går upp tidigt på helger.

Även om vi har hög musik på så hör man det dova jävla klampandet.

Kommer hyresvärden göra något åt saken om vi påtalar detta?
Senast redigerad av srAz 2014-03-11 kl. 13:03.
Citera
2014-03-11, 13:08
Medlem
Går hon med högklackade skor på inomhus? Annars borde väl det tystaste för er vara om hon tassar omkring i strumpsock.

Ring hyresvärden så får han reda ut det.
Citera
2014-03-11, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fisalisan
Går hon med högklackade skor på inomhus? Annars borde väl det tystaste för er vara om hon tassar omkring i strumpsock.

Troligtvis går hon inte i högklackat när hon går upp och pissar på natten...
Citera
2014-03-11, 14:15
Medlem
LaZZi3s avatar
Köp ett par fina tofflor till henne! Vem kan motstå det med ett fint meddelande?
Citera
2014-03-11, 14:22
Bannlyst
Vad jobbigt det låter. Att hon ens blir lack var heller inte bra jag hade kontaktat hyresvärden och bett dom ordna det.
Citera
2014-03-11, 14:28
Citat:
Ursprungligen postat av Fisalisan

Givetvis går hon inte med klackskor
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3
Köp ett par fina tofflor till henne! Vem kan motstå det med ett fint meddelande?
Det kan slå fel som bara den.. Jag vill inte försämra grannsämjan eller ge mig och min sambo sämre rykte. Men klart tanken har slagit mig..

Citat:
Ursprungligen postat av Dunderklumpa
Vad jobbigt det låter. Att hon ens blir lack var heller inte bra jag hade kontaktat hyresvärden och bett dom ordna det.

Nä.. Hade jag blivit tillsagd att jag klampar i golvet hade jag gjort mitt yttersta för att påverka det.
Hon sket fullständigt i det..

Jag får ta och ringa hyresvärden och se vad de säger..
Tack för svar.
Citera
2014-03-11, 14:52
Medlem
LaZZi3s avatar
Sant, det kan slå fel och skaffa ovänner är inte det bästa man kan göra när man skaffat en lägenhet som man trivs i! Bor hon ensam? Annars hade ju ett hett tips varit att bjuda hem henne på en kopp kaffe, sitta ner och prata om allt och inget och sedan bett om ursäkt om du råkade förolämpa henne och hennes nya golv och sedan försökt visa på att det verkligen låter genom att gubben hennes kan få gå där uppe!

Hyresvärden är ju som du säger en möjlighet, men frågan är vad dem ska göra? Visst så är det något som stör, men undrar ja hur seriöst de kommer ta det.

Blir det inte bättre får du väl av ren jävulskap ringa störningsjouren.
Citera
2014-03-11, 15:05
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Antar att det ar hyresratt eftersom du namnde varden. Fragan ar val om det ens ar tillatet att byta golv sjalv sa du ska definitivt prata med varden om det.
Citera
2014-03-11, 15:19
Medlem
Jag har samma problem - också en kärring som tog extremt hårt åt sig började skrika och gapa som en vansinnig idiot

Tyvärr sa jag till henne - och upptäckte samtidigt att människan är psykiskt sjuk for real!......Just great!
bla fick jag reda på att någon lägger knark i hennes mat..samt att någon släpper ut gas i hennes lägenhet om nätterna och att JAG är huvudmisstänkt. Haha
Citera
2014-03-11, 15:54
Medlem
brianmolkos avatar
materialet på hennes golv kanske läter mer när man går på det ?
Har för mig klinker gör det
Citera
2014-03-11, 16:09
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Antar att det ar hyresratt eftersom du namnde varden. Fragan ar val om det ens ar tillatet att byta golv sjalv sa du ska definitivt prata med varden om det.

När vi flyttade in så blev vår lägenhet helrenoverad och tydligen har hon tjatat i flera år om renovering utan att något hänt.
Om hon gjorde någon deal med hyresvärden eller helt off the books vågar jag inte svara på men får väl lyfta det med värden i vilket fall.

Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
materialet på hennes golv kanske läter mer när man går på det ?
Har för mig klinker gör det

Låter rimligt, bara det att vi hör henne i hela lägenheten nu.
Citera
2014-03-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta

+1 på den. Har din granne på eget initiativ bytt ut golvet kan det stå henne dyrt.

Har själv bott i en bostadsrätt med byggår tidigt 30-tal där grannen ovanför tog bort parketten eftersom ”originalgolvet i trä var så mycket finare”. Jag hörde varje steg han tog och höll på att bli tokig. Direktkontakt blev tillslut lönlöst då vi efter en tids grälande insåg att vi avskydde varandra.

Det hela slutade dock lyckligt då jag vid ett tillfälle nämnde detta för ordföranden som blev svart i synen. Det som min granne ansett vara originalgolvet var inget man skulle gå på utan var designat för parkett eller linoleum med underliggande isoleringsskikt. Vad idioten alltså hade gjort var att han tagit bort all ljudisolering till mig.

Tyvärr för honom var detta enligt stadgarna inte tillåtet och han beordrades att återställa golvet med omedelbar verkan. Det var med nästan sexuell tillfredställelse jag såg golvläggarna dyka upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in