Citat:
Ursprungligen postat av
Fantomsmaerta
Antar att det ar hyresratt eftersom du namnde varden. Fragan ar val om det ens ar tillatet att byta golv sjalv sa du ska definitivt prata med varden om det.
+1 på den. Har din granne på eget initiativ bytt ut golvet kan det stå henne dyrt.
Har själv bott i en bostadsrätt med byggår tidigt 30-tal där grannen ovanför tog bort parketten eftersom ”originalgolvet i trä var så mycket finare”. Jag hörde varje steg han tog och höll på att bli tokig. Direktkontakt blev tillslut lönlöst då vi efter en tids grälande insåg att vi avskydde varandra.
Det hela slutade dock lyckligt då jag vid ett tillfälle nämnde detta för ordföranden som blev svart i synen. Det som min granne ansett vara originalgolvet var inget man skulle gå på utan var designat för parkett eller linoleum med underliggande isoleringsskikt. Vad idioten alltså hade gjort var att han tagit bort all ljudisolering till mig.
Tyvärr för honom var detta enligt stadgarna inte tillåtet och han beordrades att återställa golvet med omedelbar verkan. Det var med nästan sexuell tillfredställelse jag såg golvläggarna dyka upp.