• 1
  • 2
2014-03-11, 17:27
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
När vi flyttade in så blev vår lägenhet helrenoverad och tydligen har hon tjatat i flera år om renovering utan att något hänt.
Om hon gjorde någon deal med hyresvärden eller helt off the books vågar jag inte svara på men får väl lyfta det med värden i vilket fall.

Låter rimligt, bara det att vi hör henne i hela lägenheten nu.

Savitt jag vet ska hyresvarden inspektera och godkanna allt hemmafixande. Det har de knappast gjort om de inte fatt kannedom om din situation. Prata med hyresvarden snarast.
Citera
2014-03-11, 18:03
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Savitt jag vet ska hyresvarden inspektera och godkanna allt hemmafixande. Det har de knappast gjort om de inte fatt kannedom om din situation. Prata med hyresvarden snarast.

Ok!
Jag ska ge det en vecka och sedan kolla med hyresvärden. Tack!
Citera
2014-03-12, 13:31
Medlem
brewslees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Ok!
Jag ska ge det en vecka och sedan kolla med hyresvärden. Tack!

Jag hade samma problem. Grannen ovanför anlitade en polack som bytte golv och det gick från ljudlöst till oerhört lyhört. Påpekade detta efter ett tag men grannarna hävdade envist att det inte kunde vara de som förde oväsen då de aldrig var hemma och dessutom var tysta osv etc mm. Budskapet gick dock fram då jag kunde nämna exakt vilken tid karl i hushållet gick upp. Då insåg de att klampandet faktiskt kom från deras lägenhet och en marginell förbättring kunde noteras.
Testa det du med, säg till tanten att du hörde henne gå upp på dass t ex kl 04:50 och se om poletten trillar ner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in