2011-10-30, 18:11
Medlem
Trumpeters avatar
Hög värme från början som sedan sänks efter en kort stund.
Citera
2011-10-30, 20:12
Medlem
El-Knoxs avatar
Brukar lägga 2 paket bacon på aluminiumfolie och sen köra in de i ungen på 250 grader tills de fått fin färg. Sen får de ligga och dra på hushållspapper tills de är knapriga

Ibland hackar jag ett paket bacon kör ner det i stekpannan tillsammans med vitlök, gul lök, paprika, 4-5 ägg och creme fracihe och gör äggröra på toast. Fy satan vad det är gott.
Citera
2011-11-01, 16:27
Medlem
Margarin och högsta värme på plattan, när det har blivit tillräckligt varmt sänker jag värmen och vänder på baconen lite då och då, tills dom är lite knapriga.
Citera
2011-11-04, 17:13
Medlem
hansolo86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Knox
Ibland hackar jag ett paket bacon kör ner det i stekpannan tillsammans med vitlök, gul lök, paprika, 4-5 ägg och creme fracihe och gör äggröra på toast. Fy satan vad det är gott.

Fan det vattnades i munnen när jag läste det där.

Brukar steka på hög värme och sen när det mesta av fettet har runnit av tar jag papper och torkar lite så det blir gött krispigt. =)
Citera
2011-11-04, 22:28
Medlem
Intressant, jag kör helt annan teknik. Lägger baconet i kall panna och värmer på. Steker ganska försiktigt tills de börjat stelna lite men absolut inte blivit knapriga.

Min åsikt är att knaperstekta bacon smakar torrt saltat papper. Mycket godare när inte allt gott fett hunnit smälta bort och det fortfarande smakar rökt rimmad gris.
Citera
2011-11-04, 23:00
Medlem
woords avatar
Steker inte mina bacon, äter de direkt från paketet. Det är riktigt gott
Citera
2011-11-04, 23:04
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Steker inte mina bacon, äter de direkt från paketet. Det är riktigt gott

Det är godare att äta frysta bacon..
Citera
2011-11-04, 23:20
Medlem
festispojks avatar
Mellanvärme gillar mina Bacon oknapriga. USCH FÖR KNAPRIGA BACON!
Citera
2011-11-05, 04:38
Medlem
En klick smör, hög värme, vänder och sänker till hälften sedan. Vänder nån gång till och så är de klara när de har en seg konsistens men ändå är ganska knaperstekta.
Citera
2011-11-06, 23:52
Medlem
ArmeCykels avatar
Tar jävligt mycket margarin i min stekpanna och väntar tills baconet är klart. Svårare än så är det inte!
Citera
2011-11-07, 12:24
Medlem
beror på vad jag äter det till.

Är det till pasta gör jag dom så där sladdriga och bleka.

till potatisbullar blir dom knapriga, nästan brända

annars blir det något mellanting
Citera
2011-11-07, 13:08
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Det var en ny... dom blir alltså bra lite panerade?
Det här är ett mycket gammalt husmorsknep som redan min mormor körde med. Första gången undertecknad nämnde denna variant var i den här tråden: https://www.flashback.org/sp10869803

På den tiden ansågs man vara något av en konstig kuf som sysslade med udda köksexperiment

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in