• 1
  • 2
2014-03-08, 22:27
Moderator
Humbugs avatar
Jag vet inte varför, men jag uppfattar tubsockar som vidriga plagg. Jag slutade bära tubsockar nånstans runt tjugoårsåldern och kan idag inte tänka mig att bära plagget. Varför är egentligen lite svårt att beskriva, men jag tror att det har att göra med att de är omöjliga att få rena. De är som en dammtrasa som suger upp allt skit och blir kvar där.

Jag vill på intet sätt försöka framställa mig själv som bättre än andra, men när jag ser medmänniskor i tubsockar (och då gärna vita sådana med bruna smutsfläckar på undersidan) får jag genast en bild av vad det är för person, och bilden är inte vacker. Det är lätt att ta ordet White Trash i munnen så jag ska försöka undvika det i min vidare utläggning.

Min uppfattning av bärarna är följande:
  • Saknar totalt självuppfattning
  • Har psykiska problem (depression mm.)
  • Överviktig
Denna tolkning ligger helt på min sida och jag är medveten om att den inte alltid stämmer, för naturligtvis finns det framgångsrika, vackra människor i tubsockar, ingen regel utan undantag och ni som blir förnärmade nu kan väl låtsas att ni tillhör den kategorin.
I samma kategori placerar jag människor i mysbyxor, ty också detta är ett plagg jag mår fysiskt illa av att se och tycker omedvetet, men automatiskt synd om bärarna.

Kan det ligga något i det jag påstår? Säger valet av strumpor en del om dess bärare och i så fall vad?
Citera
2014-03-08, 22:32
Medlem
ByeByeBostons avatar
Går det ens att köpa regelrätta tubsockor idag?
Citera
2014-03-08, 22:32
Bannlyst
Det säger att personen fullständigt saknar intresse för kläder.
Citera
2014-03-08, 22:34
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Går det ens att köpa regelrätta tubsockor idag?

Jaja, kolla på Intersport eller annan valfri sportaffär.
Citera
2014-03-08, 22:36
Medlem
Nalixs avatar
Tubsockor*

F.ö. de säljs i mångpack på de flesta sportaffärer och för ett billigt pris. Folk ser väl det mer som ett fynd, tror ingen går omkring och funderar på vad ens strumpor säger om en.
Citera
2014-03-08, 22:44
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalix
Tubsockor*
Jag är norrlänning. Vi uttalar det så, så det var en medveten "felskrivning".
Citera
2014-03-08, 23:02
Medlem
webmaximusjrs avatar
Ett par tubsockor i kombination med ett par rediga Birkenstock går väl alltid hem hos damerna..
Citera
2014-03-08, 23:12
Medlem
En person i min utökade familj tjänar mer än en miljon om året och dyker gärna upp i just Intersportvarianten av tub. Han bryr sig helt enkelt inte alls.
Han ser bra ut i övrigt, inte överviktig och inte heller deprimerad
Hade han bara låtit mig klä honom hade han varit snygg.

Tjockisar i tubsockor och sandaler verkar dock vara vanligt. Även deprimerade tjockisar är väl vanligt
Citera
2014-03-08, 23:13
Medlem
Kluffs avatar
Jag kan hålla med om att vita tubsockor med något fräsigt tryck på är lite WT, särskilt högt uppdragna på sommaren. Jag använder dock det jag kallar "tjockstrumpor" nu i vintertider. Jag vet inte om de är tubsockor, men de är svarta, bekväma och håller fötterna varma. Jag är varken deprimerad eller överviktig och har hört av andra att jag klär mig bra.

Sådana här ståtliga har jag: http://imgur.com/68xHZvg - är de också WT? Vilka strumpsorter har adeln i Sverige?
Senast redigerad av Kluff 2014-03-08 kl. 23:16.
Citera
2014-03-08, 23:14
Menar du folk som går runt i tubsockor på sommaren med kortbyxor?
Citera
2014-03-08, 23:22
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabang
Menar du folk som går runt i tubsockor på sommaren med kortbyxor?

Ja, eller ännu värre - mysbyxor. Men tubsockor oavsett årstid är problematiskt i mina ögon.
Citera
2014-03-08, 23:27
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Ja, eller ännu värre - mysbyxor. Men tubsockor oavsett årstid är problematiskt i mina ögon.

Vad tycker du om vuxna människor som bär one piece publikt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in