2014-03-08, 23:29
Medlem
webmaximusjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Ja, eller ännu värre - mysbyxor. Men tubsockor oavsett årstid är problematiskt i mina ögon.

Såg idag en snubbe med axellångt ovårdat hår, Intersport strumpor så högt uppdragna att jag kände medlidande för tygfibrerna och denna kalasoutfit kombinerades med harembyxor.

Snacka om att man tappar hoppet ibland.
Citera
2014-03-08, 23:31
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Vad tycker du om vuxna människor som bär one piece publikt?

Det rankar jag i alla fall som mycket värre än tubsockor och mysbyxor. Och då är det redan illa med tubsockor.
Citera
2014-03-08, 23:35
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Vad tycker du om vuxna människor som bär one piece publikt?
Det är ju bara konstigt. Jag trodde ett tag att de var ironiska, men insåg snart att så inte var fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av webmaximusjr
Såg idag en snubbe med axellångt ovårdat hår, Intersport strumpor så högt uppdragna att jag kände medlidande för tygfibrerna och denna kalasoutfit kombinerades med harembyxor.

Snacka om att man tappar hoppet ibland.

mm, jag känner ett antal sådana. Denna typ av sockor tycks ju symbolisera det förlorade hoppet på båda plan- dels vi medmänniskor, men också bärarna då de tycks ha gett upp för länge sedan.
Citera
2014-03-09, 01:29
Medlem
Diridiris avatar
Att bry dig om vad andra har för strumpor tar ny ledning på min "folk som bryr sig för mycket" lista!
Citera
2014-03-09, 02:13
Medlem
webmaximusjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diridiri
Att bry dig om vad andra har för strumpor tar ny ledning på min "folk som bryr sig för mycket" lista!

Vad har du för strumpor?
Citera
2014-03-09, 02:54
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Vem använder såna där tunna pensionärsstrumpor (förutom pensionärer som tror att putsade lack/läderskor är vardagsskor)?

Förövrigt heter det strumpor, "raggsockar" kan i undantagsfall accepteras om det rör sig om stickade strumpor.

Vita, vanliga strumpor utan tryck och utan "tub" (vad nu det är för något) är det givna valet, tunnstrumpor används enbart till finskor och som namnet antyder används inte finskor till vardags.
Citera
2014-03-09, 04:39
Medlem
Och du ditt jävla miffo sitter och kallar helt vanliga strumpor för "tubsockar".
Hur fan mår du egentligen? Gå o dö förfan
Citera
2014-03-09, 08:04
Medlem
dok.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Vem använder såna där tunna pensionärsstrumpor (förutom pensionärer som tror att putsade lack/läderskor är vardagsskor)?

Förövrigt heter det strumpor, "raggsockar" kan i undantagsfall accepteras om det rör sig om stickade strumpor.

Vita, vanliga strumpor utan tryck och utan "tub" (vad nu det är för något) är det givna valet, tunnstrumpor används enbart till finskor och som namnet antyder används inte finskor till vardags.
varför vill du ej va fin till vardags? vad är det för härliga dojor du använder?

Citat:
"tub" (vad nu det är för något)
Citera
2014-03-09, 08:39
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar

Självklart har jag tunna strumpor och läderskor till vardags, något annat är otänkbart. Jag har sett allt för många gå omkring i gymnasikskor till vardags utan att syssla med gymnastik.

Här är ett exempel på en klassisk tubsocka: http://1.bp.blogspot.com/-Gdn7UXwqFc...600/sockar.jpg

Här är en bild på Intersportsockan: http://cdn08.dayviews.com/17/_u5/_u4...1195832814.jpg

Det är liksom bara en enda stor bit resår....
Citera
2014-03-09, 08:51
Medlem
Kuittsas avatar
Tubsockor är så WT som något kan bli men det är en del av deras kultur. Det absolut värsta jag vet är när någon dyker upp i mörk kostym, svarta skor och vita strumpor. Vägrar befatta mig med sådana människor. Vita strumpor används vid idrottsutövning i vita skor aldrig annars.

Edit: Här är en bild så ni ser hur urbota dumt det ser ut med vita strumpor.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/i...OxT_G42uqwF_od
Senast redigerad av Kuittsa 2014-03-09 kl. 09:03.
Citera
2014-03-09, 22:46
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweatlok
Och du ditt jävla miffo sitter och kallar helt vanliga strumpor för "tubsockar".
Hur fan mår du egentligen? Gå o dö förfan

Tubsockar är alltså helt raka och saknar vinkel för hälen (dvs ingen ovan/undersida)?

Såna har jag aldrig sett, låter urbota korkat och obekvämt.

Citat:
Ursprungligen postat av dok.
varför vill du ej va fin till vardags? vad är det för härliga dojor du använder?

Sneakers (for sneaking), såklart. Jag vill inte se ut som en präktigt, högtravande stropp i lack-läder-skor, inte till vardags.

Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Självklart har jag tunna strumpor och läderskor till vardags, något annat är otänkbart.

Känner du dig inte som en präktig adelsman när du strosar gatan ner med polerade lackskor?

Är du akademiker högt uppsatt, eller vill du bara göra sken av det?

No offence, jag bara undrar.

Intersportstrumpor är det mest trashiga jag kan tänka mig, den loggan alltså, hade hellre haft ett Mcdonalds-M på mina stumpor, det hade varit minde pinsamt.
Senast redigerad av ConsafesDeBar 2014-03-09 kl. 22:52.
Citera
2014-03-10, 00:39
Medlem
TacoHejAnderss avatar
Vill inte förolämpa en moderator, men du verkar ju helt blåst

F.ö. gick jag kl 22.15 idag ner till min lokala Ica-handlare för att köpa en påse chips samt 1,5 L Coca-cola, iklädd följande:

- En tunn bomberjacka.
- En Ralp Lauren T-shirt med en nallebjörn som spelar golf på (Fake såklart).
- Gråa mjukisbyxor.
- Vita "tubsockar".
- Badtofflor.

Vet du varför? För att jag inte bryr mig om vad folk tycker om mig och min klädsel. I vanliga fall klär jag mig mycket finare, ofta instoppad skjorta och finbyxor. Med vita "tubsockar" såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in