Citat:
Ursprungligen postat av
fitz-hume
Som vanligt behagar du endast länka till en prorysk nyhetskanal varifrån alla dina åsikter är hämtade. Deras trovärdighet är lika med noll.
För övrigt - du tror på fullt allvar att människorna i denna kriminellt styrda region vågar berätta sina verkliga åsikter? Dessutom tas inte hänsyn till de två miljoner som har flytt regionen sedan terrorn började. Skrattretande? Javisst..
Du har rätt i att flyktingarna inte tillfrågades och det är undersökningens svaghet. Stora skaror befinner sig i Ryssland, några på Krim, och i västra Ukraina.
Ja, jag tror på allvar att folk vågar säga vad de tycker och att de känner sig säkrare än vissa i västra Ukraina. Där kan man bli angiven och få besök av SBU, underrättelsetjänsten, när man har "fel" åsikt", det har rapporterats flera gånger.
Vad gäller medier, så skäller du på fel träd. Jag får huvuddelen av min information från internationella bloggar. Ibland tyvärr i kommentarer utan länkar och dem kan jag inte posta, men jag har ofta länkat till medier utanför Ryssland. Lilla novorossia. today har dock intressanta artiklar ibland och plockar ofta nyheter från t.ex. Tass.
Du får tycka vad du vill om Donbass-medier och ryska medier och jag får tycka vad jag vill om vissa andra medier. Du kanske vet att jag ibland även kritiserar vissa ryska medier? De är ofta tama.
Krim och Donbass är inte kriminellt styrda. Det har varit problem i LNR, men de ser ut att ha lösts, så vitt jag vet. DNR har kommit långt. Pensioner och löner betalas ut. Det är otroligt vad man har lyckats göra.
Jag tror mig säkert kunna säga att Krim-bornas, speciellt pensionärernas, köpkraft är bättre än ukrainarnas. Det betyder inte att allt är bra och det har jag sagt förut. Jag ser sällan rapporter från Krim och måste pussla ihop de få fragment jag hittar.