Citat:
Jag har upprepade gånger kritiserat Putin och den politik som Ryssland och han för i Ukraina. Om du till äventyrs är intresserad så är det bara att söka uppåt i tråden. Ursäktat aggression har jag aldrig gjort!Naturligtvis angår det oss i allra högsta grad när vårt grannland Ryssland olagligt styckar av och tar delar av dess grannländer. Sluta ursäkta aggression som har fördömts av alla utom de allra mest korrumperade länderna.
Du gör dig bara löjlig med dina argument om att vem som helst ska få utropa "självständighet" (vi vet ju hur det gick med den självständigheten) hur omröstningen än gick till. Det ska gå rätt till, annars kan varje lägenhet deklarera självständighet när det är dags att betala skatten.
Du gör dig bara löjlig med dina argument om att vem som helst ska få utropa "självständighet" (vi vet ju hur det gick med den självständigheten) hur omröstningen än gick till. Det ska gå rätt till, annars kan varje lägenhet deklarera självständighet när det är dags att betala skatten.
Vi är helt överens om att den folkomröstning som hölls på Krim inte "duger", vilket jag redogjort för upprepade gånger; jag förordar en internationellt övervakad folkomröstning om Krims öden som en del av en framförhandlad fredsplan.
Angående självständiga lägenheter - ja det där "familjen Olsson" argumentet mot principen om folkens självbestämmande rätt är ganska intressant - det skulle alltså bli besvärligt om var enda famlij skulle deklarera sig självständiga - det kan nog alla hålla med om. Och liknande saker har faktiskt hänt. Både i USA och i Storbrittanien har små grupper människor s.a.s. lämnat samhället. Till sin helhet är det dock ett försumbart problem; familjen Olsson tjänar på att vara med i ett samhälle och önskar mycket sällan nationell självständighet för sin lägenhet. (Finns för övrigt ett roligt Family Guy avsnitt på detta tema!)
"Löjlig" - jag vet inte det? Tycker du att Storbrittanien var "löjligt" när Skottarna röstade om självständighet (det blev Nej för övrigt)? Det tycker inte jag! Jag tycker det var ett föredömligt sätt att hantera frågan!