2015-03-27, 10:28
Medlem
OttorWaefres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul0
Jag förstår ditt ställningstagande (fastän felaktigt) men lägg märke till att ilskan påverkar din egna hälsa. Jag önskar uppriktigt endast allt gott till dig! Herre Gud sa att älska alla. Jag älskar dig, min vän. Mitt hus är ditt hus. Mina anhöriga bor i Krim. De kan mottaga dig som den bästa gästen.

I deras deporterade tatariska grannars hus antar jag?

Erkänner att jag brusade upp i onödan tavaritj, och ilska är inte bra för hälsan, det har du rätt i. Men jag är fullständigt övertygad om att ett Europa utan ryssar, eller åtminstone ett Ryssland omgivet av en enorm mur, vore ett bättre, renare och mindre illaluktande Europa med betydligt högre livskvalitet. Sedan kan ni gärna leva som ni vill på andra sidan, plåga djur, dricka vodka, plinka på balalajkan och dyrka Putin och Stalin.
Citera
2015-03-27, 10:36
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttorWaefre

Erkänner att jag brusade upp i onödan tavaritj, och ilska är inte bra för hälsan, det har du rätt i. Men jag är fullständigt övertygad om att ett Europa utan ryssar, eller åtminstone ett Ryssland omgivet av en enorm mur, vore ett bättre, renare och mindre illaluktande Europa med betydligt högre livskvalitet. Sedan kan ni gärna leva som ni vill på andra sidan, plåga djur, dricka vodka, plinka på balalajkan och dyrka Putin och Stalin.

Bara ta det lugnt och du begriper strax att du inte har rätt. Sinnesron kan hjälpa dig att uppfatta dina villfarelser. Tack för samtalet. Du är så söt.
Citera
2015-03-27, 21:38
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Jaaaa, visst!!! För försvar av ryska medborgare har Putin intagit (återerövrat) RYSKT KRIM. Och jag är så glad på det ty mina anhöriga bor där För avvärjande av folkrensning på ryssar ska Ryssland nuförtiden kunna vidta ett skarpt avgörande. Rör inte ryssar, tack. I alla fall, till exempel, Baltikum behöver man inte. Man behöver en ordning med rättigheter av ryssar, som bor sedan länge där.

Ryska forumtrollet roar sig, ser vi.

Det är numera klarlagt av ingen mindre än Putin själv att han har ljugit för sitt eget folk och numera skryter över sina bravader att ha ockuperat ukrainskt territorium och tvångsinfört ryska lagar. Sedan får du och dina släktingar hurra för er älskade ledares handlingskraft medan han samtidigt isolerar sitt land mot omvärlden och kör dess ekonomi i botten.

En bra sammanfattning av Rysslands ockupation och annektering:
https://www.youtube.com/watch?v=vYDxOnDGpHc
Citera
2015-03-29, 18:14
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
att ha ockuperat ukrainskt territorium och tvångsinfört ryska lagar.
https://www.youtube.com/watch?v=vYDxOnDGpHc

Visst visst, Ukraina har varit aldrig som en stat, det utgjorde allt från början ett territorium. Här har du rätt. Ditt huvudfel att du har uttryckt dig "ockuperat". Territorier blir inte ockuperade utan övertagen som ingenmansland. Tack vare Majdan förvärvades Ukraina av ryska imperialister liksom en gammal rostig Volvo utan hjul. Vi tackar dig, kära herr Poroshenko!
Senast redigerad av Paul0 2015-03-29 kl. 18:25.
Citera
2015-03-30, 16:32
Bannlyst
Krims marinbas kommer att få 58 stridsflygplan och 16 strategiska bombstyrkor samt eventuellt ICBM placerade innan 2017, det meddelande Generalstaben idag. I denna uppdateringspacket ingår även 6 ubåtar och 6 Fregatter för svartahavsflottan som förblir placerade i Krims marinbas. T72ERA3, alltså den senaste versionen (ála T90) har redan börjat överföras till Krimhalvön.
Citera
2015-03-31, 20:39
Medlem
fitz-humes avatar
Den enda tv-kanalen riktad mot Krims tatarer (15% av befolkningen) förbjuds. Sedan några månader har kanalen tvingats att sluta upp med politiska reportage och debatter för att i stället inrikta sig på kulturprogram. Nu har sändningstillståndet upphört. Krims av Ryssland illegalt tillsatta premiärminister Sergej Aksionov har sedan tidigare meddelat att de tv-kanaler som kan "förvärra situationen och orsaka spänningar hos befolkningen" är ovälkomna och inte ska tillåtas sända.

http://www.kyivpost.com/content/kyiv-post-plus/crimean-tatar-tv-channel-faces-shutdown-on-april-1-384916.html
Citera
2015-04-01, 07:53
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:

Så sant. Ryssland och ryssarna orsakar bara problem. Adolf borde ha fått jobba klart i öster.
Citera
2015-04-01, 08:11
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Den enda tv-kanalen riktad mot Krims tatarer (15% av befolkningen) förbjuds. Sedan några månader har kanalen tvingats att sluta upp med politiska reportage och debatter för att i stället inrikta sig på kulturprogram. Nu har sändningstillståndet upphört. Krims av Ryssland illegalt tillsatta premiärminister Sergej Aksionov har sedan tidigare meddelat att de tv-kanaler som kan "förvärra situationen och orsaka spänningar hos befolkningen" är ovälkomna och inte ska tillåtas sända.

http://www.kyivpost.com/content/kyiv-post-plus/crimean-tatar-tv-channel-faces-shutdown-on-april-1-384916.html
Enligt Ryssarna får bara ryssar "förvärra situationen och orsaka spänningar hos befolkningen". Ryssarna är verkligen motbjudande. Det är ett folk som inte skiljer sig från Nazisterna. Deras rätt att existera som nation bland andra nationer har i min mening upphört.

När kriget, som Ryssland nu ensam startar är över, är Ryssland besegrat, förstört, totalt slaget. Ryssar får endast existera under de villkor som vi segrare bestämmer.
Alla brott som ryssarna begått mot andra folk, etniciteter och nationer kommer att väga tungt som bevisning.
Det vi segrare dömer ryssarna till får Nürnberg rättegången att framstå som ett dagismöte.
Det arv ryssarna kommer att bära får tyskarnas arv att framstå som ädelt.

Det ryssarna gjort hittills och gör idag, kommer att minnas av segrarna.
Citera
2015-04-17, 10:02
Medlem
OttorWaefres avatar
Artikel om de demografiska följderna av den ryska ockupationen av Krim:

Citat:
According to Illarionov, “one can with a high degree of certainty assert that the qualitative changes in the ethnic composition of the population of Crimea took place in the course of the seven or eight months preceded the last census,” that is, “between February 27 and October 14, 2014.”

“The reduction of the population of any ethnic group of such a size over such a short period of time typically is caused by political events of an extraordinary character,” he points out, “by wars, famine, deportation, mass emigration or genocide. With the exception of periods of the civil war and World War II, such rates of reduction in the numbers of the population of this or that demographic as were seen in Crimea in 2014 were not seen in the last century.”

“In this case,” Illarionov says, “the sharp decline in the number of Ukrainians in Crimea was called forth evidently both by the mass departure of Ukrainians from Crimea and the conscious change by some of them of their official ethnic self-identification.”

http://euromaidanpress.com/2015/04/16/russia-de-ukrainizing-population-of-crimea-occupation-census-shows/
Citera
2015-04-17, 12:38
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Artikel om de demografiska följderna av den ryska ockupationen av Krim:

http://euromaidanpress.com/2015/04/16/russia-de-ukrainizing-population-of-crimea-occupation-census-shows/

Jag som bodde hela min barndom i Krim, läser denna artikel med skratt. Om din källa är ukrainsk så kasta bort det utan att läsa. O Gud, det så dum. Propaganda duger inte för nykter övervägande.
Senast redigerad av Paul0 2015-04-17 kl. 12:42.
Citera
2015-04-17, 17:51
Medlem
V.Putlers avatar
Citat:
Jag som bodde hela min barndom i Krim, läser denna artikel med skratt. Om din källa är ukrainsk så kasta bort det utan att läsa. O Gud, det så dum. Propaganda duger inte för nykter övervägande.
Varför tror du ukrainarna och även tatarerna skulle vara så fötjusta i de nya o sämre förhållandena på Krim i dag? Självklart söker de sig därifrån.
Men skratta på du...men de som utsatts för annekteringen skrattar inte precis..
Citera
2015-04-17, 18:39
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V.Putler
Varför tror du ukrainarna och även tatarerna skulle vara så fötjusta i de nya o sämre förhållandena på Krim i dag? Självklart söker de sig därifrån.
Men skratta på du...men de som utsatts för annekteringen skrattar inte precis..
Sämre? Att leva i din uppdiktade värld rolig men då du liknar narkoman. Över 3,5 ukrainare arbetar i Ryssland för 800 dollar per månad nu därför att deras hemland blomstrar, ja?
Senast redigerad av Paul0 2015-04-17 kl. 19:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in