• 1
  • 2
2014-03-07, 15:30
Medlem
Halloj, va precis på posten och skulle hämta ut mina 10g spice(AB-FUBINACA) men polisen hann före..

Jag har inte betalat för det än. (Vem som helst Kan ha beställt det i mitt namn)

Någon som vet vad som komma skall?
Kan det bli husransakan, hur lång tid tar det för polisen att få husransakan?
Citera
2014-03-07, 15:35
Medlem
linesmangbgs avatar
Du fick en avi att du hade ett brev att hämta, men när du kommer dit är det borta?
Citera
2014-03-07, 15:40
Medlem
Nus avatar
Sa dom att polisen hade varit och hämtat ditt paket...?
Citera
2014-03-07, 15:42
Medlem
Jag såg på hemsidan att paketet var framme igår kl 17 men fick inget sms om att det kommit fram.
Så jag gick dit och visade paket numret och frågade varför jag inte fått något sms då ringde han någon och berättade att polisen hämtat det.
Citera
2014-03-07, 15:46
Bannlyst
Neka säg att du inte vet vem som beställt det. Rensa hemma och rensa din dator.
Citera
2014-03-07, 16:51
Medlem
datzs avatar
Rensa din lur på avi. säg att du inte har beställt något. hembesök ? hmm eftersom det var 10g så kan dom misstänka att du gör större mixar för försäljning så visst kan det bli en husrannsakan "har för mig att dom måste misstänka brott som kan minst ge fängelsestraff för att dom ska kunna göra en husransakan.

Göm din telefon och dator hos någon annan och neka bara . dom beslagtar det i förstörelse lagen bara och dom kanske jagar dig på ett blodprov, och har du några olagliga substanser i kroppen så får du en böte"slapp"
Citera
2014-03-07, 17:34
Medlem
Tycker även att du borde skriva ett PM till berörd moderator och få dem ta ner tråden då polisen kollar flashback lika mycket som du gör. Om dem tar din dator ser dem även att du skapat den här tråden
Citera
2014-03-07, 17:42
Medlem
Det var färdigt spice inte pulver jag beställde.
Bor med folk som inte vill ha med sådant att göra. Så skulle vara skönt och veta om det finns någon chans att dom kommer hit och rotar runt.

Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan något händer?
Citera
2014-03-07, 17:47
Medlem
nosight69s avatar
Vart beställde du ifrån? hemulen?
aldrig hört något om vidare påföljder i ditt fall och tror inte det kommer bli det heller då du inte brutit mot någon lag
Citera
2014-03-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosight69
Vart beställde du ifrån? hemulen?
aldrig hört något om vidare påföljder i ditt fall och tror inte det kommer bli det heller då du inte brutit mot någon lag

Ja det va från Hemulen.
Okej tack, det lättade lite på mitt hjärta iallafall.
Så kanske lite böter typ och att dom ber en komma ner och pissa eller?
Citera
2014-03-07, 18:04
Medlem
Skullheads avatar
Hur fan skulle polisen fått reda på att du beställt spice? att dom sen hämtar ut det låter ju helt otroligt, speciellt då det är lagligt (eller?)
Citera
2014-03-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Hur fan skulle polisen fått reda på att du beställt spice? att dom sen hämtar ut det låter ju helt otroligt, speciellt då det är lagligt (eller?)

Det har varit uppe förr att försändelser från somliga shoppar blivit konfiskerade. Detta beror förmodligen på att ombudets personal tillkallar polis.

Du som blev av med grejerna behöver inte oroa dig för juridiska påföljder. Möjligen att de kontaktar dig och vill veta om du har beställt sakerna, men neka bara. Dessutom är substansen laglig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in