• 1
  • 2
2014-03-07, 11:16
Bannlyst
Har 3000kr i hyra som ska betalas, samt ett lån på 1500kr. Inget av dom ska betalas nu direkt, och ligger inte och släpar, utan det är pengar som ska in men som inte har fått något sista datum.

Nu är det så att jag väntar på att få skriva en tenta, som sker den 25e Mars. Mina pengar räcker inte för att jag ska resa hit och dit, skriva tentan och hem igen, utan dessa 300kr är det jag har tills mitt studiebidrag hoppar igång igen (vilket det gör efter jag skrivit godkänd tenta).

Jag måste låna pengar, vad rekommenderar ni? Har hört ganska mycket positivt om Vivus.se, men en kompis försökte låna pengar och dom bad om lönebesked och så vidare. Jag har ingen inkomst förutom själva studiebidraget.
Citera
2014-03-07, 11:19
Medlem
sissens avatar
Nej vivus har skyhöga avgifter om man inte kan betala inom rätt tid och mailbombar dig
Citera
2014-03-07, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sissen
Nej vivus har skyhöga avgifter om man inte kan betala inom rätt tid och mailbombar dig
Men om man betalar i tid? Jag är ganska säker på att jag kommer klara tentan så jag är ganska säker på att bidraget kommer in, och då kan jag ju betala.
Citera
2014-03-07, 11:59
Medlem
Ratis avatar
Jag tycker Vivus är ett av dom billigaste ställen man kan ta snabblån på. MEN då gäller det att inte förlänga lånet, för då blir det väldigt dyrt! Ska betalas efter max 30 dagar.

EDIT: Sedan är ju första lånet gratis på Vivus. Så lånar du 4500:- betalar du bara tillbaka 4500:-.
Senast redigerad av Rati 2014-03-07 kl. 12:05.
Citera
2014-03-07, 12:26
Medlem
Obevekligs avatar
Jag hade försökt låna av föräldrar eller kompisar.
Citera
2014-03-07, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Obeveklig
Jag hade försökt låna av föräldrar eller kompisar.
Aa självklart, glömde nämna det att vi utgår från att det är omöjligt.
Citera
2014-03-07, 13:12
Medlem
Du kanske äger något du kan sälja istället för att låna och sätta dig mer i skiten? Btw, har du fullt studielån?
Citera
2014-03-07, 13:14
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Är du i den knipan tycker jag du ska kontakta socialtjänsten för hjälp. En vän kom i ekonomisk knipa och fick hjälp. Du ska inte känna dig dum för att ta den hjälp du betalar skatt för. Hoppas det ordnar sig för dig.
Citera
2014-03-07, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Är du i den knipan tycker jag du ska kontakta socialtjänsten för hjälp. En vän kom i ekonomisk knipa och fick hjälp. Du ska inte känna dig dum för att ta den hjälp du betalar skatt för. Hoppas det ordnar sig för dig.
Var står det att TS betalar skatt? Men du kanske menar momsen han betalar med sitt studiestöd?
Citera
2014-03-07, 13:24
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Var står det att TS betalar skatt? Men du kanske menar momsen han betalar med sitt studiestöd?

Antar att han spenderar pengarna i Sverige och därför genererar skatteintäkter. Men vad vet jag,ifall du sitter på andra källor är jag mer än villig att ta del av dessa.

Ha en trevlig helg för det skall jag.
Citera
2014-03-07, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Du kanske äger något du kan sälja istället för att låna och sätta dig mer i skiten? Btw, har du fullt studielån?
Jag har ansökt om fullt studielån men endast fått 1549:- i Februari. En annan utbetalning är inte planerad.
Citera
2014-03-07, 13:47
Bannlyst
För ett år sedan jobbade jag som undersköterska och betalade ca totalt 6000kr i skatt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in