2014-03-07, 14:11
Medlem
Ja, men grattis. Låna på bara. Det är en dålig ide från början och det spelar ingen roll var du lånar ifrån.
Citera
2014-03-07, 14:17
Bannlyst
Du förlorar väl inte bidraget av en failad tenta? Eller har du misslyckats med någon innan?
Citera
2014-03-07, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okini2
Du förlorar väl inte bidraget av en failad tenta? Eller har du misslyckats med någon innan?
Ja, har klarat 50% av betygen, behöver 67%
Citera
2014-03-08, 16:26
Medlem
NEEEXTs avatar
Om du är säker på att kunna betala tillbaka i tid så är Vivus ett jäkligt smidigt alternativ. Första lånet är helt ränte- och avgiftsfritt så kör på det isf. Du behöver inte skicka in kopior på lönebesked, endast fylla i inkomst och lite andra uppgifter, vilket behövs på alla liknande tjänster. Så länge du inte har några skulder hos kronofogden så bör du klara dig.
Se bara till att sätta tentan och att du kommer få pengarna från CSN i tid tills lånet ska betalas tillbaka. Chansa inte här, för som tidigare nämnts så har de rätt så saftiga avgifter vid förlängning.
Citera
2014-03-08, 18:01
Medlem
Är du säker på att tentan även rättas i tid för att du ska hinna få CSN igen?
Citera
2014-03-08, 18:46
Medlem
fittleifs avatar
Så är det när man bara studerar och lever livet som att de inte finns problem..

Du kanske ska fundera på att ta ett extrajobb?
Citera
2014-03-09, 14:37
Medlem
wotoos avatar
trustbuddy.se om du kan betala inom 14 dagar är det klockrent --> GRATIS! Kan du betala inom 30 dagar är det mindre klockrent(rätt dyrt) men kan fungera det med.

EDIT1: Jag har varit i en liknande sits. Jag ringde då upp min hyresvärd och pratade med dom och kunde betala dubbla hyror nästkommande månad. Detta förutsätter såklart att du har en bra hyresvärd samt att du inte legat efter med hyror innan.
Citera
2014-03-09, 19:36
Medlem
Casings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Hur mycket behöver du för att klara dig?

Skickar pengar om du lägger upp en bild på när du har målat hela din arm med svart tuschpenna.

Detta kan bli intressant.
Men om du nu vill hjälpa honom så finns det nog smidigare sätt?
Sen kanske ts är svart också?
Citera
2014-03-10, 08:12
Medlem
Yurichis avatar
Tentor kan ta lång tid att rätta, men det beror lite på skola osv. De "skall" rättas inom 3 veckor, men det kan dra över. Har hänt mig flera gånger. Sedan skall det föras in i rätt system (ladok för dig kanske?) och det är efter det CSN kollar hur mycket poäng du har klarat av.

Om du klarar tentan kommer du få pengar för hela perioden, men om du har otur kan du få en klumpsumma om typ 2 månader. Jag skulle hört med vänner och familj först och främst, även om du nu säger att det inte går. Låna pengar är inte kul.
Citera
2014-03-10, 08:26
Medlem
Storbankerna erbjuder kredit på sina kort som ofta betalas in efter 30 dagar. Fram tills dess ingen ränta. Så länge du inte har några betalningsanmärkningar kan du få ett sånt
Citera
2014-03-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Storbankerna erbjuder kredit på sina kort som ofta betalas in efter 30 dagar. Fram tills dess ingen ränta. Så länge du inte har några betalningsanmärkningar kan du få ett sånt

Tycker det här låter som det bästa förslaget om du nu inte har något att sälja förstås. Jag tycker synd om studenter som inte ens har råd att betala resor och tentor och allt vad som kostar.

Det är på tok för dåligt studiestöd idag och att man vill minska det är som att ta från de värst drabbade. Trots att allting blir dyrare och pengarna värda mindre så förändras inte studiestödet och har inte gjort det på snart ett decennier. Jan Björklund som utbildningsminister har varit ett stort misslyckande.

Den här fattigdomen som skapas bland studenter som inte har familjer som kan bidra med pengar leder till att folk hoppar av sina studieprogram och skaffar sig ett tillfälligt skit jobb istället vilket i sin tur leder till en outbildad generation som växer fram i samhället, helt inkompetenta.

Nu blev det lite off topic här men kan inte låta bli att sprida mina åsikter.
Senast redigerad av volwave 2014-03-11 kl. 00:36.
Citera
2014-03-11, 04:34
Medlem
Sälj din telefon. Köp en billig för 199kr. Om vänner/familj är omöjligt att låna för. Då får du nog köra på Vivus(tror de är i princip lika de "stora" SMS-lånföretagen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in