Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-02, 11:47
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Vore kul om du gjorde samma koll av Fabians villa i motsvarande fina område långt från mångkulturen, fast norr om Göteborg.
Obs jag tror inte att det är hans bostad som gör att han och granskning sverige klankar ner på folk.
Det är viss skillnad på att avsky mångkultur och bo långt ifrån den, och att älska mångkultur men bo långt ifrån den. Det man avskyr undviker man, det man älskar undviker man inte. Förutom om man är journalist.
Citera
2017-03-02, 11:47
Medlem
Citat:
Det man kan se kring Fabians person är att han i sin firma inte haft någon omsättning att tala om under de senaste åren. Där verkar alltså inte finnas pengar för att finansiera GS verksamhet.

Men vad är det som behöver finansieras? Det finns inga fasta kostnader att tala om. Det är tid för arbetet som behövs. Med ett eget företag går det att disponera tiden på det sätt som man själv prioriterar. Jag antar att Fabian, precis som jag, har tillräckligt med kapital för att kunna ligga lågt med omsättningen ett tag. Pengar är inte allt.

Du är irrationell och fixerad vid icke-frågor. Du undviker alla sakfrågor och hänger upp dig på finansiering av något som strängt taget bara kostar arbetstid för några få personer.

Ditt resonemang påminner om de resonemang som chefredaktörerna för VLT och Ekuriren för. Jag hoppas verkligen att du inte är journalist.
Citera
2017-03-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Nej, håll ut! Det kommer säkert att kännas ansträngande emellanåt, för journalistjävlarna kommer inte att sky några som helst medel. De kommer att ge sig på din familj, försöka få dig svartlistad på arbetsmarknaden mm mm. Dessa vidriga as har inga spärrar alls.

Jag rekommenderar alla att lyssna på Ben Shapiro. Han är duktig på att pulverisera den vidriga PK-retoriken.

Ben Shapiro - Practical Tactics For Fighting The Left
https://www.youtube.com/watch?v=sL3SQyK7H5E
Citera
2017-03-02, 11:59
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
Det är viss skillnad på att avsky mångkultur och bo långt ifrån den, och att älska mångkultur men bo långt ifrån den. Det man avskyr undviker man, det man älskar undviker man inte. Förutom om man är journalist.

Det är det här som henvänsteraktivister är för korkade för att fatta.

Man körde exakt samma retorik när Julia Caesar hängdes ut.

Alla utom henvänstern begriper att det du skriver är självklart.
Citera
2017-03-02, 12:33
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Det man kan se kring Fabians person är att han i sin firma inte haft någon omsättning att tala om under de senaste åren. Där verkar alltså inte finnas pengar för att finansiera GS verksamhet.

Massor av människor har av olika anledningar ett eller flera företag registrerade. Det innebär inte mer än att de har företag registrerade.

GS "verksamhet" kräver ju dessutom i princip inga pengar alls. Det enda som behövs är ju att medarbetarna inom GS har tillgång till dator, internet och telefon. Utöver det så är det kanske lite småprylar som är bra att ha men inget som vem som helst som har en normal inkomst inte kan köpa ur egen ficka.

Det som krävs är tid och engagemang och det kanske är obegripligt för systemets lakejer att det finns massor av människor som frivilligt arbetar gratis på grund av sin övertygelse, men så är det.
Senast redigerad av EarlTurner 2017-03-02 kl. 12:35.
Citera
2017-03-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli

Så du menar att man, trots att man har hyfsat gott ställt och gärna vill bo i villa i ett trevligt område, måste bosätta sig i en möglig 3:a i Hammarkullen för att man ogillar att folk uttrycker sig rasistiskt, nedlåtande och hatiskt? Logiskt!
Citera
2017-03-02, 13:01
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudfunk
Så du menar att man, trots att man har hyfsat gott ställt och gärna vill bo i villa i ett trevligt område, måste bosätta sig i en möglig 3:a i Hammarkullen för att man ogillar att folk uttrycker sig rasistiskt, nedlåtande och hatiskt? Logiskt!

Det är ett tydligt mönster att folk som säger sig älska det mångetniska samhället, framförallt folk som tjänar pengar på att säga sig älska det mångetniska samhället, rent privat inte verkar vilja ha med det att göra.
Citera
2017-03-02, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Men vad är det som behöver finansieras? Det finns inga fasta kostnader att tala om. Det är tid för arbetet som behövs. Med ett eget företag går det att disponera tiden på det sätt som man själv prioriterar. Jag antar att Fabian, precis som jag, har tillräckligt med kapital för att kunna ligga lågt med omsättningen ett tag. Pengar är inte allt.

Du är irrationell och fixerad vid icke-frågor. Du undviker alla sakfrågor och hänger upp dig på finansiering av något som strängt taget bara kostar arbetstid för några få personer.

Ditt resonemang påminner om de resonemang som chefredaktörerna för VLT och Ekuriren för. Jag hoppas verkligen att du inte är journalist.

Ja inte vet jag vad som behöver finansieras. Men något är det nog. Varför skulle Fabian annars tigga pengar?
Citera
2017-03-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
Massor av människor har av olika anledningar ett eller flera företag registrerade. Det innebär inte mer än att de har företag registrerade.

GS "verksamhet" kräver ju dessutom i princip inga pengar alls. Det enda som behövs är ju att medarbetarna inom GS har tillgång till dator, internet och telefon. Utöver det så är det kanske lite småprylar som är bra att ha men inget som vem som helst som har en normal inkomst inte kan köpa ur egen ficka.

Det som krävs är tid och engagemang och det kanske är obegripligt för systemets lakejer att det finns massor av människor som frivilligt arbetar gratis på grund av sin övertygelse, men så är det.

Nåja, varför då tigga pengar till granskning sverige. Inte för att jag missunnar folk att få betalt men jag vill veta vem som betalar. Ryssarna har ju gjort sig kända för att sätta igång liknande trollverksamhet.
Citera
2017-03-02, 13:50
Medlem
fintnirs avatar
Efter att Malin Lernfelt och Expressen hängde ut Erik, så har man nu börjat trakassera honom i sitt hem, med hembesök exakt som med Jim Olsson. Riktigt vidrigt. Bra att Erik konfronterar och ifrågasätter reporterhyenorna dock!

https://www.youtube.com/watch?v=ybgwV2Y2vRc

Stå på dig Erik och tack för ditt engagemang för Sverige och svenskarna, vi är många som är tacksamma för ditt jobb!
Citera
2017-03-02, 14:18
Medlem
Sdal14s avatar
Vad heter reportern som besöker honom i hans hem?? Hör inte vad han säger i början.
0 min 10 sek
Citera
2017-03-02, 14:28
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdal14
Vad heter reportern som besöker honom i hans hem?? Hör inte vad han säger i början.
0 min 10 sek
Diamant Salihu. Kriminell vapenhandlare precis som bossen Mattsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in