Citat:
Haha folkrörelsen...
2-3 personer som ringer upp folk har blivit en folkrörelse helt plötsligt.
För övrigt blir man ju väldigt fundersam över er syn på demokrati och människors lika värde. Om alla människor inte har lika värde vad är det isåfall som bestämmer värdet och rangordnar dessa människor? Hur ska vi veta vem som är mindre värd? Ska det rangordnas efter hudfärg? Rangordnas efter kön eller ålder? Låter ju tämligen elitiskt snarare än demokratiskt att vissa ska ha ett större värde.
Sedan när det kommer till demokrati så förstår jag inte redigt vad ni vill få fram. Ok, ni vill inte ha den anarkistiska dvs, decentraliserad direktdemokrati utan varken partier eller politiker.
Ni vill att all makt ska utgå från folket och att grundlagarna ska följas. Hur ska det se ut i praktiken isåfall. Vad är folket? Jag kan inte komma fram till någon annan slutsats att folket skulle vara majoriteten eller åtminstone största partiet. Så isåfall går det ju inte komma fram till något annat än att folket är sossar? Har lite svårt att se hur ni vill ha någon förändring isåfall för det är ju just så som ni beskriver att ni vill ha ett politikerstyre. Majoriteten av Sveriges befolkning röstade på sossarna så de borde ju därmed vara folket. Grundlagarna har jag inte sett någon bryta. Både yttrandefriheten och religionsfriheten existerar utan några problem. Jag däremot är lite mer negativt inställd till grundlagarna speciellt den om att EU är en del av den. Jag tycker ju EU är odemokratiskt men ni vill ju följa grundlagarna...
Så ni är inga utbildade journalister utan använder er av en 15-årig gammal artikelserie från aftonbladet som grund för ert journalistkollektiv?
Ni däremot gjorde ju faktiskt det ännu värre genom att klippa och klistra in i fel ordning samt med era efterhandskonstruerade svar som inte fanns med i det ursprungliga samtalet. Henko fick ju mer rätt än ni isåfall om vi ska utgå ifrån aftonbladets artikel.
Haha folkrörelsen...
2-3 personer som ringer upp folk har blivit en folkrörelse helt plötsligt.För övrigt blir man ju väldigt fundersam över er syn på demokrati och människors lika värde. Om alla människor inte har lika värde vad är det isåfall som bestämmer värdet och rangordnar dessa människor? Hur ska vi veta vem som är mindre värd? Ska det rangordnas efter hudfärg? Rangordnas efter kön eller ålder? Låter ju tämligen elitiskt snarare än demokratiskt att vissa ska ha ett större värde.
Sedan när det kommer till demokrati så förstår jag inte redigt vad ni vill få fram. Ok, ni vill inte ha den anarkistiska dvs, decentraliserad direktdemokrati utan varken partier eller politiker.
Ni vill att all makt ska utgå från folket och att grundlagarna ska följas. Hur ska det se ut i praktiken isåfall. Vad är folket? Jag kan inte komma fram till någon annan slutsats att folket skulle vara majoriteten eller åtminstone största partiet. Så isåfall går det ju inte komma fram till något annat än att folket är sossar? Har lite svårt att se hur ni vill ha någon förändring isåfall för det är ju just så som ni beskriver att ni vill ha ett politikerstyre. Majoriteten av Sveriges befolkning röstade på sossarna så de borde ju därmed vara folket. Grundlagarna har jag inte sett någon bryta. Både yttrandefriheten och religionsfriheten existerar utan några problem. Jag däremot är lite mer negativt inställd till grundlagarna speciellt den om att EU är en del av den. Jag tycker ju EU är odemokratiskt men ni vill ju följa grundlagarna...
Så ni är inga utbildade journalister utan använder er av en 15-årig gammal artikelserie från aftonbladet som grund för ert journalistkollektiv?
Ni däremot gjorde ju faktiskt det ännu värre genom att klippa och klistra in i fel ordning samt med era efterhandskonstruerade svar som inte fanns med i det ursprungliga samtalet. Henko fick ju mer rätt än ni isåfall om vi ska utgå ifrån aftonbladets artikel.
Du och "Henko" delar verkligen verktygslåda med etablissemanget. Härskartekniker i kombination med skåpmatsargument.
Granskning SVerige vill ställa frågor till etablissemanget. Vi har en demokratisk plikt att göra det.
Det vi fått reda på om Sverige de senaste två åren är skrämmande. En del är publicerat annat kommer publiceras.
-Vissa människor har noll värde i Sverige. Det är de som blir beskyllda för att vara t ex rasister. Genomgående för dessa människor är:
Misshandlade, avskedade från jobbet, rättslösa, hatade av media, skillda, utstötta och traumatiserade. Ni- du henko och etablissemanget, har tagit dessa människor deras värdighet ifrån dem. De är sämre värda i den rätta bemärkelsen. De har inte lika mycke värde som er i överklassen. Ingen har därför vågat säga något mot er. Ni som är lite mer värda än oss andra.
"Rasister" är de personer som protesterat mot att:
-Invandrarna kan ljuga och bryta mot lagar utan att få straff
-Svenskar diskrimineras i sitt eget land
-Media klipper och klistrar för att försvara folkmördare och massmördare
-Socialdemokraterna sysslat med valimport och valfusk
-"antinazisterna" vill utrota den "ariska rasen", förmodligen för att manifestera sin politiska makt över den civileserade världen
Sverige liknar mycket Zimbabwe, där man utrotat hela den vita befolkningen med de svenska sossarnas hjälp. Men ring och fråga Mugabe och hans fans och de kommer hävda att de är sanna demokrater och aldrig gjort några fel.
Du och synnerligen begåvade "Henko", tillhör diktaturens kreatur. Ni försöker bara proocera och sparka på människor som redan ligger ner
Ingen minoritet kommer ta över heller för den delen. Sedan är det kul hur du ska dra upp sossarna konstant. Sossarna har inte påverkat svensk politik sedan 2006. Visserligen vann de senaste valet men de har knappast hunnit påverka något på grund av det parlamentariska läget.