Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-06, 17:56
  #1
Medlem
Hej,

Min pappa förväntar sig att jag ska få studiestöd den 27 mars och jag tror inte att jag hinner få det tills dess, så jag frågade mamma och jag kunde få låna pengar(5000-6000kr) utan pappas vetskap. Hon sa att hon ska försöka få samla in pengarna innan 27:e. Min kärlek för mamma har vuxit enormt som hjälper mig oavsett vad som händer.

Min studiestöd kommer i april så min mamma får tillbaka sina pengar.

Hur som helst så vill jag sätta in de där pengarna i handelsbanken. Hur ska jag göra så att han inte märker att det är JAG som har satt in pengarna i kontot och tror att det är CSN som har skickat det? Han kan se både min och brorsans konto.
Citera
2014-03-06, 18:15
  #2
Medlem
TinyPoliss avatar
När du gör en insättning har du möjlighet att skriva "meddelande till mottagaren".
Skriv CSN20140327 eller något liknande alternativ att du bara skriver siffror som blir obegripligt för den som läser.
Citera
2014-03-06, 18:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinyPolis
När du gör en insättning har du möjlighet att skriva "meddelande till mottagaren".
Skriv CSN20140327 eller något liknande alternativ att du bara skriver siffror som blir obegripligt för den som läser.

Kan jag säga att de ska skriva så i banken? För jag tror inte att man skriver på sådana där små papper längre.
Citera
2014-03-06, 20:01
  #4
Medlem
Någon?
Citera
2014-03-06, 20:31
  #5
Medlem
zharkovs avatar
Det måste väl gå att säga till banken att farsan inte får gå in på ditt konto. (Eller är du under 18 kanske?)
Sen ger du han pengarna i kontanter när han frågar.

Citat:
Kan jag säga att de ska skriva så i banken? För jag tror inte att man skriver på sådana där små papper längre.
Dom finns fortfarande. Fråga banken.
Citera
2014-03-06, 20:34
  #6
Avstängd
Vad har din farsa med ditt Csn att göra? Vaddå förväntar sig, säg som det är istället att du får dom först nästa månad. Vad säger han om att du kommer ta ut pengar i April för att ge din mor?

Skaffa ett nytt konsto som han inte kan se. Verkar lite Fritzl-varning på pappa, låt det inte eskalera.

Jo det går att skriva meddelande på lappen fortfarande.
__________________
Senast redigerad av Attributt 2014-03-06 kl. 20:37.
Citera
2014-03-06, 21:40
  #7
Medlem
Kasperskys avatar
Du kan nog inte ändra texten då du sätter in pengar, det går inte hos Nordea, ICA Banken och hos Swedbank i allafall, så jag tror det inte går hos Handelsbanken. Ett alternativ är att en annan person som har Handelsbanken gör en överföring med ett liknande namn som CSN använder då dem ger bidrag.

Men varför snokar din farsa runt på ditt konto?
Citera
2014-03-06, 21:55
  #8
Medlem
Om jag går in till banken och sätter in pengarna i mitt bankkonto, kommer han kunna se att det är jag som har satt in dem?

När jag går in på internettjänsten så står det "Reskontradatum" där man kan se vem som har överfört till vem osv när man trycker på länken. Kommer man kunna trycka där om jag har satt in pengar själv?

Jag bor hemma så pappa har tillgång till kontot. =)
Citera
2014-03-06, 21:57
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Du kan nog inte ändra texten då du sätter in pengar, det går inte hos Nordea, ICA Banken och hos Swedbank i allafall, så jag tror det inte går hos Handelsbanken. Ett alternativ är att en annan person som har Handelsbanken gör en överföring med ett liknande namn som CSN använder då dem ger bidrag.

Men varför snokar din farsa runt på ditt konto?

Anta inte så jävla mycket, jo på SHB så går det att skriva text själv, punkt slut.
Citera
2014-03-06, 22:07
  #10
Medlem
Kan man göra en anonym insättning på sin egen konto på handelsbanken?
Citera
2014-03-06, 22:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Vad har din farsa med ditt Csn att göra? Vaddå förväntar sig, säg som det är istället att du får dom först nästa månad. Vad säger han om att du kommer ta ut pengar i April för att ge din mor?

Skaffa ett nytt konsto som han inte kan se. Verkar lite Fritzl-varning på pappa, låt det inte eskalera.

Jo det går att skriva meddelande på lappen fortfarande.

Jag tänkte säga att CSN betalade ut 2 ggr och jag måste lämna tillbaka pengarna, men vet inte om det är en bra ide.

Jag kanske kan skicka över pengarna anonymt och säga att det är CSN's pengar som råkade skicka två ggr.
__________________
Senast redigerad av Duca00 2014-03-06 kl. 22:18.
Citera
2014-03-06, 22:58
  #12
Medlem
zharkovs avatar
Citat:
Jag bor hemma så pappa har tillgång till kontot. =)
Ursäkta men vad det ena med det andra att göra?

Citat:
Kan man göra en anonym insättning på sin egen konto på handelsbanken?
Tittar han jättenoga kan han se tid och bank men inte ditt namn. Kollar han snabbt missar han säkert det och ser bara insättning +6000 och "meddelande till mottagaren".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback