• 1
  • 2
2014-03-06, 17:37
Medlem
DrNobodys avatar
Vad hade du valt/vad hade varit värst? Att bli våldtagen av en man större än dig själv, eller bli anklagad för att ha våldtagit en brud trots att du är oskyldig.

Hur hade du resonerat kring valet och dess konsekvenser? Själv hade jag föredragit kuk i röven före att bli uthängd som våldtäktsman...
Citera
2014-03-06, 17:44
Medlem
Att bli våldtagen är desto värre: hemska och dramatiska minnen som kan vara svåra att glömma.

Att bli uthängd för någonting man är oskyldig till är inte lika farligt enligt min åsikt. Sanningen kommer oftast alltid fram tillslut, även om det kan ta ett bra tag.
Citera
2014-03-06, 17:48
Medlem
ThisIsJustARides avatar
Någon som har varit med om båda grejerna kan gärna svara på frågan
Citera
2014-03-06, 17:52
Medlem
Beror ju på omständigheterna, det är ju inte så farligt att bli uthängd som våldtäktsman bland sina 2 bästa vänner som får veta sanningen 1 dag senare och ber om ursäkt för att dom dömde på förhand. Att bli uthängd i hela Sverige och aldrig mer få ett jobb eller några vänner för resten av livet är ju lite jobbigare.

Likaså så kan ju en våldtäkt variera mellan att världens gulligaste kille har passionerat sex i ens rumpa med rikliga mängder glidmedel och sköter det snyggt enligt analsexets alla regler medans man är utslagen på alkohol, till att man är fastspänd och några sadister får en elefant att spräcka bäckenet på en.

Men om man antar att våldtäkten är av våldsam karaktär med mycket smärta, fast utan bestående skador, och att uthängningen är av en normal omfattning där man blir officiellt friad, men aldrig socialt friad så hade jag valt att bli våldtagen.

Varför?
För att mitt namn är det viktigaste jag har, och om det svärtas ner så kommer det att orsaka problem för mig i resten av livet.
Citera
2014-03-06, 18:04
Bannlyst
Skulle helt klart valt att bli uthängd. Sinnessjukt att låta sig bli våldtagen för att försvara sig mot något man är oskyldig till.
Citera
2014-03-06, 18:14
Medlem
Ja!s avatar
Frågeställningen måste preciseras; Har man chans att rentvå sitt namn om man blir uthängd, eller kommer det alltid tas för sanning?
Citera
2014-03-06, 18:26
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Frågeställningen måste preciseras; Har man chans att rentvå sitt namn om man blir uthängd, eller kommer det alltid tas för sanning?
Har man chans att bli ovåldtagen också eller?

Klart att båda är permanent annars är det ingen rolig lek.
Citera
2014-03-06, 18:36
Medlem
Fler som blir självmordsbenägna av att bli falskt anklagade.... you do the math.
Citera
2014-03-06, 18:38
Medlem
Våldtagen alla dagar i veckan. Jag skulle inte ha klarat av att vara hatad och avskydd av allmänheten eller av de jag själv älskar.
Visst kan man få svåra och traumatiska minnen av att bli våldtagen och kanske aldrig riktigt kunna bli en hel människa igen, men man har i alla fall kvar sin familj och sina vänner och kan ha ett socialt liv.
Citera
2014-03-06, 19:23
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
De kan ha en sak gemensamt: Ryktet.

Även om den oskyldigt uthängde blir rentvådd så finns det de som tänker (vill tänka) "Ingen rök utan eld.".
Ett vådtäktsoffer kan få leva med "Och vad gjorde hon för att bli våldtagen?!?".
Citera
2014-03-06, 20:36
Medlem
Uthängd som våldtäktsman, bättre att knulla röv och alla vet det, än att få röven knullad.
Citera
2014-03-07, 10:30
Medlem
DrNobodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Uthängd som våldtäktsman, bättre att knulla röv och alla vet det, än att få röven knullad.
Du får inte knulla röv bara för att du blir oskyldigt uthängd för våldtäkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in