2005-08-05, 16:54
Medlem
Kanavanss avatar
Har komplex för mina lår. De är väldigt stora i förhållande till övriga kroppen. Jag har kommit underfund med att det inte hjälper mig att gå ner i vikt för att komma till bukt med detta. Jag har varit nere på 65 kg (är 184 lång), men de var fortfarande lika stora (såg t.o.m. ännu större ut då min överkropp var så spinkig).

Jag har dragit mig för att träna låren då jag tänker att jag då för ännu större lår, men jag kanske är helt ute och cyklar där? Ska man träna låren om man vill få dem slankare och finns det isåfall några bra övningar ni kan rekommendera för detta? Jag har hantlar.
Citera
2005-08-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanavans
Har komplex för mina lår. De är väldigt stora i förhållande till övriga kroppen. Jag har kommit underfund med att det inte hjälper mig att gå ner i vikt för att komma till bukt med detta. Jag har varit nere på 65 kg (är 184 lång), men de var fortfarande lika stora (såg t.o.m. ännu större ut då min överkropp var så spinkig).

Jag har dragit mig för att träna låren då jag tänker att jag då för ännu större lår, men jag kanske är helt ute och cyklar där? Ska man träna låren om man vill få dem slankare och finns det isåfall några bra övningar ni kan rekommendera för detta? Jag har hantlar.

är det fett måste du förbränna fettet, är det muskler kommer dom inte bli mindre av att träna dom
Citera
2005-08-05, 17:08
Moderator
impieteers avatar
Om du tränar så minskar fettet och musklerna ökar. Om du vet att dina lår inte minskar när du är smal, beror det väl antagligen på att du har väldigt mycket muskler där, eller oproportionellt mycket fett där, folk ser ju lite olika ut i kroppen. Hursomhelst kan du inte punktförbränna fettet i låren och göra dem smalare för att du tränar.
Citera
2005-08-05, 17:15
Medlem
Nej, dem lär inte bli mindre. Spring en massa och ät dåligt så ska du se att du blir tanig
Citera
2005-08-05, 17:25
Medlem
Kanavanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohniiBoY
är det fett måste du förbränna fettet, är det muskler kommer dom inte bli mindre av att träna dom

Men då känns det som att jag får leva med det då kanske. För jag har som sagt varit nere på 65 kg med mina 184 cm, och jag skulle väl iofs kunna pressa mig ännu längre ner, men då börjar jag ju verkligen komma ner på undervikt. Jag kanske får börja bygga överkroppen mera istället och rätta till proportionerna på det sättet. Jag kanske är så genetiskt betingad att jag aldrig kommer att få smala lår. Låren är 54 cm i omkrets för övrigt.
Citera
2005-08-05, 17:39
Medlem
Citat:

om du springer tillräckligt länge så bryter du ned lårmusklerna, tex. skidåkare har smalare lår på sommaren än på vintern.
Citera
2005-08-05, 17:46
Medlem
Kanavanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madshus
om du springer tillräckligt länge så bryter du ned lårmusklerna, tex. skidåkare har smalare lår på sommaren än på vintern.

Menar du länge som i långa pass eller länge som i många månader eller en kombination?
Citera
2005-08-05, 17:51
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Låren är 54 cm i omkrets för övrigt.

Det är lite väl mycket för en stork.
Citera
2005-08-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madshus

gissa varför, för dom tränar låren när dom åker skidor på vintern.. är dom inte helseriösa med rullskidor osv, så krymper dom på sommaren.. försätter dom däremot träna så kommer dom inte vara mindre på sommaren!
Citera
2005-08-05, 19:45
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
När polaren började springa så blev hans lår smalare. Kan ju funka för dig med kanske.
Citera
2005-08-05, 20:57
Medlem
Kanavanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlige Mårten
När polaren började springa så blev hans lår smalare. Kan ju funka för dig med kanske.

Jo, det kan det nog göra. Lite svårt att hitta ställen att springa på när man bor mitt inne i en stor stad. Skulle iofs kunna investera i ett gymkort och springa på löpband, men jag har nyligen investerat i en motionscykel.

Några kommentarer på det förresten? Kan det bidra till smalare lår att cykla motionscykel och är isåfall tunga korta eller lätta långa pass att föredra?
Citera
2005-08-05, 21:00
Medlem
Kanavanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Det är lite väl mycket för en stork.

Hehe, ja det är det ju faktiskt.

Nej, jag har ju inga groteskt stora ben. Har aldrig fått någon kommentar om det t.ex., men jag är ganska mån om vad jag äter och är ganska nöjd med kroppen för övrigt. Men jag stör mig på låren ganska rejält. Skulle gärna vilja ha Peter Siepen-size på låren. "Sugrörs"-ben som han kallar det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in