2005-08-06, 00:54
Medlem
Varför har du komplex för dina lår? Nu vet jag inte om du är tjej eller kille. Men jag tycker i alla fall att breda lår på en tjej är sexigt. Och jag känner inte till någon tjej som tycker att breda lår på en kille är fult (om man bortser från extremfallen, dvs skridskoåkarna, fast en del tycker till och med att det är sexigt).
Citera
2005-08-06, 09:58
Medlem
Kanavanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trangor
Varför har du komplex för dina lår? Nu vet jag inte om du är tjej eller kille. Men jag tycker i alla fall att breda lår på en tjej är sexigt. Och jag känner inte till någon tjej som tycker att breda lår på en kille är fult (om man bortser från extremfallen, dvs skridskoåkarna, fast en del tycker till och med att det är sexigt).

Glömde nämna det, men jag är alltså en snubbe.

Ja, du har en poäng där. Problemet sitter antagligen mer i mitt huvud än någon annanstans. Alla är ju olika byggda och det bästa för mig är kanske att inse att det är så här jag ser ut. Har ju som sagt varit nere på BMI-undervikt utan att se någon direkt avsmalning av låren.
Citera
2005-08-06, 10:47
Medlem
hade samma problem förut, då jag inte kunde träna så jag gick upp 15kg eller nåt. fast det var inte bara mina lår som var för stor i förhållande till övriga kroppen mina bicep var också för stor. jag åt rätt och "deffade" plus jag slutade träna mina lår och bicep o bara träna övriga muskler som jag ville bli större. o det funkade btw 54cm på lår är inte så stor
Citera
2005-08-06, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanavans
Men då känns det som att jag får leva med det då kanske. För jag har som sagt varit nere på 65 kg med mina 184 cm, och jag skulle väl iofs kunna pressa mig ännu längre ner, men då börjar jag ju verkligen komma ner på undervikt. Jag kanske får börja bygga överkroppen mera istället och rätta till proportionerna på det sättet. Jag kanske är så genetiskt betingad att jag aldrig kommer att få smala lår. Låren är 54 cm i omkrets för övrigt.

54 cm runt låren när du är 184 cm är inte mycket! jag är 175 och jag har omkring 60 cm runt låren.
Citera
2005-08-06, 14:02
Medlem
CharlieRs avatar
Håller med terpentin. Jag ska inte ens nämna mina mått..
Citera
2005-08-06, 14:48
Bannlyst
Precis... jag är 183 och har 52cm runt, och jag tycker de är stora
Citera
2005-08-06, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohniiBoY
gissa varför, för dom tränar låren när dom åker skidor på vintern.. är dom inte helseriösa med rullskidor osv, så krymper dom på sommaren.. försätter dom däremot träna så kommer dom inte vara mindre på sommaren!

njaa kan nog räkna mig som helseriös , å umgås med de bästa i sverige å många får smalare ben på sommaren. de bryter ned ganska bra å springa i 3-4h
Citera
2005-08-06, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madshus
njaa kan nog räkna mig som helseriös , å umgås med de bästa i sverige å många får smalare ben på sommaren. de bryter ned ganska bra å springa i 3-4h

värst vad folk skriver illa. de ska va 1 t i slute av de å å stavas me o å c å h lixom.
Citera
2005-08-06, 15:44
Medlem
Vart mäter ni då? Precis vid ljumsken eller ovanför knäet. Jag tycker nämligen mina ben är för små och jag har 60 cm på 188 cm
Citera
2005-08-06, 16:27
Medlem
bla
Citera
2005-08-06, 16:51
Medlem
Evil Eggplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN-
Vart mäter ni då? Precis vid ljumsken eller ovanför knäet. Jag tycker nämligen mina ben är för små och jag har 60 cm på 188 cm

Ovan knät: 41cm
Mitten på låret: 57cm
Ljumsken: 67cm

Längd/vikt
178/79

Själv tycker jag att mina lår är stora jämförelsevis till resten av kroppen.
( ex. biceps i oflexat tillstånd; omkrets på 31cm)
Dock kan det bero på att jag har åkt inlines nästan 4-5 dagar i veckan under en 5års-period.

Dock tänker jag inte förminska mina lår inte. Sånt är bara löjligt. Jag kompenserar med ett gymkort och bygger upp resten av kroppen också. Så mitt råd till dig är att ta komtakt med ditt lokala gym och pumpa upp resten av kroppen också.
Citera
2005-08-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN-

på tjockaste stället... 2/3 upp mot ljumsken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in