2010-11-14, 22:00
Medlem
Popcornfrallas avatar
Har också kraftiga lår fast beror på att jag har lirat fotboll och street hockey sen jag var 7 år .
Om det bara är fett på dina lår så kommer daglig cardio och att äta mindre minska storleken på dina lår.
Citera
2010-11-15, 06:55
Medlem
Jag tycker du ska det från den ljusa sidan, se att det är bra att allt fett sätter sig på låren istället för magen/armarna/ansiktet osv. Det är lättare att dölja med kläder + att det ser MYCKET mer proportionerligt och bra ut. Jag har likadant, allt sätter sig på låren/ryggen och mina lår mäter 66cm precis nu. Jag har gått upp 20kg på ~1½ år och men ser fortfarande inte direkt fet ut.

Mvh!
Citera
2010-11-15, 07:06
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanavans
Men då känns det som att jag får leva med det då kanske. För jag har som sagt varit nere på 65 kg med mina 184 cm, och jag skulle väl iofs kunna pressa mig ännu längre ner, men då börjar jag ju verkligen komma ner på undervikt. Jag kanske får börja bygga överkroppen mera istället och rätta till proportionerna på det sättet. Jag kanske är så genetiskt betingad att jag aldrig kommer att få smala lår. Låren är 54 cm i omkrets för övrigt.

Stora lår? Mina är 50cm omkrets och jag tycker de är rätt så jävla übertaniga. Vet iofs inte om jag mäter rätt, jag mätte där de är som tjockast (en bit nedanför ljumskarna) och jag spände dem inte.

PS: Är 184cm och 67 kg så väldigt nära din storlek.
Senast redigerad av Krafse 2010-11-15 kl. 07:13.
Citera
2010-11-15, 07:07
Medlem
Det sitter antagligen bara i Ts, skalle.
Citera
2010-11-15, 08:57
Medlem
TrainOfThoughts avatar
Skön bump....

OnT: Jag har alltid fått höra att jag har smala ben, och speciellt då vader, men också lår. Jag är ju inte rippad eller så, och har lite fett på låren (även om det mesta sitter på överkroppen), men dom är ändå 63cm+ i omkrets på tjockaste stället.

Är ca 190cm lång och väger runt 85kg.
Citera
2010-11-15, 09:02
Medlem
Ja TS verkade ju lite klurig, är en halvtanig kille på 174cm, 70kg och har 60cm lår.
Citera
2014-07-07, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Eggplant
Ovan knät: 41cm
Mitten på låret: 57cm
Ljumsken: 67cm

Längd/vikt
178/79

Själv tycker jag att mina lår är stora jämförelsevis till resten av kroppen.
( ex. biceps i oflexat tillstånd; omkrets på 31cm)
Dock kan det bero på att jag har åkt inlines nästan 4-5 dagar i veckan under en 5års-period.

Dock tänker jag inte förminska mina lår inte. Sånt är bara löjligt. Jag kompenserar med ett gymkort och bygger upp resten av kroppen också. Så mitt råd till dig är att ta komtakt med ditt lokala gym och pumpa upp resten av kroppen också.

för mig ser det ut såhär (172cm lång)

ovan knät: 34cm
mitt på låret: 41cm
ljumsken: 50cm
Citera
2014-07-07, 13:00
Medlem
Varför inte bara bygga på dig på överkroppen så du får en jämnt tränad kropp?
Citera
2014-07-07, 16:14
Medlem
Framtidsatlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLoser
Spänst och styrka är inte samma sak. Fast sjöberg hoppade ju med ca 140kg på ryggen och det får ju ändå anses som hyfsat och han hade ju inte speciellt tjocka lår?
Intressant tanke det där.

//TheLoser

Hur vet du att han har gjort det?

Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in