2014-09-04, 16:17
Medlem
swimp78s avatar
Intressant fenomen verkligen, detta med uttrycket "Gang stalking" - det är tydligen något som kommit med internet - dvs att psykotiska människor kan sluta sig samman med andra sjuka människor och förstärka sina vanföreställningar. Någon sociolog borde skriva en avhandling om detta!

Ta bara detta som exempel:

http://www.gangstalkingwiki.com/#Signs%20of%20gang%20stalking

Tecken på att man är gang-stalkad är alltså typiska psykostecken, som att man hör röster i huvudet (förklaringen är att de "psykar dig med fejkade ljud") och är allmänt desorienterad (ser människor som försvinner helt plötsligt) - att man har kraftig hjärtklappning, känner sig varm och sjuk - får svårt att minnas - får svårt att kontrollera sig bland andra människor, sömnproblem osv. . . Typiska symptom vid stress och ångest och gränspsyskotiska tillstånd med andra ord.
2014-09-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ja, om det förekom så borde det ju vara så. Dessa människor skulle också ha enorma resurser eftersom de kunde knyta ihop nätverk av hundratals personer i en stad som bara skulle cirkulera runt random för att med små subtila medel "psyka" sina offer bara genom att "gå förbi" för ofta.

https://www.youtube.com/watch?v=ZSFLcN-DEoo

Ang detta med "speciell människosort" - du tror inte att det är en speciell människosort som tror sig utsatta för detta? Paranoida psykoser är ju vanligare bland äldre och ensamma människor. De här som sysslar med gang stalking känner ett stort intresse specifikt för att "krossa" ointressanta / känsliga/ isolerade personer? Borde det inte vara mer intressant utmaning att plocka en socialt kunnig och uppsatt människa snarare än ensamma gubbar som sitter och tittar ut genom fönstret hela dagarna?

Ja då var vi där igen Tänk vad trevligt om SnakePlissken mfl kunde låta bli sitt eviga spammande som fyller tråden till bredden med trams så vanligt folk enkelt kunde läsa igenom den och se att denna frågeställning blivit behandlad upprepade gånger här redan. Men förstår att ni inte orkar läsa igenom all skit. En regnig höstdag kanske jag orkar göra en ny tråd med sammanfattning & faq för de nyfikna.

Det behövs alltså INTE supermånga superutbildade agenter med oändlig budget för att genomföra gang stalking, utan i princip vilka torpare som helst klarar av det, och kan säkerligen bli motiverade att göra det gratis (eller med egna investeringar) av välgörenhetsskäl, för att skydda sin hembyggd eller liknande

Om ni undrar hur jag tänker och inte orkar läsa tråden kan ni väl iallafall läsa min posthistorik ( https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=852519 ) för motivering till mitt uttalande (även om den också tyvärr är rätt mättad med trams). Jag välkomnar även kritik till mina resonemang (t.ex om ni av någon anledning tycker det verkar jätteosannolikt att modern tappning walkietalkiespanare som barbro & leongrupperna skulle förekomma idag).
2014-09-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ja, om det förekom så borde det ju vara så. Dessa människor skulle också ha enorma resurser eftersom de kunde knyta ihop nätverk av hundratals personer i en stad som bara skulle cirkulera runt random för att med små subtila medel "psyka" sina offer bara genom att "gå förbi" för ofta.

https://www.youtube.com/watch?v=ZSFLcN-DEoo

Ang detta med "speciell människosort" - du tror inte att det är en speciell människosort som tror sig utsatta för detta? Paranoida psykoser är ju vanligare bland äldre och ensamma människor. De här som sysslar med gang stalking känner ett stort intresse specifikt för att "krossa" ointressanta / känsliga/ isolerade personer? Borde det inte vara mer intressant utmaning att plocka en socialt kunnig och uppsatt människa snarare än ensamma gubbar som sitter och tittar ut genom fönstret hela dagarna?

Hur ska man gangstalka en som sitter hemma hela dagarna?? Ja förstår inte, om de nu är så att de som blir utsatta för det är ensamma gubbar som stirrar ut genom nått fönster??
2014-09-04, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
Hur ska man gangstalka en som sitter hemma hela dagarna?? Ja förstår inte, om de nu är så att de som blir utsatta för det är ensamma gubbar som stirrar ut genom nått fönster??

Jag tror snarare att de som fallit offer för detta troligen är/varit människor som varit enormt sociala, de kanske haft arbete med nått socialt som i mitt fall ägt en butik med daglig kontakt med många människor! De tis jag varit i kontakt med har i många fall varit såna!
2014-09-04, 17:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym
Ja då var vi där igen Tänk vad trevligt om SnakePlissken mfl kunde låta bli sitt eviga spammande som fyller tråden till bredden med trams så vanligt folk enkelt kunde läsa igenom den och se att denna frågeställning blivit behandlad upprepade gånger här redan. Men förstår att ni inte orkar läsa igenom all skit. En regnig höstdag kanske jag orkar göra en ny tråd med sammanfattning & faq för de nyfikna.

Det behövs alltså INTE supermånga superutbildade agenter med oändlig budget för att genomföra gang stalking, utan i princip vilka torpare som helst klarar av det, och kan säkerligen bli motiverade att göra det gratis (eller med egna investeringar) av välgörenhetsskäl, för att skydda sin hembyggd eller liknande

Om ni undrar hur jag tänker och inte orkar läsa tråden kan ni väl iallafall läsa min posthistorik ( https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=852519 ) för motivering till mitt uttalande (även om den också tyvärr är rätt mättad med trams). Jag välkomnar även kritik till mina resonemang (t.ex om ni av någon anledning tycker det verkar jätteosannolikt att modern tappning walkietalkiespanare som barbro & leongrupperna skulle förekomma idag).
Om du tittar efter i tråden så ser du (eller i alla fall de flesta) rätt lätt att skälet till att jag postat samma frågor flera gånger är att ni aldrig svarat på dem (fast de både är högst relevanta och mycket enkla, tydliga frågor). Att ni alla är så rädda för att på allvar diskutera paranoia så ni istället turas om att gå till personangrepp och rotera samma undanflykter (att ni är paranoida men att ni blivit det av GS, absolut inte tvärtom...) är ju inte mitt fel.

Edit: rätt ska vara rätt och rosalotus har aldrig varit onödigt otrevlig eller gått till personangrepp!
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-09-04 kl. 18:00.
2014-09-04, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om du tittar efter i tråden så ser du (eller i alla fall de flesta) rätt lätt att skälet till att jag postat samma frågor flera gånger är att ni aldrig svarat på dem (fast de både är högst relevanta och mycket enkla, tydliga frågor). Att ni alla är så rädda för att på allvar diskutera paranoia så ni istället turas om att gå till personangrepp och rotera samma undanflykter (att ni är paranoida men att ni blivit det av GS, absolut inte tvärtom...) är ju inte mitt fel.

Edit: rätt ska vara rätt och rosalotus har aldrig varit onödigt otrevlig eller gått till personangrepp!

Men slingerpelle jag har mycket svårt att tänka mig att någon annan än du inte anser att mitt svar var rakt:

Citat:
Skitprat som vanligt från dig. Även jag har tydligt medgett flera gånger att jag tror att paranoida vanföreställningar förekommer, speciellt om man varit stalkad. Tycker även jag varit tydlig med att jag själv upplevt paranoida vanföreställningar. Inte tvivlat en sekund på att t.ex Alex varit av annan uppfattning heller.

Vilket gammalt urvattnat strunt ska du upprepa i tråden här näst? "Varför skulle nån lägga ner energin på att förfölja just er?", "tror ni på aliens också?" eller klassikern "hur är det möjligt utan att nån försagt sig om hemligheterna?"

Tycker även tråden är full av diskussion om paranoia, speciellt i samband med trådens ämne som är gang stalking.

Det finns även gott om exempel på var du slingrat dig och ignorerat vanliga raka frågor men återkommer och hugger så fort du hittar något som passar.

Men du kanske har en förvirrad episod igen och inbillat dig att du var nån slags enväldig herre över tråden med rätt att avgöra vad som är relevant och inte?

Dina frågor är även skolboksexempel på fånig härskarteknik. Försök med lite utförligare resonemang istället.
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-09-04 kl. 18:30.
2014-09-04, 19:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men slingerpelle jag har mycket svårt att tänka mig att någon annan än du inte anser att mitt svar var rakt:
Och precis som jag nu skrivit gång på gång så skrev du "speciellt om man varit stalkad", dvs du antyder att paranoian är utlöst av Gang stalkingen. Om ni tror att paranoia är detsamma som att observera att man faktiskt är förföljd så tror jag ni missförstått sjukdomen.

Citat:
Tycker även tråden är full av diskussion om paranoia, speciellt i samband med trådens ämne som är gang stalking.
Tråden är full med mina frågor om gang stalking kan vara utlöst av paranoia och era undanflykter att ni är paranoida men att ni blivit det av att vara förföljda... (Eller med Woody Allens ord:Att man är paranoid innebär ju inte att man inte är förföljd. )

Citat:
Det finns även gott om exempel på var du slingrat dig och ignorerat vanliga raka frågor men återkommer och hugger så fort du hittar något som passar.
Då ber jag verkligen om ursäkt, jag brukar försöka vara noggrann med att alltid svara på alla frågor jag får, så ställ dem igen om jag missat något så ska jag försöka svara!

Citat:
Men du kanske har en förvirrad episod igen och inbillat dig att du var nån slags enväldig herre över tråden med rätt att avgöra vad som är relevant och inte?

Dina frågor är även skolboksexempel på fånig härskarteknik. Försök med lite utförligare resonemang istället.
Vad är det som är härskarteknik med mina frågor? Här kommer de igen så kan du peka på var jag försöker härska/mästra dig:

Ett par frågor till alla som anser sig gangstalkade, tror ni att paranoida vanföreställningar finns? Tror ni att det är möjligt att ni lider av paranoia? Tror ni det är möjligt att någon/några av de andra som anser sig utsatta för gangstalking kanske egentligen är paranoida?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-09-04 kl. 19:20.
2014-09-04, 19:58
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
.....Precis samma påstående igen - ni är alltså paranoida men det är en följd av att ni är gangstalkade. Alternativet att gangstalking skulle kunna vara inbillad som en följd av er paranoia verkar inte ens ha föresvävat er, eller?
Rosalotus iesho halvanonym och jag med fler kan villigt erkänna att mycket kan förklaras med paranoida inbillningar men det som trots allt återstår och ingen kan förklara eller ens beskriva lika lätt och som vi trots helt olika liv och karaktärer drabbats av på upprepat och liknande sätt måste rimligen ha en gemensam orsak.
Varför tillåter du oss inte att så som rubriken säger utbyta erfarenheter och söka något övergripande samförstånd eller alternativ teori som definitivt skulle ta död på alla ev. inbillningar?
2014-09-04, 20:06
Medlem
Citat:
Och precis som jag nu skrivit gång på gång så skrev du "speciellt om man varit stalkad", dvs du antyder att paranoian är utlöst av Gang stalkingen. Om ni tror att paranoia är detsamma som att observera att man faktiskt är förföljd så tror jag ni missförstått sjukdomen.

"Paranoian" i bestämd form? Tror du jag menar min egen paranoia eller?
"jag tror att paranoida vanföreställningar förekommer, speciellt om man varit stalkad. " antyder i mina ögon att jag tror att paranoida vanföreställningar förekommer, triggat av gang stalking och icke triggat av gang stalking. Att du skulle inbilla dig att jag antyder att skalkinginducerad paranoia är vanligare än paranoia i sig eller nåt sånt kunde jag möjligtvis köpa, men hur du kan få det till att jag antyder att "paranoian är utlöst av gang stalking" som om jag skulle mena att all paranoia är det och inte förekommer "av sig självt" eller utlöst av andra trauman begriper jag inte.

Jag tror inte heller att paranoia är samma sak som att observera reell förföljelse. Men upplevelsen att observera verklig förföljelse ala gang stalking tror jag kan vara rätt lik upplevelsen av paranoida vanföreställningar av verklighetstrogen förföljelse. Plus att, som jag sagt så många gånger förr tror att förföljelse, speciellt i gang stalking stil, väldigt lätt utlöser "äkta" paranoia och vanföreställningar.
Tror inte du det? Eller tror du de allra flesta friska människor skulle hantera det med en klackspark och inte bry sig, sova gott om nätterna utan att undra?

Citat:
Vad är det som är härskarteknik med mina frågor? Här kommer de igen så kan du peka på var jag försöker härska/mästra dig:

Ett par frågor till alla som anser sig gangstalkade, tror ni att paranoida vanföreställningar finns? Tror ni att det är möjligt att ni lider av paranoia? Tror ni det är möjligt att någon/några av de andra som anser sig utsatta för gangstalking kanske egentligen är paranoida?

Att du medvetet misstolkade mitt svar, förbisåg det och gnällde som om du inte fått ett fullgott svar tycker jag talar sitt tydliga språk. Sen har jag fortfarande svårt att begripa hur du kan få för dig att vi möjligtvis inte skulle tro att paranoida vanföreställningar existerar. Om det nu är så att du inte är så dum, utan begriper det men ställer frågan ändå för att du vill försöka bevisa en poäng (inte för att du uppriktigt undrar) så tycker jag det luktar härskarteknik.

På sid 13-14 t.ex tycker jag du svarar väldigt undvikande & kort på mina frågor.
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-09-04 kl. 20:10.
2014-09-04, 20:11
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
[...]Att det verkligen kan finnas ett överstatligt intresse och forskningsverksamhet för att kunna utnyttja fenomenet till att hålla samhället med alla privata initiativ i schack är bara så ofattbart.[...]

Kan det isf. vara dom som har sagt till Beatrice att knipa om säkerhetspolisens budget?
(FB) Beatric Ask sekretessbelägger SÄPO:s festkassa
2014-09-04, 20:16
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
[...] Detta beror på att jag nu är medveten om att allt som jag gör i datorn är övervakat i realtid. Vetskapen om detta blockerar mitt kreativa flöde, och gör mig nästan lite handlingsförlamad skulle man kunna säga. Jag känner en stor sorg över det här, och jag upplever det som om min kreativitet delvis har blivit våldtagen. Jag har jättesvårt att koppla bort att någon annan sitter och "tittar" samtidigt som jag skriver. Att totalt uppgå i den inre inspirationen och få kreativiteten att flöda utifrån den källan är omöjligt för mig nuförtiden. [...]

Jag tycker att du borde se över din datasäkerhet. På forumets data-avd. kan du få hjälp med det.

Men först...
...kan du be någon att hjälpa dig med att söka efter skadlig kod eller spår av intrång i din dator. I data-avdelningen hänger det extremt duktiga hackers och om du har viruset som du misstänker så kommer dom att hitta det.
Gör dom det så kan du ha bevis att lägga fram, vilket tråden saknar för närvarande.
2014-09-04, 20:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Rosalotus iesho halvanonym och jag med fler kan villigt erkänna att mycket kan förklaras med paranoida inbillningar

Tack, då ska jag absolut inte plåga er med den frågan fler gånger!

Citat:
men det som trots allt återstår och ingen kan förklara eller ens beskriva lika lätt och som vi trots helt olika liv och karaktärer drabbats av på upprepat och liknande sätt måste rimligen ha en gemensam orsak.

Läste du inlägget från swimp78 (kl 16:17 idag)? Jag kände inte till detta, men det är ju ganska anmärkningsvärt om detta ned GS är en "internet-smitta", tycker du inte? Dvs om det knappt förekom innan "symptomen och orsakerna" fick spridning på internet.

Citat:
Varför tillåter du oss inte att så som rubriken säger utbyta erfarenheter och söka något övergripande samförstånd eller alternativ teori som definitivt skulle ta död på alla ev. inbillningar?

Jag har inget som helst intresse av att stoppa er från det, jag har inte heller möjlighet att göra det så frågan känns lite underlig. Det finns t.o.m en knapp här nere som det står "ignore" på, tryck på den om mina frågor blir så störande...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in