Citat:
Ja den är väl t.o.m. avgörande för trovärdigheten i TS berättelse. Eftersom han inte kan hitta någon som helst orsak till att detta skulle skett så är den troligaste förklaringen att det är inbillning. Om han vore pedofil eller knarklangare eller på något annat sätt en fullständigt vidrig person så skulle det eventuellt vara värt att undersöka trovärdigheten i hans historia, men han har ju varken kunnat visa på orsak eller verkan till berättelsen (i annan form än att han påstår sig ha samlat in bevis, bevis som han själv uppenbarligen inser är så tunna att han inte tror någon kommer tro på dem...)Men du, lyssna nu på vad vi säger till dig!
- Gang Stalking är utformat så att man ska få paranoida problem och därmed tolka händelser på ett vridet sätt, så att det verkar som om denna "uppvaktning" är "massiv" - när den i själva verket inte alls är så stor. Det kräver inte mycket resurser, men det kräver några personer som är väldigt engagerade, bildade inom ämnet och som har resurser till det.
Frågan om varför man utsätter människor för Gang Stalking är intressant.
- Gang Stalking är utformat så att man ska få paranoida problem och därmed tolka händelser på ett vridet sätt, så att det verkar som om denna "uppvaktning" är "massiv" - när den i själva verket inte alls är så stor. Det kräver inte mycket resurser, men det kräver några personer som är väldigt engagerade, bildade inom ämnet och som har resurser till det.Frågan om varför man utsätter människor för Gang Stalking är intressant.
Citat:
TS själv påstår att det inte finns relevanta bevis. Han har inte heller försökt visa det han själv upplever som bevis. Angående andras stalking så får man väl titta från falla till fall huruvida det finns bevis eller om stalkingen är trolig. Självklart förekommer det att folk trakasseras, men att tro att det skulle förekomma i den omfattning och under så lång tid som i TS fall, det finner jag ytterst otroligt - men visa gärna att jag har fel.Angående bevis så finns det utsatta personer som ägnar mycket tid åt att samla bevis. Jag har inte orkat sätta mig in i det tillräckligt för att kunna avgöra om det finns rimliga bevis eller inte. (Jag är inte alls insatt i det). Du påstod att det inte finns bevis. Hur exakt vet du det?
Citat:
Som sagt, det måste bedömas från fall till fall - givetvis är många av dessa fall endast paranoida vanföreställningar, men alla behöver ju inte vara det.
Du har din egen sanning som är formad efter ditt eget sätt att se. När du tittar på något klipp på youtube om detta så innebär inte det att just dessa är avgörande för en bedömning om trovärdigheten gällande all form av Gang Stalking. Är fenomenet äkta så finns det också anledning att vilseleda och förstöra trovärdigheten för TI (targeted individual), exempelvis genom att sprida felaktig information, eller t.ex. dåliga "bevis". Så att man kan fortsätta i det tysta.