2014-06-06, 10:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectorRolph
Men du, lyssna nu på vad vi säger till dig! - Gang Stalking är utformat så att man ska få paranoida problem och därmed tolka händelser på ett vridet sätt, så att det verkar som om denna "uppvaktning" är "massiv" - när den i själva verket inte alls är så stor. Det kräver inte mycket resurser, men det kräver några personer som är väldigt engagerade, bildade inom ämnet och som har resurser till det.

Frågan om varför man utsätter människor för Gang Stalking är intressant.
Ja den är väl t.o.m. avgörande för trovärdigheten i TS berättelse. Eftersom han inte kan hitta någon som helst orsak till att detta skulle skett så är den troligaste förklaringen att det är inbillning. Om han vore pedofil eller knarklangare eller på något annat sätt en fullständigt vidrig person så skulle det eventuellt vara värt att undersöka trovärdigheten i hans historia, men han har ju varken kunnat visa på orsak eller verkan till berättelsen (i annan form än att han påstår sig ha samlat in bevis, bevis som han själv uppenbarligen inser är så tunna att han inte tror någon kommer tro på dem...)

Citat:
Angående bevis så finns det utsatta personer som ägnar mycket tid åt att samla bevis. Jag har inte orkat sätta mig in i det tillräckligt för att kunna avgöra om det finns rimliga bevis eller inte. (Jag är inte alls insatt i det). Du påstod att det inte finns bevis. Hur exakt vet du det?
TS själv påstår att det inte finns relevanta bevis. Han har inte heller försökt visa det han själv upplever som bevis. Angående andras stalking så får man väl titta från falla till fall huruvida det finns bevis eller om stalkingen är trolig. Självklart förekommer det att folk trakasseras, men att tro att det skulle förekomma i den omfattning och under så lång tid som i TS fall, det finner jag ytterst otroligt - men visa gärna att jag har fel.

Citat:
Du har din egen sanning som är formad efter ditt eget sätt att se. När du tittar på något klipp på youtube om detta så innebär inte det att just dessa är avgörande för en bedömning om trovärdigheten gällande all form av Gang Stalking. Är fenomenet äkta så finns det också anledning att vilseleda och förstöra trovärdigheten för TI (targeted individual), exempelvis genom att sprida felaktig information, eller t.ex. dåliga "bevis". Så att man kan fortsätta i det tysta.
Som sagt, det måste bedömas från fall till fall - givetvis är många av dessa fall endast paranoida vanföreställningar, men alla behöver ju inte vara det.
2014-06-06, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag menade verkligen inte att paranoia är ett belägg för att han inte är stalkad. Jag tror att han är paranoid, men inte gang stalkad, eftersom han historia låter fullständigt absurd och saknar uppenbarligen alla former av relevanta motiv och bevis. Att så många människor skulle lägga ner sådana oerhörda resurser och arbetsinsatser under så många år, helt utan anledning är inte troligt - det är närmast löjeväckande att tro.
Men de flesta som tror att han varit gang stalkad tror väl inte heller på versionen om osannolikt många människor och oerhörda resurser? Du verkar fortfarande lite upphakad på att det antingen är så som han beskrivit (högst osannolikt vilket vi alla nog är överens om) ELLER enbart inbillning. Varför utesluter du mellantinget/kompromissen som vi andra diskuterar - dvs att någon enklare, mycket mer logisk variant av gang stalking förekommit (tycker själv både eventuella möjliga tillvägagångssätt och motiv tagits upp flera gånger i tråden) OCH att han inbillat sig en del vilket får hans beskrivning att verka så osannolik.

Du har inte heller bemött min teori om att motivet kan vara ett sprituellt uppvaknande, att få TI att tycka att livet är en ovärderlig gåva och därmed med nöje göra sig till en människa med stor samhällsnytta (likt kvinnan i kobra-avsnittet om hjärnan jag länkat) vilket är konstigt då bristen på motiv verkar vara en av dina större orsaker till tvivel.

Och du utesluter också möjligheten till motiv som han inte vet om? T.ex kanske någon av hans anhöriga/närstående är hemlig spelmissbrukare med skulder, har varit inblandad i nån konflikt TS inte känner till vilket skapat hämndlystna fiender, kanske bara träffat fel människor eller varit på fel plats fel tid och därmed hamnat i skottgluggen?

Citat:
Hönan och ägget - men visst, någon gång i tiden kanske han har varit mobbad eller trakasserad, vilket då skulle ha kunnat utlösa hans paranoia och ha lett fram till den absurda situation han tror sig leva i idag. Fast det är ju inte det tråden handlar om...
Men att mobbingen/trakasserierna skett stunden före/i samband med att paranoian utlöstes är osannolikt för att...?

Kul att tråden tagit fart men synd att vi börjat repetera oss och argumenterar i cirklar

Stort tack för länkarna om Barbro-gruppen, väldigt intressant och relevant i sammanhanget.
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-06-06 kl. 10:52.
2014-06-06, 10:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det verkar inte vara så stor skillnad på de som upplever att de är gang stalkade och de som tror på Illuminati / hemliga världsstater / 9-11konspirationer / falseflagförespråkare etc. Att sätta sig i en offersits där man inte kan påverka sin situation och skylla på omgivningen, antingen i form av alla människor runtomkring som i TS fall, eller på hemliga organisationer som tänker utrota halva befolkningen och ta alla pengar, skiljer sig i mina ögon inte nämnvärt åt.

Att det sen faktiskt, rent tekniskt, är möjligt att utföra en gang stalking (eller en false flag etc) är en annan fråga där man måste titta på varje fall. Angående 99,9% av alla konspirationsteorier som framförts hittills i detta forum så har ju teorierna motbevisats (eller motbevisat sig själva - t.ex. genom att jorden inte gått under flera gånger redan).
2014-06-06, 10:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym
Men de flesta som tror att han varit gang stalkad tror väl inte heller på versionen om osannolikt många människor och oerhörda resurser? Du verkar fortfarande lite upphakad på att det antingen är så som han beskrivit (högst osannolikt vilket vi alla nog är överens om) ELLER enbart inbillning. Varför utesluter du mellantinget/kompromissen som vi andra diskuterar - dvs att någon enklare, mycket mer logisk variant av gang stalking förekommit (tycker själv både eventuella möjliga tillvägagångssätt och motiv tagits upp flera gånger i tråden) OCH att han inbillat sig en del vilket får hans beskrivning att verka så osannolik.

Men att mobbingen/trakasserierna skett stunden före/i samband med att paranoian utlöstes är osannolikt för att...?

Kul att tråden tagit fart men synd att vi börjat repetera oss och argumenterar i cirklar
Jag har inte sagt att det är osannolikt att mobbning utlöst paranoian, jag påstår bara att TS upplevda situation är falsk (vilket alla utom TS verkar överens om) och att det inte lagts fram några som helst bevis eller motiv för att skulle vara stalking / mobbning som utlöst paranoian istället för tvärtom. Sakns det motiv så låter det inte särskilt troligt att det heller förekommit någon gang stalking.
2014-06-06, 10:42
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Frågan om bevis är bara irriterande. Hur skulle ett foto av en hyrbil kunna visa någonting utom var TS bor? Eller ett foto på en människa som ska föreställa en förföljare?

Det kan vara så att TS är mer upphöjd eller känd i samhället än vad han vill förmedla för att inte röja sig, och stalking av kändisar brukar inte ens den mest förhärdade debunker kräva bevis för, men det kan också vara så att han är ett övningsobjekt.

När Barbrogruppen, som det skrivs om ovan, började sin bana så förföljde de narkomaner och prostituerade, för att efter några år övergå till att förfölja politiker. Se t.ex http://iesho.blogspot.se/2014/05/12-barbro.html.

I TS har de valt att förfölja en ovanligt stark person och syftet kan just vara att han INTE ska bryta ihop alltför snabbt, eftersom de har "investerat" mycket i sitt "övningsobjekt".
2014-06-06, 10:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym

Jag har inte sagt att det är osannolikt att mobbning utlöst paranoian, jag påstår bara att TS upplevda situation är falsk (vilket alla utom TS verkar överens om) och att det inte lagts fram några som helst bevis eller motiv för att skulle vara stalking som utlöst paranoian istället för tvärtom. Saknas motiv så låter det inte särskilt troligt att det heller förekommit någon gang stalking. Eventuellt är vi överens även om vi verkar komma in i detta från olika håll
2014-06-06, 10:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Frågan om bevis är bara irriterande. Hur skulle ett foto av en hyrbil kunna visa någonting utom var TS bor? Eller ett foto på en människa som ska föreställa en förföljare?
Om du själv blev utsatt för detta, skulle du då inte börja dokumentera, filma, övervaka och fotografera för att kunna avslöja stalkarna? Vad sägs om t.ex. foton på hålen där det påstås sitta kameror? Vad sägs om övervakningsfilmer som visar på hur stalkarna gör inbrott i TS bostad? Det skulle i alla fall räcka gott för att övertyga mig om att han är förföljd.

Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det kan vara så att TS är mer upphöjd eller känd i samhället än vad han vill förmedla för att inte röja sig, och stalking av kändisar brukar inte ens den mest förhärdade debunker kräva bevis för, men det kan också vara så att han är ett övningsobjekt.
Kan du nämna ett enda falla där en kändis blivit gang stalkad? Paparazzis och enskilda psyksjuka fans är inte gang stalking (även om de säkert kan vara lika obehagliga).
2014-06-06, 11:06
Medlem
Problemet med det här är att det inte går att prata vett i TS, som uppenbarligen har psykiska besvär. Har du rökt metamfetamin? Det förändrar hjärnan så att man kan bli paranoid på detta sätt. Vad vi än säger, så kommer TS tro att vi är köpta. Om vi nu lyckas få honom att söka psykisk hjälp, så kommer läkarna att vara köpta o.s.v...

Om ingen länkat denna ännu så känns det relevant: https://www.youtube.com/watch?v=IgJWLYCmuEw

Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Folk som var mina vänner började bete sig aggressivt. En vänder sig om och säger "You gonna be destroyed" med mörk hotfull röst när jag är ensam med honom. Helt utan sammanhang.
Bara jag som började asgarva åt detta? Tänker mig att han vänder sig om som en robot och säger det där med terminatorröst.
2014-06-06, 11:23
Medlem
Varför så blygsam? Det är fullt naturligt att "hela världen studerar" världens mest intressanta människa.
2014-06-06, 12:12
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har inte sagt att det är osannolikt att mobbning utlöst paranoian, jag påstår bara att TS upplevda situation är falsk (vilket alla utom TS verkar överens om) och att det inte lagts fram några som helst bevis eller motiv för att skulle vara stalking / mobbning som utlöst paranoian istället för tvärtom. Sakns det motiv så låter det inte särskilt troligt att det heller förekommit någon gang stalking.
Jag anser inte att TS upplevda situation är falsk även om han av naturliga skäl överreagerar så som jag antagligen själv skulle göra i hans situation.

Jag har kollat upp dig på FB. Du är en utpräglad och ganska duktig debunker, i första hand seriös men med en oseriös kick-start-turbo-ass-mindblowing-facility när dina seriösa argument tar slut. Så det blir lite ignore på dig för att du inte ska debunka sönder tråden.

Saknas motiv? Felet som en halvseriös debunker gör är att börja med ett stort tvivel och kämpa med alla medel för att inte en enda gång betvivla sina tvivel. Det finns ju hur många tänkbara motiv som helst. Det är bara att börja beta av dem för att se vilka som kan passa in. Så som man gör i en polisutredning.

Självklart behöver du inte tro på TS, men tråden är värd ett bättre bemötande än att upprepa olika tvivel på TS. Jag har kollat up några andra också och förutom debunkern så är de andra rå-förnekarna misstänkta stalkers själva. Åstminstone cyberstalkers!
2014-06-06, 12:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Jag anser inte att TS upplevda situation är falsk även om han av naturliga skäl överreagerar så som jag antagligen själv skulle göra i hans situation.

Jag har kollat upp dig på FB. Du är en utpräglad och ganska duktig debunker, i första hand seriös men med en oseriös kick-start-turbo-ass-mindblowing-facility när dina seriösa argument tar slut. Så det blir lite ignore på dig för att du inte ska debunka sönder tråden.

Citat:
Saknas motiv? Felet som en halvseriös debunker gör är att börja med ett stort tvivel och kämpa med alla medel för att inte en enda gång betvivla sina tvivel. Det finns ju hur många tänkbara motiv som helst. Det är bara att börja beta av dem för att se vilka som kan passa in. Så som man gör i en polisutredning.
Om man inte ens kan hitta och styrka att ett brott har begåtts (som i detta fall) så lär det aldrig ens tillsättas någon polisutredning, så jämförelsen haltar betänkligt. Det jag och många andra här gör är istället att vi söker brottet innan vi försöker hitta lösningen eller motivet! Man kan liksom inte ta fast tjuven om man inte ens vet att något stulits, vilket är precis vad konspirationsteoretikerna försöker göra..

Citat:
Självklart behöver du inte tro på TS, men tråden är värd ett bättre bemötande än att upprepa olika tvivel på TS. Jag har kollat up några andra också och förutom debunkern så är de andra rå-förnekarna misstänkta stalkers själva. Åstminstone cyberstalkers!
Precis, alla som inte håller med är stalkers!
2014-06-07, 10:35
Medlem
theanthropologists avatar
Jag anser att gränsen mellan mobbing och gang stalking är flytande.

Vad man i första hand tänker sig är en grupp som kommunicerar och som samordnas, men det kan också vara ett generellt upplägg, ungefär som medlemmar i KKK som förföljer alla med ett visst utseende kanske utan att direkt kommunicera i varje enskilt fall.

Exemplet i mitt inlägg (FB) Mina erfarenheter av Gang Stalking i Sverige handlar inte om etnisk tillhörighet utan om något annat:
Whenever I am around people, there's always someone that always coughs in my direction. And it's almost never the they're sick kind of cold. It's almost like they want to say something to me, but refuse to use words to do so.
...
It's almost as if someone put a hex on me, or as if I was hypnotized and told that my feelings would be hurt and that I would be made feel disliked by others everytime they coughed.
...
Can someone tell me why this hurts so much, and why people do this to other people?
Av hennes text kan man utläsa att hon inte deltar i mobbing, att hon är fredsälskande, skötsam, klartänkt och välartikulerad. Vem kan vilja stalka henne? Kanske personer som brukar mobba, personer som gärna gaddar ihop sig, personer som konkurerar med ojusta medel, personer som är avundsjuka, personer som starkt ogillar "perfekta" och korrekta personer?

Antagligen ligger ingen enskild organisation bakom den här typen av förföljelser. Möjligen kan man ana en gemensam ideologi. Eftersom jag inte deltar i någon konspiration och inte mobbar själv så har jag ingen inside information utan måste gissa.

Men konceptet är en självgående mass-stalking. Harklingar förankras som någonting negativt. För en oförstörd och naturlig människa är en harkling just att rensa strupen från slem, men för den grupp av människor som medvetet utsätter en annan grupp av människor för dessa harklingar är det ett vapen.

Nu kan man ju även harkla sig lite försynt när man vill påkalla någons uppmärksamhet, vilket antagligen är en urgammal signal som förekommer bland alla folk, men det som hon beskriver är inte en fredlig kommunikation utan ett fientligt stalkingbeteende som brukar kallas 'anchoring'.

Och hur mycket kostar en stalking av denna sort? Absolut ingenting - och ändå är den epidemiskt verksam.

Anledningen till att harklingarna smärtar henne är att hon är emottaglig för tillrättavisningar (skötsam) men inte kan kommunicera med sina plågoandar (... and what kills me is that I can't comprehend why). Efter åratal av 'anchoring' upplever hon varje aggressiv harkling som en inre smärta.
Senast redigerad av theanthropologist 2014-06-07 kl. 10:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in