2014-03-05, 07:16
Medlem
fisken123s avatar
Hej!

Har nu testat en del matte apps p min iPhone och blir knappt bttre.. Detta pgrund av att jag redan kan rkna 98% av talen effektivt i huvudet. S med andra ord trnar jag till strst del p det jag redan kan..

Nu till det jag letar efter:

Ett program som sparar undan uppgifter som svaras fel p och p s vis har som ml att notera anvndarens svagheter och prioriterar dem. En s kallad personlig profil.

Extremt tacksam fr hjlp
Citera
2014-03-05, 07:45
Medlem
Papa.Ubus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisken123
Hej!

Har nu testat en del matte apps p min iPhone och blir knappt bttre.. Detta pgrund av att jag redan kan rkna 98% av talen effektivt i huvudet. S med andra ord trnar jag till strst del p det jag redan kan..

Nu till det jag letar efter:

Ett program som sparar undan uppgifter som svaras fel p och p s vis har som ml att notera anvndarens svagheter och prioriterar dem. En s kallad personlig profil.

Extremt tacksam fr hjlp

Excel (lie petigt)
Matlab (lite petigare)

Men fr du fart p matlab kommer du att evigt tacka mig sedan!
Citera
2014-03-05, 10:22
Medlem
fisken123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papa.Ubu
Excel (lie petigt)
Matlab (lite petigare)

Men fr du fart p matlab kommer du att evigt tacka mig sedan!

Kikade lite p matlab p Wikipedia. Om jag frstod det rtt s verkar det s att man fr frklaringar/visual demonstration samt att du kan programmera sjlv.

Jag vet inte om det r bra fr det jag letade efter. Tnkte ett program som tar fram uppgifter till en som man lser i huvudet snabbt, och noterar fel och ser till att anvndaren strker det omrdet/ typ av tal. Du fr grna rtta mig m programmet kan gra det.
Citera
2014-03-05, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisken123
Jag vet inte om det r bra fr det jag letade efter. Tnkte ett program som tar fram uppgifter till en som man lser i huvudet snabbt, och noterar fel och ser till att anvndaren strker det omrdet/ typ av tal. Du fr grna rtta mig m programmet kan gra det.
Kolla p Khan Academy. De har vningar med datorgenererade uppgifter inom ett visst omrde (t.ex. ekvationer med brk, addition, exponentlagar osv) som hller koll p rtt och fel svar och anpassar drefter.
Citera
2014-03-05, 11:02
Medlem
Antts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollenstollen
Kolla p Khan Academy. De har vningar med datorgenererade uppgifter inom ett visst omrde (t.ex. ekvationer med brk, addition, exponentlagar osv) som hller koll p rtt och fel svar och anpassar drefter.
ven jag vill sl ett slag fr Khan Academy, dr finns mycket bra material p olika niver. Frn lgstadiematerial till universitetskurser p avancerad niv. De vningarna du pratar om strcker sig dock inte hgre n hgstadiet i svrighetsgrad, s det kanske inte passar TS?
Citera
2014-03-05, 11:18
Medlem
StarSuckers avatar
Wolfram Alpha kan, om man betalar en licens (typ 40 dollar/r tror jag det r), generera problem t dig med steg fr steg lsningar om du inte lyckas lsa dem.
Citera
2014-03-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
ven jag vill sl ett slag fr Khan Academy, dr finns mycket bra material p olika niver. Frn lgstadiematerial till universitetskurser p avancerad niv. De vningarna du pratar om strcker sig dock inte hgre n hgstadiet i svrighetsgrad, s det kanske inte passar TS?
Exemplen r inte allt fr svra, nej. Dock uppdateras innehllet stndigt och fr mnga matematikomrden som tas upp i gymnasiet (trigonometri, derivata, komplexa tal etc.) finns motsvarande vningar fr den som letar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in