2014-03-05, 07:16
Medlem
fisken123s avatar
Hej!

Har nu testat en del matte apps på min iPhone och blir knappt bättre.. Detta pågrund av att jag redan kan räkna 98% av talen effektivt i huvudet. Så med andra ord tränar jag till störst del på det jag redan kan..

Nu till det jag letar efter:

Ett program som sparar undan uppgifter som svaras fel på och på så vis har som mål att notera användarens svagheter och prioriterar dem. En så kallad personlig profil.

Extremt tacksam för hjälp
Citera
2014-03-05, 07:45
Medlem
Papa.Ubus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisken123
Hej!

Har nu testat en del matte apps på min iPhone och blir knappt bättre.. Detta pågrund av att jag redan kan räkna 98% av talen effektivt i huvudet. Så med andra ord tränar jag till störst del på det jag redan kan..

Nu till det jag letar efter:

Ett program som sparar undan uppgifter som svaras fel på och på så vis har som mål att notera användarens svagheter och prioriterar dem. En så kallad personlig profil.

Extremt tacksam för hjälp

Excel (lie petigt)
Matlab (lite petigare)

Men får du fart på matlab kommer du att evigt tacka mig sedan!
Citera
2014-03-05, 10:22
Medlem
fisken123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papa.Ubu
Excel (lie petigt)
Matlab (lite petigare)

Men får du fart på matlab kommer du att evigt tacka mig sedan!

Kikade lite på matlab på Wikipedia. Om jag förstod det rätt så verkar det så att man får förklaringar/visual demonstration samt att du kan programmera själv.

Jag vet inte om det är bra för det jag letade efter. Tänkte ett program som tar fram uppgifter till en som man löser i huvudet snabbt, och noterar fel och ser till att användaren stärker det området/ typ av tal. Du får gärna rätta mig m programmet kan göra det.
Citera
2014-03-05, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisken123
Jag vet inte om det är bra för det jag letade efter. Tänkte ett program som tar fram uppgifter till en som man löser i huvudet snabbt, och noterar fel och ser till att användaren stärker det området/ typ av tal. Du får gärna rätta mig m programmet kan göra det.
Kolla på Khan Academy. De har övningar med datorgenererade uppgifter inom ett visst område (t.ex. ekvationer med bråk, addition, exponentlagar osv) som håller koll på rätt och fel svar och anpassar därefter.
Citera
2014-03-05, 11:02
Medlem
Antts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollenstollen
Kolla på Khan Academy. De har övningar med datorgenererade uppgifter inom ett visst område (t.ex. ekvationer med bråk, addition, exponentlagar osv) som håller koll på rätt och fel svar och anpassar därefter.
Även jag vill slå ett slag för Khan Academy, där finns mycket bra material på olika nivåer. Från lågstadiematerial till universitetskurser på avancerad nivå. De övningarna du pratar om sträcker sig dock inte högre än högstadiet i svårighetsgrad, så det kanske inte passar TS?
Citera
2014-03-05, 11:18
Medlem
StarSuckers avatar
Wolfram Alpha kan, om man betalar en licens (typ 40 dollar/år tror jag det är), generera problem åt dig med steg för steg lösningar om du inte lyckas lösa dem.
Citera
2014-03-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Även jag vill slå ett slag för Khan Academy, där finns mycket bra material på olika nivåer. Från lågstadiematerial till universitetskurser på avancerad nivå. De övningarna du pratar om sträcker sig dock inte högre än högstadiet i svårighetsgrad, så det kanske inte passar TS?
Exemplen är inte allt för svåra, nej. Dock uppdateras innehållet ständigt och för många matematikområden som tas upp i gymnasiet (trigonometri, derivata, komplexa tal etc.) finns motsvarande övningar för den som letar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in