2014-03-05, 16:01
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Vad har ni supportrar för krav på laget?
Är det ett absolut MÅSTE att gå upp i år? Osv, ja du förstår.

Givetvis hör mesta mästarna hemma i elitserien (SHL) men med tanke på hur denna säsong sett ut känns kvalserien och chansen att gå upp i år som en bonus. Därför kan laget förhoppningsvis spela med relativt låga krav och känna fansens stöd snarare än press.

För övrigt kommer det bli en riktig gastkramare till kvalserie. Tror på två AS lag i topp med tanke på psykoligskt momentum och att skillnaden mellan AS topp och SHL botten är obefintlig.
Citera
2014-03-05, 16:11
Medlem
Härligt med alla favoriter och inte en jävel som tror på VIK, med viss rätt. VIK slipper vara spelförande och kan köra tight defensiv och hoppas att Fransson står på huvudet sen att man fortsätter vara effektiva framåt.
Jag tror inte heller, men hoppas att man kan skrälla, förmodligen utan Williams Vill minnas VIK kommit ut bra efter uppehåll, kan DIF/MIF hålla ångan uppe? Lets hope not!
Citera
2014-03-05, 16:33
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Givetvis hör mesta mästarna hemma i elitserien (SHL) men med tanke på hur denna säsong sett ut känns kvalserien och chansen att gå upp i år som en bonus. Därför kan laget förhoppningsvis spela med relativt låga krav och känna fansens stöd snarare än press.

För övrigt kommer det bli en riktig gastkramare till kvalserie. Tror på två AS lag i topp med tanke på psykoligskt momentum och att skillnaden mellan AS topp och SHL botten är obefintlig.
Har du läst tråden? Tycker snarare att kraven verkar ganska stora.
Citera
2014-03-05, 16:56
Medlem
Thains avatar
Vad jag vill:

DIF
MIF

Vad jag tror:

Örebro
MIF
Citera
2014-03-05, 17:08
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Har du läst tråden? Tycker snarare att kraven verkar ganska stora.

Ja, har du läst HA- tråden?

I så fall hade du märkt hur nedstämt det var i djurgårdslägret för en dryg månad sen.
Nu ser det givetvis ljusare ut.
Citera
2014-03-05, 17:10
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Ja, har du läst HA- tråden?

I så fall hade du märkt hur nedstämt det var i djurgårdslägret för en dryg månad sen.
Nu ser det givetvis ljusare ut.
Självklart men de är nutid som gäller.

Men jag tycker de är konstigt att förvänta sig att dijf vinner allt, men experter samt folk här verkar ju tycka de är lika klart som det var när man åkte ut.
Citera
2014-03-05, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Det har varit samma snack varje år, att det är stor skillnad mellan SHL och allsvenskan. Dock visar det varje år att minst ett lag från allsvenskan tar plats.
Visst är det skillnad. Men jag tror den skillnaden kan vara till fördel för Allsvenskalagen. Det är lite mer Hawai hockey i allsvenskan. Inte lika styrt som i SHL. Denna hockey har SHL lagen svårt med och så även i år tror jag.
Dock har jag svårt att se att Örebro kommer att åka ned, de har värvar så pass klokt innan kvalserien så de tar första platsen. Men AIK tror jag ryker och detta på bekostnad av sin rival Djurgården som blivit bättre och bättre under säsongen.

Så mitt tips blir ÖREBRO och DJURGÅRDEN lirar SHL nästa säsong!

Det du bör tänka på att dom lagen som varit nere i kvalserien dom 3 närmsta åren har haft bra mycket sämre trupper än vad Örebro och AIK har. Som ifjol var det inget snack om saken att Rögle och Timrå skulle åka ur med huvudet före.
"hawai hockeyn" som du pratar om är ingenting som kommer vara ett vinnande drag för Allsvenskan lagen utan snarare tvärtom pga att SHL lagen är bättre på varje position, skridskoskickligare medmera. Och att det inte är stor skillnad mellan kvaliteten på hockeyn i botten av SHL än topplagen i allsvenskan är skitsnack..

Det är alltid lika roligt att se hur glada och förväntansfulla alla lagen från Allsvenskan är innan det drar igång. MEN i år garanterar jag att Örebro och AIK stannar kvar i SHL av det enkla skälet att dom har mycket bättre lag än resterande bondegäng från Allsvenskan.
Och du som håller på Dif, tror du att det blir lika enkelt för ditt lag att spela mot AIK inför ett fullsatt hovet med bara AIKare ena matchen? garanterat minst 3p till AIK i det dubbelmötet.
Citera
2014-03-05, 18:03
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
För den debatten har inte redan förekommit menar du?

Menar att det lyfts till en ny nivå om så blir fallet, Djurgården lockar mycket folk ute i landet, får mycket uppmärksamhet från media dessutom har dem ett grymt publiksnitt. Malmö har Sveriges bästa arena och möjlighet att dra en hel del folk. Är tveksam till att hockeyligan vill riskera att dessa åker ut igen, och att Rögle och Karlskoga går upp istället... Alternativet är att serien utökas inom snar framtid.
Citera
2014-03-05, 18:33
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireless11
Det du bör tänka på att dom lagen som varit nere i kvalserien dom 3 närmsta åren har haft bra mycket sämre trupper än vad Örebro och AIK har. Som ifjol var det inget snack om saken att Rögle och Timrå skulle åka ur med huvudet före.
"hawai hockeyn" som du pratar om är ingenting som kommer vara ett vinnande drag för Allsvenskan lagen utan snarare tvärtom pga att SHL lagen är bättre på varje position, skridskoskickligare medmera. Och att det inte är stor skillnad mellan kvaliteten på hockeyn i botten av SHL än topplagen i allsvenskan är skitsnack..

Det är alltid lika roligt att se hur glada och förväntansfulla alla lagen från Allsvenskan är innan det drar igång. MEN i år garanterar jag att Örebro och AIK stannar kvar i SHL av det enkla skälet att dom har mycket bättre lag än resterande bondegäng från Allsvenskan.
Och du som håller på Dif, tror du att det blir lika enkelt för ditt lag att spela mot AIK inför ett fullsatt hovet med bara AIKare ena matchen? garanterat minst 3p till AIK i det dubbelmötet.

Håller fan inte med dig. Visst är det betydligt bättre spel och spelare i SHL. Dock är det ingen lätt för elitserielagen att ta sig an ett helt nytt sorts spel som det dock är i allsvenskan. Just pga att det är sämre spelare.

Som leksing följde jag både kvalserien och elitserien ifjol. Och det var stor skillnad som det är varje år, Jag trodde inte att leksand skulle klara av att ställa om sig mot så tufft motstånd som det är att möta ett SHL lag, men det nog lika svårt för SHL lagen att ställa om sig till en ny typ av motstånd. OBS inte bättre motstånd utan ett annat sorts motstånd. Det är det som gör att det i princip varje år går upp ett lag från Allsvenskan till SHL!

Har gått igenom de 10 senaste årens kvalserie och av dessa tio var det ett år båda SHL lagen som klarade sig kvar det var 09/10 Rögle och Södertälje.
Ett år var det två nykomlingar som tog sig upp 06/07 Södertälje och Leksand.
Övriga 8 år har det varit en från SHL och en från Allsvenskan.

Så att det är så självklart att det blir bägge elitserielagen som går upp i år det håller jag definitivt inte med om.
Citera
2014-03-05, 18:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Ett år var det två nykomlingar som tog sig upp 06/07 Södertälje och Leksand. Övriga 8 år har det varit en från SHL och en från Allsvenskan.

I fjol var det ju Örebro och Leksand, två HA-lag.
Citera
2014-03-05, 18:51
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I fjol var det ju Örebro och Leksand, två HA-lag.
Helt rätt av dig! Då är det två säsonger bägge allsvenskans lag gått upp....om jag nu kollat rätt de övriga......
Citera
2014-03-05, 18:53
Medlem
Eftersom ingen har sagt att just dessa två lag går upp så gör jag det,

AIK och djurgården, vore jävligt häftigt om dem lyckades med det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in