2014-03-04, 17:35
Medlem
Som rubriken lyder för att få i sig mindre skadliga ämnen och på sikt sluta röka tror jag ett sånt märke vilket det nu än är skulle hjälpa mycket. Hoppas att tonvikten läggs på frågeställningen i rubriken och inte på att det inte skulle fungera.
Citera
2014-03-04, 17:39
Medlem
Shuffless avatar
Finns vissa typer av blend som har ~0.3mg nikotin i sig. Det är säkert lika många skadliga ämnen i det som vilket annat märke dock, men det kan hjälpa till med att trappa ner nikotin suget. Det säkraste och mest skonsamma sättet att sluta på är rakt av, du drar ut på lidandet och det är svårare att sluta om du trappar ner.
Citera
2014-03-04, 17:44
Medlem
lilly28s avatar
Antagligen rosa blend
Citera
2014-03-04, 18:41
Medlem
E-Cigg självklart.
Citera
2014-03-04, 19:47
Medlem
Endemisks avatar
Nikotin är knappast det "farligaste" ämnet i kommersiella cigaretter. Skaffa tillsatsfri råtobak och rulla själv, alternativt "e-cigg" som någon föreslog.
Citera
2014-03-04, 19:57
Medlem
Absolut bästa sättet är väl nog att köpa tillsatsfri tobak. Om du syftar på cigg som du kan köpa i butiken så är det nog Rosa Blend som har minst gifter i sig.
Citera
2014-03-04, 20:00
Medlem
Btw så har jag läst information om att e-cigg kan innehålla skadliga ämnen. Själv har jag provat och tycker det smaka äckligt.

Dessutom med tanke på alla kemikaliska ämnen som kan finnas i får mig att backa några steg.
Citera
2014-03-04, 20:21
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasssh
Absolut bästa sättet är väl nog att köpa tillsatsfri tobak. Om du syftar på cigg som du kan köpa i butiken så är det nog Rosa Blend som har minst gifter i sig.
Dock ingen större koll men Lucky Strike introducerade ju ett nytt paket för några år sedan som enligt beskrivning ska vara utan tillsatser. Pappfärgad har jag för mig att förpackningen är (?).
Citera
2014-03-04, 20:35
Medlem
Kitakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Dock ingen större koll men Lucky Strike introducerade ju ett nytt paket för några år sedan som enligt beskrivning ska vara utan tillsatser. Pappfärgad har jag för mig att förpackningen är (?).

Precis, "brun" förpackning med antingen rött eller blått lucky strike märke. De är väldigt goda, men nyttiga har jag ingen aning om
Citera
2014-03-04, 20:50
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitako
Precis, "brun" förpackning med antingen rött eller blått lucky strike märke. De är väldigt goda, men nyttiga har jag ingen aning om
Nyttiga är de nog inte men antar att det är bättre än massa kemikalier som övriga märken är fyllda av (?)
Citera
2014-03-04, 20:54
Bannlyst
Rosa Blend. Om du verkligen vill sluta röka så kan de dock vara dåliga då det farliga med cigaretter som har låg nikotinhalt är att man tenderar att röka många fler än vanliga cigaretter. Annars har de 0.1 nikotinhalt. En annan nackdel är väl att du tyvärr lär bli sedd som en kärring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in