2014-03-04, 17:35
Medlem
Som rubriken lyder fr att f i sig mindre skadliga mnen och p sikt sluta rka tror jag ett snt mrke vilket det nu n r skulle hjlpa mycket. Hoppas att tonvikten lggs p frgestllningen i rubriken och inte p att det inte skulle fungera.
Citera
2014-03-04, 17:39
Medlem
Shuffless avatar
Finns vissa typer av blend som har ~0.3mg nikotin i sig. Det r skert lika mnga skadliga mnen i det som vilket annat mrke dock, men det kan hjlpa till med att trappa ner nikotin suget. Det skraste och mest skonsamma sttet att sluta p r rakt av, du drar ut p lidandet och det r svrare att sluta om du trappar ner.
Citera
2014-03-04, 17:44
Medlem
lilly28s avatar
Antagligen rosa blend
Citera
2014-03-04, 18:41
Medlem
E-Cigg sjlvklart.
Citera
2014-03-04, 19:47
Medlem
Endemisks avatar
Nikotin r knappast det "farligaste" mnet i kommersiella cigaretter. Skaffa tillsatsfri rtobak och rulla sjlv, alternativt "e-cigg" som ngon freslog.
Citera
2014-03-04, 19:57
Medlem
Absolut bsta sttet r vl nog att kpa tillsatsfri tobak. Om du syftar p cigg som du kan kpa i butiken s r det nog Rosa Blend som har minst gifter i sig.
Citera
2014-03-04, 20:00
Medlem
Btw s har jag lst information om att e-cigg kan innehlla skadliga mnen. Sjlv har jag provat och tycker det smaka ckligt.

Dessutom med tanke p alla kemikaliska mnen som kan finnas i fr mig att backa ngra steg.
Citera
2014-03-04, 20:21
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasssh
Absolut bsta sttet r vl nog att kpa tillsatsfri tobak. Om du syftar p cigg som du kan kpa i butiken s r det nog Rosa Blend som har minst gifter i sig.
Dock ingen strre koll men Lucky Strike introducerade ju ett nytt paket fr ngra r sedan som enligt beskrivning ska vara utan tillsatser. Pappfrgad har jag fr mig att frpackningen r (?).
Citera
2014-03-04, 20:35
Medlem
Kitakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Dock ingen strre koll men Lucky Strike introducerade ju ett nytt paket fr ngra r sedan som enligt beskrivning ska vara utan tillsatser. Pappfrgad har jag fr mig att frpackningen r (?).

Precis, "brun" frpackning med antingen rtt eller bltt lucky strike mrke. De r vldigt goda, men nyttiga har jag ingen aning om
Citera
2014-03-04, 20:50
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitako
Precis, "brun" frpackning med antingen rtt eller bltt lucky strike mrke. De r vldigt goda, men nyttiga har jag ingen aning om
Nyttiga r de nog inte men antar att det r bttre n massa kemikalier som vriga mrken r fyllda av (?)
Citera
2014-03-04, 20:54
Bannlyst
Rosa Blend. Om du verkligen vill sluta rka s kan de dock vara dliga d det farliga med cigaretter som har lg nikotinhalt r att man tenderar att rka mnga fler n vanliga cigaretter. Annars har de 0.1 nikotinhalt. En annan nackdel r vl att du tyvrr lr bli sedd som en krring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in