Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-05, 00:13
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesfrid
Finns detta att få tag på? Man läser om en kapsel, två kapslar och förvånansvärda bra effekter. Nyfiken blir man ju. Är det californian poppy ni menar?

Är ute efter att få något att lugna kroppen med, som inte är någon illegal drog. Har läst på en hel del om kava och är snart redo att prova det.
Jag är snart uppe i 12 kapslar och om du läser mina övre inlägg så är jag inte speciellt kickad. Det känns mer nu efter dessa 7 dock så får se om det slår på ännu mer.
Det jag dricker är te gjort på Papaver somniferum (Hen & Chickens) som jag läst ska vara potenta men som sagt...

Det är dessa (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/90/Papaver_somniferum_Madrid_2.jpg) kapslar vi snackar om. Dem går att användas efter blomning.
Citera
2011-08-05, 10:35
  #50
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaphor
Jag är snart uppe i 12 kapslar och om du läser mina övre inlägg så är jag inte speciellt kickad. Det känns mer nu efter dessa 7 dock så får se om det slår på ännu mer.
Det jag dricker är te gjort på Papaver somniferum (Hen & Chickens) som jag läst ska vara potenta men som sagt...

Det är dessa (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/90/Papaver_somniferum_Madrid_2.jpg) kapslar vi snackar om. Dem går att användas efter blomning.

På hen & chicks och andra vanliga sorter så krävs det minst 30-40 för att jag ska känna någonting. Har iofs en ganska hög tolerans mot opioider. Börja lågt och hitta en bra dos. Om jag dricker grape 45min~ innan så brukar det inte krävas lika mycket pods för att bli påverkad då det boostar en del.
Citera
2011-08-05, 10:53
  #51
Medlem
petters avatar
Hur vet du att det är hen & chickens?
Minns att jag brukade ta 5-10 i början av min karriär. Malde torkade kapslar (utan frön!) i kaffekvarn, kokade i en såndär liten perkulator som man ställer på plattan. Men ruset är väldigt mjukt och kommer långsamt. Efter ett par timmar blev man förvånad över att ögonlocken var så tunga.
Citera
2011-08-05, 12:50
  #52
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter
Hur vet du att det är hen & chickens?
Minns att jag brukade ta 5-10 i början av min karriär. Malde torkade kapslar (utan frön!) i kaffekvarn, kokade i en såndär liten perkulator som man ställer på plattan. Men ruset är väldigt mjukt och kommer långsamt. Efter ett par timmar blev man förvånad över att ögonlocken var så tunga.

För att jag odlar alla möjliga sorter. Finns dock många som är bättre än H&C.

Ja ruset kan ta ett par timmar innan det kommer igång riktigt sedan sitter de i väldigt länge.
Citera
2011-08-05, 19:04
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
På hen & chicks och andra vanliga sorter så krävs det minst 30-40 för att jag ska känna någonting. Har iofs en ganska hög tolerans mot opioider. Börja lågt och hitta en bra dos. Om jag dricker grape 45min~ innan så brukar det inte krävas lika mycket pods för att bli påverkad då det boostar en del.
Jag kom upp i 12 kapslar till slut och mådde helt ok. Inte som 400mg Tramadol (jag har alltid noll tolerans varje gång jag kör) men fortfarande skönt.
Jag avslutade med en spliff mot slutet och psykiskt började jag må ännu bättre men samtidigt blev jag illamående så jag gick och la mig rätt snabbt vilket var jävligt skönt!
Några timmar efter jag vaknat idag mådde jag rätt okej också, kände mig "rensad" och var väldigt uppåt.
Citera
2011-08-06, 17:19
  #54
Medlem
petters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
För att jag odlar alla möjliga sorter. Finns dock många som är bättre än H&C.

Ja ruset kan ta ett par timmar innan det kommer igång riktigt sedan sitter de i väldigt länge.
Förlåt att jag var så otydlig. Jag var bara lite skeptisk till att TS hade hen and chickens.

Minns ni när man kunde köpa "torkade kapslar för blomsterarrangemang" på panduro. Deras fungerade riktigt bra! Vid andra besöket på affären sa kvinnan i kassan att vi ynglingar hade bättre intressen än alla som bara knarkade.
Citera
2011-08-09, 21:30
  #55
Medlem
MissMs avatar
Åhh, tycker det smakar ganska mysigt, men söta det lite så går det kanske bättre. Annars kan du ju använda lite mindre vatten, det blir ju starkare smak men kanske lättare att halsa ner det.

Citat:
Ursprungligen postat av -luftwaffe-
fyfan vad skiten smakar, några tips för att dölja smaken?
Citera
2011-08-10, 10:53
  #56
Medlem
Yohomies avatar
Honung is the shit!

Kör inte för ofta bara för abstinensen efter poppy-té är hemsk alltså och jävligt skum och extremt lång..
Citera
2011-08-10, 19:50
  #57
Medlem
MissMs avatar
Ber om ursäkt om det är OT men måste bara berätta en sak som jag tycker var ganska komisk.

För något år sedan var jag på ett behandlingshem och en sommardag skulle vi ha utflykt och åka till en av behandlingsassistenternas stuga. När vi kommer dit så står det en stor kruka precis bredvid verandan till stugan och i denna så ståtade två stora röda vallmoblommor. Tycker det var komiskt att en av de som jobbar på behandlingshemmet odlade vallmo hemma och vi var många som cirklade kring krukan, sugen på att stjäla hem en kapsel eller två...
Citera
2017-04-14, 12:28
  #58
Medlem
HermaeusMoras avatar
Noob fråga...

Är det bara till att dela kapslarna och sen slänga i de i varmt vatten och låta de stå ett tag...?
Citera
2018-05-09, 10:34
  #59
Medlem
En fråga om vallmote (poppy seed tea)

Går det att öka koncentrationen och göra vallmote mer potent genom att göra om proceduren flera gånger? Med det menar jag att man först gör te på exempelvis 300 g frön och sedan tar man detta te och gör om proceduren med 300 g oanvända frön o.s.v.
Citera
2018-05-09, 10:37
  #60
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Plantera fröna och gör te på knopparna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback