Citat:
Ursprungligen postat av
Rehauwest
Varför ska ni krångla till det? Jag mixar alla mina kapslar med en bönmixer sen tar jag 3-5 matskedar i varmt, nästan kokhet vatten, rör om och sveper allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
MjShamona
Det är för dom är amatörer och tror det blir bättre.
Lol. Jag krånglar inte till något. Jag mixar kapslar i vatten, värmer till ca 90 grader, låter svalna och sedan vrider jag ur allt med saftsil alltså en duk. Jag får ett mkt bra te utan för mycket växtdelar. Detta funkar på både färska och torkade kapslar. Ang "amatör" så började jag med heroin på 90-talet, så jag är ganska bevandrad i ämnet.
Men oftast när jag hade torkade kapslar så delar jag dom med kniv, ut med fröerna och sedan mixar jag ca 25 g kapslar tills det blir ett pulver. Sedan i med pulvret i en glasburk med lock, på med kokt vatten ca 90 grader och ca 3 dl och på med locket. Sedan skakar jag typ varanann minut under 20 min. Och sen sila bort växtdelarna och dricka. Blir ett mkt bra te. Har man ont om kapslar gör man om detta en gång till på växtresterna för andra tvätten har också lite magi i sig.
Och faktum kvarstår att det är svårt och krångligt att få rökbart opium från kapslar, man behöver växtsaften för det.