Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-09, 11:36
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Plantera fröna och gör te på knopparna.

Det hade ju varit optimalt men det är tyvärr inte ett praktiskt alternativ för mig.
Citera
2018-05-16, 10:05
  #62
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissM
Ber om ursäkt om det är OT men måste bara berätta en sak som jag tycker var ganska komisk.

För något år sedan var jag på ett behandlingshem och en sommardag skulle vi ha utflykt och åka till en av behandlingsassistenternas stuga. När vi kommer dit så står det en stor kruka precis bredvid verandan till stugan och i denna så ståtade två stora röda vallmoblommor. Tycker det var komiskt att en av de som jobbar på behandlingshemmet odlade vallmo hemma och vi var många som cirklade kring krukan, sugen på att stjäla hem en kapsel eller två...
Att odla vallmo verkar väldigt vanligt i Sverige och det finns ju lite överallt. Dock så brukar kapslarna vara svagare så man behöver ganska många de gånger jag testat i alla fall. Men visst funkar det att bli påverkad av plantorna.
__________________
Senast redigerad av Ranndall 2018-05-16 kl. 10:10.
Citera
2018-06-08, 14:52
  #63
Medlem
sprutares avatar
Är det bara opium-vallmo som fungerar?
Isåfall är det beställa på internet som gäller antar jag?
Citera
2019-05-10, 01:00
  #64
Medlem
Murkelpurkels avatar
Opium-Vallmo Te (Har jag förstört batchen?)

Jag brukar rätt ofta koka te på vallmokapslar och konsumera det för trevlig kropps-stämning.
Normalt sett tar jag kapslarna, krossar dem, lägger dem i en kastrull med vatten, sätter på plattan på lägsta värme och låter det stå i värmen i ca 1-2 timmar.
Silar sen vätskan och dricker det med honung och grapefruktjuice för bästa smak och effekt.

Men nu idag satte jag på plattan på 5an! för att få upp värmen på vattnet snabbare, och glömde sedan kastrullen på plattan i ca en 40 minuter. så det har alltså stått och kokat starkt ganska länge.
Har jag kokat bort de aktiva opiaterna i vätskan nu eller kommer det fortfarande att fungera som vanligt?
Tänkte ta med det på en utflykt imorgon så vill gärna inte ta med halväcklig vätska som inte kommer ha någon effekt..
Det var mina sista kapslar också så det hade ju vart gråtvärdigt ifall jag förstört allt nu
Citera
2019-05-10, 03:18
  #65
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murkelpurkel
Jag brukar rätt ofta koka te på vallmokapslar och konsumera det för trevlig kropps-stämning.
Normalt sett tar jag kapslarna, krossar dem, lägger dem i en kastrull med vatten, sätter på plattan på lägsta värme och låter det stå i värmen i ca 1-2 timmar.
Silar sen vätskan och dricker det med honung och grapefruktjuice för bästa smak och effekt.

Men nu idag satte jag på plattan på 5an! för att få upp värmen på vattnet snabbare, och glömde sedan kastrullen på plattan i ca en 40 minuter. så det har alltså stått och kokat starkt ganska länge.
Har jag kokat bort de aktiva opiaterna i vätskan nu eller kommer det fortfarande att fungera som vanligt?
Tänkte ta med det på en utflykt imorgon så vill gärna inte ta med halväcklig vätska som inte kommer ha någon effekt..
Det var mina sista kapslar också så det hade ju vart gråtvärdigt ifall jag förstört allt nu

Ja om detta är allt du har och inte kan få tag i mer.. jag säger testa, vad har du att förlora? Får väl dra med någon joint eller dylikt som backup
Citera
2019-05-10, 05:20
  #66
Medlem
Murkelpurkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigglerNick
Ja om detta är allt du har och inte kan få tag i mer.. jag säger testa, vad har du att förlora? Får väl dra med någon joint eller dylikt som backup

Om det är fallet måste jag köpa med mig andra opiater haha, lite det som är problemet.
Jag röker inte några såna dödsdroger så någon joint blir det ej!!
Citera
2023-12-29, 21:16
  #67
Medlem
SmokeFrees avatar
Skulle de här Vallmofrö funka att göra te på https://www.rawfoodshop.se/vallmofron-bla-eko-100g dom är från Turkiet och rätt sort Papaver somniferum. Organiska med så jag antar dom inte är steriliserade
Citera
2023-12-31, 18:39
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
Skulle de här Vallmofrö funka att göra te på https://www.rawfoodshop.se/vallmofron-bla-eko-100g dom är från Turkiet och rätt sort Papaver somniferum. Organiska med så jag antar dom inte är steriliserade

Tror inte det är hög % i dom fröna.
Det finns dunder frön att köpa om man letar lite.
Ett tips är (hens and chicken) ska tydligen vara ett säkert kort sen finns det ännu bättre.
Citera
2024-01-02, 20:01
  #69
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Tror inte det är hög % i dom fröna.
Det finns dunder frön att köpa om man letar lite.
Ett tips är (hens and chicken) ska tydligen vara ett säkert kort sen finns det ännu bättre.
Synd Så även om man tar 400-500 gram så skulle det inte ge nån effekt? Vet du nån webbsida som säljer hens and chicken sorten eller annan potent sort. Har noll erfarenhet av opiater
Citera
2024-01-03, 15:07
  #70
Medlem
Jag har vid ett tillfälle testat plantera vanliga frön från Ica, st:a Maria utomhus i en sån där ”låda” /”pall”.

De fungerade utmärkt att göra te på efter skörd. Var på ett sett misslyckat, de fick för lite ljus och blev små och vingliga. Kokade hela växter, och inte bara poddar. Mixade med stavmixer, sötade med honung o citron. Både spydde och nod.

Har dock inget att jämföra med, var mest en kul grej att testa. Men kan vara så att de ev kommer från Tasmanien eller liknande storproducent.
Citera
2024-01-12, 21:44
  #71
Medlem
SmokeFrees avatar
Hittade de här Fröerna https://bashify.io/i/W6oR1k i en Blatte/turk butik. Fröerna är blåa från Indien borde inte två påsar på 500g. Kunna Producera något typ av rus Vad säger ni Grabbar?
Citera
2024-01-13, 15:49
  #72
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
Hittade de här Fröerna https://bashify.io/i/W6oR1k i en Blatte/turk butik. Fröerna är blåa från Indien borde inte två påsar på 500g. Kunna Producera något typ av rus Vad säger ni Grabbar?

Du kommer inte få nåt rus av bara fröerna, om du provar o odla o vänta till sommaren så kan du säkert få rus på kapslarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback