2009-07-12, 03:49
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karl_vandal
har nyss varit ute å plockat ett stort gäng kornvallmo.... nu undrar jag hur många man bör koka för att få effekt på de?
och vilka delar av den....
MVH
Ledsen att säga det, men du kommer inte att få någon effekt på kornvallmo, tyvärr.
Om du skulle koka, och göra té, på växten så skulle du göra det på kapslarna.
Citera
2010-07-23, 01:55
Medlem
Theomanias avatar
Finns det någon risk att man blir beroende av skiten? Chansen att få tag i ett X antal kapslar finns och därför undrar jag om det finns någon risk i världen att man blir beroende, så småningom. Nu menar jag alltså inte på en dos (eller te-kopp), utan om man dricker det regelbundet.
Sedan undrar jag om det över huvud taget existerar någon AT i någon form.
Antar att överdosering inte är någon risk dock.

Notera att mina kunskaper kring opiater och opium är extremt begränsade, så jag får ursäkta om jag framstår som världens sämst informerade människa.
Citera
2010-07-23, 18:03
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Finns det någon risk att man blir beroende av skiten? Chansen att få tag i ett X antal kapslar finns och därför undrar jag om det finns någon risk i världen att man blir beroende, så småningom. Nu menar jag alltså inte på en dos (eller te-kopp), utan om man dricker det regelbundet.
Sedan undrar jag om det över huvud taget existerar någon AT i någon form.
Antar att överdosering inte är någon risk dock.

Notera att mina kunskaper kring opiater och opium är extremt begränsade, så jag får ursäkta om jag framstår som världens sämst informerade människa.

Ja självklart kan man och kommer man bli beroende av opium om man tar det regelbundet, det säger väl sig själv egentligen?

Det tar ett litet tag att bli fysiskt beroende, men när du väl blivit det har du en mycket otrevlig AT att vänta om du låter det gå ett tag och inte avbryter bruket/missbruket direkt när du märker att din kropp börjar bli beroende. Morfinabstinens är bland det värsta man kan uppleva..
Citera
2010-07-26, 09:19
Medlem
Jag har en fråga som jag hoppas stormamma kan besvara utförligt och bra.

sist så torkade jag kapslar och rötter, när det var snustort så krossade jag alltihopa till smådelar.
ungefär 2 matskedar av denna blandning i 2 dl vatten som får sjuda ner till 1dl ungefär ger mig en hyffsat påtaglig effekt. blommorna är av tasmansk typ.

Nu undrar jag lite mer om hur man ska göra ifall man försöka utvinna råopiumet ur kapseln.
Jag har läst mängder på nätet, man ska snitta dom, låta det va över natten och sen skrapa bort den stelnade saften osv.

men jag tycker att det blir så otroligt lite saft och det är svårt att samla ihop det till något vettigt, blir mest bara små små snorkråkor på ett papper.

det är snart dags för skörd och jag vet inte om jag ska göra som jag gjorde sist och mala ner det och förvara det i en burk eller om jag ska försöka snitta dom och ta vara på saften.

Så en bra guide i insamling av råsaften från podsen med bilder och förslag på redskap osv vore kanon.

mvh
Citera
2011-08-04, 20:45
Medlem
Vallmo-te (frågor)

Hejsan. Detta konto skapade jag precis då mitt vanliga konto (skapat 2006) visat sig lite för känt bland min närmsta krets (vänner och familj) och jag vill vara så anonym som möjligt när jag ställer dessa frågor.

Jag fick några kapslar Papaver somniferum (Hens & Chickens)-vallmo av en polare som jag nu har gjort te på.
Trots alla guider jag läst och allt jag kunnat ta reda på via internet kvarstår några frågetecken.

Kapslarna var färska (avklippta från stjälken igår) och ser ut såhär inuti:
http://img59.imageshack.us/img59/5890/poppy1.png
Fråga 1: Borde jag låtit torka dem eller kommer det fungera ändå?

Jag tog 2 av de större kapslarna (http://img14.imageshack.us/img14/491/poppy2.png) och tömde på frön och malde ner för att sedan lägga ner i 4 dl vatten som precis kokat. Lät det ligga i ungefär 15 minuter medan jag rörde om till och från för att sen hälla upp i en mugg genom en sil.

Färgen blev som ljusgrönt te.
Fråga 2: Ljusgrön färg, inga orostecken?

Fråga 3: Smaken är väldigt lik lukten på dem, stämmer det? (Har tagit lite socker i enbart.)
Fråga 4: När bör jag börja känna av detta?
Fråga 5: Om jag inte känner något, rekommenderar ni mig att göra en ny sats på fler kapslar eller vänta tills dem torkat och fått sin bruna färg?

Det kan hända att jag känner av lite redan om det inte är placebo. När jag fått morfin på sjukhus, druckit Cocillana eller intagit råopium oralt brukar jag få lite smått ont i magen, lite som när magen är helt tom. Däremot på Tramadol (som förvisso är syntetisk) känner jag inget sånt. Fråga 6: Hur tror ni min mage klarar av detta?
Senast redigerad av Kaphor 2011-08-04 kl. 20:52.
Citera
2011-08-04, 20:52
Medlem
Dyngraukmans avatar
Jag såg till att snabbtorka mina kapslar i ugnen lite först... jag tog 10 stycken av okänd sort och det tog 30 min innan jag kände något...sen höll det på att komma i vågor och blev starkare o starkare...sen var jag bäng halv dagen efter också...eller ja på riktigt bra humör..

Se till att sila bort så mycket växt material som möjligt... Det kommer få dig att spy om något!

Men mina kapslar var bara väldigt bra nermalda men inte helt torra, men det funkade ändå... dom ska ju ändå ner i vatten liksom...och opium tycks ju lösas ut bra i vatten... så se till att låta det ligga länge och dra istället!

tare lugnt
Citera
2011-08-04, 20:55
Medlem
Sedan jag skrev första inlägget och fixade upp bilderna igen kan jag säga att jag har börjat känna av det mer. Det enda jag är orolig över är att det ska bli till en dålig, jobbig känsla och inte den sköna opiatkänslan vi så älskar!

10 st kapslar låter som väldigt mycket? Iallafall av att döma av de guider jag läst. Jag tog bara 2 st till att börja med för Hens & Chickens ska tydligen vara rätt potenta, och med tanke på att jag börjar känna av något redan kan det mycket väl stämma. Annars blir det väl att sätta igång en till sats!

Nu är bilderna uppe igen.
Citera
2011-08-04, 22:52
Medlem
Efter att ha återanvänt första satsen plus 2 lika stora kapslar till (det har gått 60 min sen andra satsen) känner jag fortfarande inte mycket. Lite känns definitivt av men inget "wow".
Jag håller på med en tredje sats (det som är kvar sen innan då det ska gå att återanvända) som jag tänkte dricka lite snabbare.

Vill ju må underbart!
Citera
2011-08-04, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaphor
Efter att ha återanvänt första satsen plus 2 lika stora kapslar till (det har gått 60 min sen andra satsen) känner jag fortfarande inte mycket. Lite känns definitivt av men inget "wow".
Jag håller på med en tredje sats (det som är kvar sen innan då det ska gå att återanvända) som jag tänkte dricka lite snabbare.

Vill ju må underbart!
Generellt så behöver du mer än vad Google säger. 2 kapslar kommer kanske fylla ditt placebo- konto till bredden, men någon vidare effekt tror jag inte att du kommer att uppnå.

Kör fem direkt och var beredd på att öka på.

Peace
Citera
2011-08-04, 23:07
Medlem
En till fråga. Av vad jag har läst mig till verkar inte cannabis boosta effekten utav opiater utan mer samspela på olika sätt. Cannabis boostar ju Tramadol, så jag antar att det är för att den är syntetisk? Och det inte är värt att röka en holk för att försöka boosta effekten, am I right?
Citera
2011-08-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Generellt så behöver du mer än vad Google säger. 2 kapslar kommer kanske fylla ditt placebo- konto till bredden, men någon vidare effekt tror jag inte att du kommer att uppnå.

Kör fem direkt och var beredd på att öka på.

Peace
Nu har jag precis svept i mig en kopp av det återanvända, väntar ~30 min innan jag bestämmer för om jag behöver fler eller inte. Tack!
Citera
2011-08-05, 00:04
Medlem
Finns detta att få tag på? Man läser om en kapsel, två kapslar och förvånansvärda bra effekter. Nyfiken blir man ju. Är det californian poppy ni menar?

Är ute efter att få något att lugna kroppen med, som inte är någon illegal drog. Har läst på en hel del om kava och är snart redo att prova det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in