2026-07-11, 09:50
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Någon som testat göra koncentrat av nermalda kapslar?

Jag tänker så här. Om man mal ner en massa kapslar, kokar det i vatten, häller det genom kaffefilter för att få bort eventuella partiklar, och sen kokar man bort allt vatten.

Borde man inte få något som liknar opium?

Jag är helt enkelt ute efter att få något som går att rulla in i en liten spliff och röka på kvällspromenaden.

Kan det kanske fungera att använda aceton?
Jag funderade på att göra detta men efter att ha läst massa om det på engelskspråkiga forum så sket jag i det. Du kan lätt få koncentrat som du kan äta eller dricka men inte röka då det är för mycket växtdelar och fetter kvar.

Möjligtvis att det går om man renar slutprodukten med aceton eller nått sånt. Annars är det växtsaften som gäller om man vill ha opium.
Citera
2026-07-17, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Jag funderade på att göra detta men efter att ha läst massa om det på engelskspråkiga forum så sket jag i det. Du kan lätt få koncentrat som du kan äta eller dricka men inte röka då det är för mycket växtdelar och fetter kvar.

Möjligtvis att det går om man renar slutprodukten med aceton eller nått sånt. Annars är det växtsaften som gäller om man vill ha opium.
Varför ska ni krångla till det? Jag mixar alla mina kapslar med en bönmixer sen tar jag 3-5 matskedar i varmt, nästan kokhet vatten, rör om och sveper allt.
Citera
2026-07-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rehauwest
Varför ska ni krångla till det? Jag mixar alla mina kapslar med en bönmixer sen tar jag 3-5 matskedar i varmt, nästan kokhet vatten, rör om och sveper allt.
Det är för dom är amatörer och tror det blir bättre.
Citera
2026-07-18, 08:33
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rehauwest

Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Det är för dom är amatörer och tror det blir bättre.

Lol. Jag krånglar inte till något. Jag mixar kapslar i vatten, värmer till ca 90 grader, låter svalna och sedan vrider jag ur allt med saftsil alltså en duk. Jag får ett mkt bra te utan för mycket växtdelar. Detta funkar på både färska och torkade kapslar. Ang "amatör" så började jag med heroin på 90-talet, så jag är ganska bevandrad i ämnet.

Men oftast när jag hade torkade kapslar så delar jag dom med kniv, ut med fröerna och sedan mixar jag ca 25 g kapslar tills det blir ett pulver. Sedan i med pulvret i en glasburk med lock, på med kokt vatten ca 90 grader och ca 3 dl och på med locket. Sedan skakar jag typ varanann minut under 20 min. Och sen sila bort växtdelarna och dricka. Blir ett mkt bra te. Har man ont om kapslar gör man om detta en gång till på växtresterna för andra tvätten har också lite magi i sig.

Och faktum kvarstår att det är svårt och krångligt att få rökbart opium från kapslar, man behöver växtsaften för det.
Citera
2026-08-01, 21:18
Medlem
Har gjort vallmo te under cirka ett års tid aldrig mer än 3 dagar i rad den missen har jag gjort flera gånger och fått genomgå nån sorts opi at inte i närheten av andra at jag fått på lyrica benso osv... köpt kilo från kontinenten bryta kapslarna med fingrarna och kasserat fröna sedan ner med växtmaterialet i en kaffekvarn. pulvret sen i en kastrull med en skvätt citronkoncentrat och lite vatten hålla runt sjuda/kokning och röra runt med handvisp det räcker med 5-10 minuter sen låta det kyla och pressa genom en gammal t-shirt.

Det har fungerat lite för bra för mig eftersom ruset och lugnet håller i 20+ timmar har testat en väldans massa opiater allt förutom de där rc nitazenerna och kan nog lugnt säga att vallmo är en favorit i både effekt och längd för mig plus att det är så otroligt mycket billigare än andra opioider. Började med detta rätt snabbt efter att kratom blev olagligt och mådde ganska mycket bättre till en början eftersom det inte behövdes åter doseras på samma sätt. Men den vände på mig till slut också bara att kallsvettas, snuva och ha rännskita i några dagar sen är det över. Det är verkligen inget jag rekommenderar men om du har ett starkt beroende till tyngre opioder kan nog detta vara till god hjälp för att komma tillbaka ner till verkligheten. Att komma över tröskeln på en opi at kan vara en av de skönare känslorna man kan få när.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in