Citat:
Ursprungligen postat av
RostigHink
Jodå det blir sannolikt mindre OPEX men jag tror inte det räcker för att få svarta siffror vilket krävs ganska så snart om bolaget ska stå på egna ben.
Nu är ju jag både partisk och ibland överdrivet positiv men jag tycker Won ger ett ganska trovärdigt intryck när han på det där bestämda sättet går ut och kommunicerar att fokusera ligger på lönsamhet.
Allt i hans agerande bekräftar att det är där målet ligger. Sparkandet av personal, att han själv inte tagit ut någon extra ersättning för vd-inhoppet, att han är beredd att sätta press på HP och riska det samarbetet för att vi ska tjäna mer pengar.
Bara för att företaget har en lång räcka av brutna löften och grusade förhoppningar betyder det inte med automatik att ny vd inte kan välja ett annat spår. Och hittills har han väl inte direkt försökt föra oss bakom ljuset.
Och återigen vad skulle han få ut av det.
Som storägare har han allt att vinna på att det går bra för oss och varför skulle han lägga så enormt mycket energi på att driva igenom ett optionsprogram däraaktierna kommer att få kköpas för runt 25-30öre om han själv inte trodde att den kommer stå betydligt högre om något år.
Det behövs bara 60 miljoner i vinst så har vi vid pe20 en kurs runt 50 öre.
Lägger du till att marknaden kan se potential i dna-grejen är det inte svårt att motivera pe40 och då har vi 1:-
Det är enligt min bedömning i närtid helt realistiskt.