Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-22, 17:24
  #3985
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Ok. Vi får se. Det ser ju onekligen ut som mer och mer av Anoto flyttats åt Asien.
Citera
2019-02-26, 12:00
  #3986
Medlem
alienfins avatar
Mobilmässan 😂😂😂😂😂 Sicket miffo...
Citera
2019-02-26, 16:26
  #3987
Medlem
Moment of truth närmar sig... Cevahir or not Cevahir
Citera
2019-02-26, 16:49
  #3988
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibendum8877
Moment of truth närmar sig... Cevahir or not Cevahir

Blir bara som ett extra bonus om man börjat leverera redan dit,tveksamt dock då Cevahir genomgår omstruktureringar och valutakollapsen som kom precis efter ordern men sånt som händer,bara att omförhandla och se vart det leder.

Hyffsad omsättning ändå med Telekom och Kyowon på övrig försäljning kan jag tänka mig.
Inte så värst intressant kvartal ändå resultatmässigt då jag själv väntar in ADNA och vad C.AI kommer med för nytt kommande året,spännande värre hehe. Men säkert ännu ett steg framåt tror jag alla gånger det kan bli.

Men kul att pennorna börjar sälja mer och mer vad det verkar,inte minst med tanke på att man bygger på återkommande intäkter där vinstmarginalerna ligger.
__________________
Senast redigerad av alienfin 2019-02-26 kl. 17:11.
Citera
2019-02-26, 17:44
  #3989
Medlem
[quote=alienfin|66864859]Blir bara som ett extra bonus om man börjat leverera redan dit,tveksamt dock då Cevahir genomgår omstruktureringar och valutakollapsen som kom precis efter ordern men sånt som händer,bara att omförhandla och se vart det leder.

Vore ju skandal om det är så utan att marknaden informerats. Kan ju vara så att Won hoppats i det längsta att flera andra ordrar skulle trilla in och uppväga Cevahir och därför hålla tyst in i det sista, men snart gäller det- korten på bordet
Citera
2019-02-26, 18:00
  #3990
Medlem
alienfins avatar
..
__________________
Senast redigerad av alienfin 2019-02-26 kl. 18:02.
Citera
2019-02-26, 18:03
  #3991
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibendum8877
Vore ju skandal om det är så utan att marknaden informerats. Kan ju vara så att Won hoppats i det längsta att flera andra ordrar skulle trilla in och uppväga Cevahir och därför hålla tyst in i det sista, men snart gäller det- korten på bordet

Klart en del som står utanför pappret vill få det till en skandal men tror ägarna överlag knappast ser det likadant. Alla vet vad som hände i Turkiet så inget konstigt med det.
Största ägarna visar styrka iaf som trots dessa "skandaler" köpte över sina pro rata så är inte ett dugg orolig över en partners svårigheter för tillfället
__________________
__________________
Senast redigerad av alienfin 2019-02-26 kl. 18:18.
Citera
2019-02-26, 19:40
  #3992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Klart en del som står utanför pappret vill få det till en skandal men tror ägarna överlag knappast ser det likadant. Alla vet vad som hände i Turkiet så inget konstigt med det.
Största ägarna visar styrka iaf som trots dessa "skandaler" köpte över sina pro rata så är inte ett dugg orolig över en partners svårigheter för tillfället
__________________

Hoppas du får rätt
Citera
2019-02-27, 17:22
  #3993
Medlem
Spännande imorgon då. Eller inte. Vad tror folk, 10 m sek minus?
Citera
2019-02-27, 18:44
  #3994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Spännande imorgon då. Eller inte. Vad tror folk, 10 m sek minus?

Utan pengar från Cevahir så blir det nog minus, frågan är hur marknaden reagerar. Visst är det spännande
Citera
2019-02-27, 20:05
  #3995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Spännande imorgon då. Eller inte. Vad tror folk, 10 m sek minus?
Tänker att förväntningarna är lågt ställda. Utan Cevahir tror jag dock på minus. Om så får vi se om nya löften från Woon blidkar aktieägarna. De verkar gå med på det mesta.
Citera
2019-02-27, 20:07
  #3996
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibendum8877
Utan pengar från Cevahir så blir det nog minus, frågan är hur marknaden reagerar. Visst är det spännande

Vid minus el utebliven Cevahir tror jag knappast på nån större rörelser i kursen iaf.
Så blir nog inte så spännande,känns rätt inprisat redan med dessa bottennivåer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback