2018-05-14, 23:04
Medlem
Liten ödesdag i Anoto imorgon. Kommer Won lyckas kuppa igenom övertagandet av Anoto med skrämsel, hot och löften eller orkar aktieägarna stå emot despoten? Skickligt har han sett till att bli oumbärlig såtillvida att han är den enda med överblick över Anoto. Han kan nu ställa ultimatum, kräva optionsprogrammet genom att hota med att avgå om det inte genomförs, något jag tror kommer ske på årsmötet imorgon. Klarar tillräckligt många aktieägare att stå starka och gå emot honom? Ska bli ytterst intressant att följa utvecklingen efter imorgon ........
Citera
2018-05-15, 23:31
Medlem
Varit i kontakt me en som var på AGM. HP stendött, samtliga i ledningen förstod inte alls varför aktieägarna inte förstått det. Optionsprogrammet kuppades igenom utan minsta förståelse för det lilla motstånd som fanns. I övrigt samma yada yada, många projekt igång, fair chanse of success. Won ger ett sympatiskt intryck, Durban ter sig som en karikatyr av ett Wall Street.svin. Inövade roller?

Min kontakt ser tre utgångar; bud ligger, Anoto köps upp av inre kretsen billigt genom den majoritet man nu kuppat till sig billigt eller konkurs. Oavsett, well played. 14 miljoner röster av 112 m var representerade, otroligt svagt. Durban o Won måste tänka att det är som att sno godis av barn.

Oavsett, intrycket min kontakt fick efter mötet var att det var oseriöst, med en tydlig låg respekt mot aktieägarna som äger och finansierat företaget. Durban satt och sög på sina glasögon vid frågor och gjorde märkliga autistiska minspel. Slutar inte bra ........
Citera
2018-05-16, 04:30
Medlem
alienfins avatar
Man ser att det börjar verkligen röra på sig nu. Man tillverkar 60,000st pennor i månaden nu!
Med ett pris på mellan 92 000 0000-122 000 000sek kvartalet. Dessa har man helt klart omsättning för redan då man verkar inte ens behöva ta in pengar för produktionen för nu iaf. Snyggt Won.

Små marginaler på dessa men det är inte där pengarna ska in utan samtidigt får man in fina stålar upfront för licensen och kunden får köpa nya mönster eftersom. Gamla kunder har börjar komma tillbaka också och köper efter nya prissättningen,helt galet bra trycker jag Won har gjort detta med sitt team.

Behöver inte gissa längre om omsättningen ökat redan i Q2. Förstår nu att han tänker göra massor av pengar i år

Bara att trampa gasen i botten och skapa nya killer apps och öka kundkretsen genom att skräddarsy nya lösningar åt en enorm marknad därute som är mer och mer beroende av den digitala världen.

Kan komma ett riktigt trevligt uppskjut i kursen om omsättningen ökar nu med dagens marginaler hehe. Kan bli ett väldigt lukrativt optionsprogram för Won och company och gör inte mig ngt då jag tjänar också pengar isf
Senast redigerad av alienfin 2018-05-16 kl. 04:56.
Citera
2018-05-29, 15:27
Medlem
Ja, aktien flyger
12 öre innan omvänd splitt...
Citera
2018-06-05, 23:34
Medlem
Då börjar det nog dra ihop sig för ett nytt klassiskt anoto-ryck.

Förutom att vd tankat lite, carnegie ligger och smygköper och vi är nere på låga nivåer där det är som bäddat för ett ryck, har jag inte mycket mer att komma med än min "känsla".

Men jag har följt aktien ett tag och den har ofta visat sig värd att följa tidigare

Det går fort när spekulationerna om samarbete med lego, google osv drar i gång igen...
Citera
2018-06-06, 05:21
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Då börjar det nog dra ihop sig för ett nytt klassiskt anoto-ryck.

Förutom att vd tankat lite, carnegie ligger och smygköper och vi är nere på låga nivåer där det är som bäddat för ett ryck, har jag inte mycket mer att komma med än min "känsla".

Men jag har följt aktien ett tag och den har ofta visat sig värd att följa tidigare

Det går fort när spekulationerna om samarbete med lego, google osv drar i gång igen...

Aktien är sjukt nedtryckt nu med nuvarande resultatavancemang och den nya prissättningen bolaget satt och förvandlats till ett mjukvarusäljande bolag. Anoto ska inte leva av pennor längre
Får se vad Q2 kommer med
Citera
2018-06-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Aktien är sjukt nedtryckt nu med nuvarande resultatavancemang och den nya prissättningen bolaget satt och förvandlats till ett mjukvarusäljande bolag. Anoto ska inte leva av pennor längre
Får se vad Q2 kommer med
Helt klart kommer det hända saker i Anoto inom snar framtid, frågan är vad. Det som talar för en positiv kursutveckling är ju det patologiska incitamentsprogrammet. Tror det finns en stor risk att Won o Durban avlistar företaget i Sverige, flyttar till Sydkorea. Nu har småspararna tagit risken och finansierat, eventuell vinst vill man nog behålla själva.
Citera
2018-06-06, 13:48
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Helt klart kommer det hända saker i Anoto inom snar framtid, frågan är vad. Det som talar för en positiv kursutveckling är ju det patologiska incitamentsprogrammet. Tror det finns en stor risk att Won o Durban avlistar företaget i Sverige, flyttar till Sydkorea. Nu har småspararna tagit risken och finansierat, eventuell vinst vill man nog behålla själva.

Jag har inget emot att äga aktier på en mer internationell marknad.
Citera
2018-06-06, 13:51
Medlem
Citat:
Jag har inget emot att äga aktier på en mer internationell marknad.
Vad sägs om en flytt till Sydkorea och en fullständig avnotering då? Hände i Metro när det var dags att börja gå med vinst, skambud på resterande aktier man inte ägde och vips behåller man vinsten själv. Det pågår så mycket skumt i Anoto …..
Citera
2018-06-06, 14:28
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Vad sägs om en flytt till Sydkorea och en fullständig avnotering då? Hände i Metro när det var dags att börja gå med vinst, skambud på resterande aktier man inte ägde och vips behåller man vinsten själv. Det pågår så mycket skumt i Anoto …..

Jag tar risken. Hursom kan vi nu en klar positiv trend i bolaget och inte omöjligt att uppgången fortsätter i rask takt framöver.
Citera
2018-06-06, 14:28
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Får se vad Q2 kommer med

Meneee. Vart gick pengar från de 5 NE som var öronmärkta för mass producering av 80tals teknik?
Citera
2018-06-06, 14:41
Medlem
Citat:
Jag tar risken. Hursom kan vi nu en klar positiv trend i bolaget och inte omöjligt att uppgången fortsätter i rask takt framöver.
Nej det finns ingen positiv trend i bolaget. För att alla pengar som investerats i bolaget ska vinnas tillbaks ska kursen upp i 30 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in