2015-10-28, 22:34
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Men förklara gärna vad som är så briljant, jag har svårt att se det.

Mvh.
Goa skärmar till många. Dot-pattern. Sprout på g till alla som vill ha. Pennor som redan säljs av fler märken med anototeknik. De ledande dator/mobilaktörerna erbjuder nya stylusar. En eventuell produktfamilj som innefattar pennor med HP. HP + Anoto ((+ ev valfri biometri? Tactivo?)) = sjukvård. Skola. Polis. Myndigheter Etc. Det är vad jag ser. Lite snabbt rabblat. Summa summarum Potential.
Vad jag har svårt att se är att jag och mina kollegor fortfarande skulle skriva med blyertspenna, bläck eller laptop i mitt (och många andras) arbete om fem år..
Glömde nämna ganska feta patent.
Senast redigerad av Mouse 2015-10-28 kl. 22:39.
Citera
2015-10-29, 03:20
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Jag har lite då och då sneglat åt anotos håll men...det känns verkligen som bolaget som lovar mycket, men levererar klent. Och detta HP-avtal, som Stein sa skulle dröja NÅGRA VECKOR, det är nu uppe i månader. Ingen verkar heller veta när dessa påstådda produkter ska släppas, bara en massa rykten?

Ni talar om nästa vecka, ja vad händer då????? Inget om jag känner anoto rätt...

Jag har känslan att anoto är bolaget som SKULLE KUNNA LYCKAS men som schabblar bort sina chanser när de dyker upp. Stein verkar vara närmst inkompetent i sin kommunikation med marknaden.

Nu när pennor faktiskt har dykt upp..så lyser ju den påstådda MARKNADSLEDAREN helt med sin frånvaro, blir de bara enkelt ifrånsprungna av övriga? Och snart är det väl dags för nyemission för kassan sinar...

Men förklara gärna vad som är så briljant, jag har svårt att se det.

Mvh.

Om du inte klarar av att läsa av all information som finns bjudet och vad som hänt på marknaden
sista månaden bara så är det nog ingen mening att försöka förklara för dig då du redan tagit
ställning och står utanför.
I år klara ordrar på över 2 miljoner pennor vad vi vet och det bästa väntar bakom hörnet..
Har 118% på Anoto hittills men räknar med en 300% i år...
Senast redigerad av alienfin 2015-10-29 kl. 04:11.
Citera
2015-10-29, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ja verkligen,värt en halvårsväntan helt klart tror jag.. Jag ser framemot en lång uppgång
iaf och kommer nog vara kvar minst till 2020 år om inget jättekonstigt händer. Man kan inte ens ana vad aktien står i då och nu har man 6 siffrigt antal med bra vinst redan men tänker inte casha ut utan provar lyckan långsiktigt med lite trades emellanåt.
Vi är som sagt bara i början av framgångsresan som arbetats fram i 15 år.
Sjukt roligt ska bli iaf..

1000 aktier påfyllt
Citera
2015-10-29, 19:10
Medlem
Tycker den står väldigt stilla
Citera
2015-10-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea
Tycker den står väldigt stilla

Nästa vecka blir avgörande på många sätt. Jag tror alla väntar på info, hur framtidsprognoserna ser ut etc. För min egen del har rapporten nästa vecka väldigt stor betydelse. Jag vill i alla fall få en fingervisning ifall Anoto är något att behålla i portföljen framöver!
Citera
2015-10-30, 14:12
Medlem
Min plan är att sälja av hela mitt innehav i Anoto en dag efter rapporten då jag tror att den har stigit och rekylen kommer strax därefter.

Förhoppningen är att sedan köpa in mig igen vid rekylen till ett lägre pris än vad jag gav innan på 1.40.

Någon mer här som tänker som jag?
Citera
2015-10-30, 14:42
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea
Min plan är att sälja av hela mitt innehav i Anoto en dag efter rapporten då jag tror att den har stigit och rekylen kommer strax därefter.

Förhoppningen är att sedan köpa in mig igen vid rekylen till ett lägre pris än vad jag gav innan på 1.40.

Någon mer här som tänker som jag?

Dippar kommer självklart. Frågan är klarar du av att pricka dem? Idag är nog aktien kraftigt undervärderad om man tar till hänsyn vad som kan komma och den kommer knappast att dippa under 1.40 efter avtal meddelats..
När kommer dippen? Samma dag eller efter 3-4 dagar,en vecka? Lycka till iaf..
Citera
2015-10-30, 16:18
Medlem
Men hjälp, hur länge har vi hört "snart, nästa vecka, imorgon, nästa månad, bla bla bla"? Jo sen i somras!
Finns väl inget sommtyder på att ett avtal med HP ska släppas nästa vecka?
Men 2016 kanske, då...raket!

Retas lite. Men ärligt talat, hur spännande är anoto? Och även om ett avtal kommer, hur betydelsefullt blir det?

Kanske jag har fel, men anoto känns som bolaget som NÄSTAN kommer att lyckas men aldrig gör det...
Citera
2015-10-30, 16:27
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Men hjälp, hur länge har vi hört "snart, nästa vecka, imorgon, nästa månad, bla bla bla"? Jo sen i somras!
Finns väl inget sommtyder på att ett avtal med HP ska släppas nästa vecka?
Men 2016 kanske, då...raket!

Retas lite. Men ärligt talat, hur spännande är anoto? Och även om ett avtal kommer, hur betydelsefullt blir det?

Kanske jag har fel, men anoto känns som bolaget som NÄSTAN kommer att lyckas men aldrig gör det...

Riktigt spännande tycker jag. Du har kanske missat att alla stora satsar på pennor just nu.
Och vem har bästa erkända tekniken,ja Anoto förstås. Men som sagt,skummar man av liiite på
ytan så förstår man att det är mkt mer än pennor det handlar om och samarbete med flera stora aktörer. Om det lyckas,ja det återstår att se och jag kommer inte att stå vid sidan om utan hänger med 4-5 år till. Bumpar upp denna inlägg sen med dagens kurs på 1.40..
Citera
2015-10-30, 22:23
Medlem
Anoto har snart Q3-rapport. Dehar väl inte presenterat en enda ny affär detta kvartalet???
Känns väl sådär? Inget Hp-avtal innan rapporten och röda siffror...då dyker det.
Citera
2015-10-31, 04:07
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Anoto har snart Q3-rapport. Dehar väl inte presenterat en enda ny affär detta kvartalet???
Känns väl sådär? Inget Hp-avtal innan rapporten och röda siffror...då dyker det.
Har ingen som helst betydelse för framtiden och de har säkert haft en ok försäljning med Tstudy bla.
Det är kommande försäljning som påverkar aktiens kurs och som sagts tidigare så kommer de ha markant ökat omsättning fjärde kvartalet dit även Japan ordern hör till.

Knappast ngn som investerar i aktien baserat på nuvarande kvartalets resultat utan man spekulerar i kommande resultat så man slipper stå där med foliehatten på huvudet när kursen rusar..
Fast det är ju bara bra att det finns nån Nisse som vill betala mer.

Kursdipp,nja marginellt isf och dippar kommer och går. Nått som jag utnyttjar. HP avtalet kommer dock slå vilken dålig rapport som helst iaf. Nästa vecka blir det troligen helt andra nivåer..
Citera
2015-10-31, 13:32
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Har ingen som helst betydelse för framtiden och de har säkert haft en ok försäljning med Tstudy bla.
Det är kommande försäljning som påverkar aktiens kurs och som sagts tidigare så kommer de ha markant ökat omsättning fjärde kvartalet dit även Japan ordern hör till.

Knappast ngn som investerar i aktien baserat på nuvarande kvartalets resultat utan man spekulerar i kommande resultat så man slipper stå där med foliehatten på huvudet när kursen rusar..
Fast det är ju bara bra att det finns nån Nisse som vill betala mer.

Kursdipp,nja marginellt isf och dippar kommer och går. Nått som jag utnyttjar. HP avtalet kommer dock slå vilken dålig rapport som helst iaf. Nästa vecka blir det troligen helt andra nivåer..

Vad händer nästa vecka och var finns länk till den infon?

//Brute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in