2014-03-02, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det verkar du ha misstolkat.

Nej, däremot borde jag ha tagit med:

Citat:
November 30 - December 8, 2013 a delegation of "Svoboda" visited Austria in the framework of the EU program "Youth in Action". The event was attended by the representatives of Austria, Germany, Czech Republic, Romania, Serbia, Russia, Georgia and Ukraine. Training participants discuss youth policy evrospilnoty, various opportunities and initiatives of young people supported by the EU. Also contributed to the intensification of teaching teamwork young people. It was organized by Ukrainian Youth Association of Austria (Tuma) and the World Congress of Ukrainian Youth Organizations (SKUMO).
Citera
2014-03-02, 01:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Du bemötte påståenden som jag inte har fört fram, utan som du själv i din fanatiska SvP-yra utläste av mina inlägg.

Nej, det gjorde jag inte. Ska du länka till citat och annat i fortsättningen så var för helvete källkritisk och noggrann med att kontrollera översättningar och dylikt, annars framstår du som en hetsare som vill sprida skit.
Citera
2014-03-02, 01:47
Medlem
Älskar Straybullets argument.. För att judar inte tycker om Svoboda så måste de vara bra!
Citera
2014-03-02, 01:48
Medlem
Citat:
Nej, det gjorde jag inte. Ska du länka till citat och annat i fortsättningen så var för helvete källkritisk och noggrann med att kontrollera översättningar och dylikt, annars framstår du som en hetsare som vill sprida skit.

Grina inte din sinnessjuka fjolla. Kräver du "källkritik" när jag länkar direkt till Svobodas egna hemsida? Anser du det nödvändigt att utöva "källkritik" när jag besöker www.svenskarnasparti.se också?

Du hävdade:

Citat:
Så olika Svoboda-företrädare har haft kontakt med amerikanska diplomater för att fira Amerikas självständighetsdag och för politiska samtal. So what? Jag antar att det här frotterandet kan handla om att jänkarna och Svoboda på olika sätt är motståndare till Ryssland. Du kan inte bedöma Ukraina och allt som händer där ur ett svart-vitt perspektiv, då gör du det enkelt för dig.

När jag skrev om den texten jag citerade:

Citat:
Ledande Svoboda-figurer firar amerikanska självständighetsdagen med amerikanska diplomater

Vilket är fakta. Jag lade inte in någon bedömning, värdering eller analys. Jag gjorde en observation av vad som skedde.
Senast redigerad av Europeisch 2014-03-02 kl. 01:50.
Citera
2014-03-02, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Älskar Straybullets argument.. För att judar inte tycker om Svoboda så måste de vara bra!

I många fall är det ett ganska vettigt sätt att tänka. Å andra sidan handlar det väl mest om att de han bemöter hävdar motsatsen, att judar tycker om Svoboda.
Citera
2014-03-02, 01:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Jag älskar att du fortsätter roa oss med dina infantila inlägg.

Citat:
Grina inte din sinnessjuka fjolla. Kräver du "källkritik" när jag länkar direkt till Svobodas egna hemsida? Anser du det nödvändigt att utöva "källkritik" när jag besöker www.svenskarnasparti.se också?

Jag kräver källkritik när du länkar till några flera år gamla inlägg som skrivits av anonyma personer på ett nätforum som saknar källhänvisningar. Vad var din poäng med att länka till dem inläggen?

Citat:
Du hävdade:

När jag skrev om den texten jag citerade:

Vilket är fakta.

Det var väl egentligen en allmän reflektion. En del träskmänniskor inom den så kallade rörelsen i Sverige har ett extremt svart-vitt tänkande och en dogmatiskt hollywoodnazistisk syn på verkligheten, därför behövs vissa klargöranden ibland.
Citera
2014-03-02, 01:55
Medlem
Citat:
Jag älskar att du fortsätter roa oss med dina infantila inlägg.

Jag kräver källkritik när du länkar till några flera år gamla inlägg som skrivits av anonyma personer på ett nätforum som saknar källhänvisningar. Vad var din poäng med att länka till dem inläggen?

Det var väl egentligen en allmän reflektion. En del träskmänniskor inom den så kallade rörelsen i Sverige har ett extremt svart-vitt tänkande och en dogmatiskt hollywoodnazistisk syn på verkligheten, därför behövs vissa klargöranden ibland.

De var intressanta och kan ha varit en reflektion av vad en del människor i Östeuropa tycker. Är det fel att föra fram andras åsikter utan att lägga in en egen värdering tycker du?
Citera
2014-03-02, 02:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
De var intressanta och kan ha varit en reflektion av vad en del människor i Östeuropa tycker. Är det fel att föra fram andras åsikter utan att lägga in en egen värdering tycker du? Är du motståndare till yttrandefrihet?

Du får naturligtvis posta vilka citat och länkar du vill men börja inte grina när jag bemöter det du lägger fram. Det märks tydligt att du vill smutskasta Svoboda genom ditt länkande för övrigt men neka till det bäst du vill, jag tror dig inte.
Citera
2014-03-02, 02:02
Medlem
Citat:
Du får naturligtvis posta vilka citat och länkar du vill men börja inte grina när jag bemöter det du lägger fram. Det märks tydligt att du vill smutskasta Svoboda genom ditt länkande för övrigt men neka till det bäst du vill, jag tror dig inte.

Varför skulle jag vilja smutskasta Svoboda? Jag önskar lika mycket som alla andra att de var genuina "nazister", tyvärr tycks de brista en hel del. Vi avslutar diskussionen här, dels skall jag sova, dels vill jag att tråden skall dokumentera vad Svoboda gör, säger och vill. Inte vad du och jag tjafsar om.
Citera
2014-03-02, 02:07
Bannlyst
Citat:
Om den organiserade världsjudenheten hetsar hejdlöst mot någon och ropar om förbud och kriminalisering så vet man att de åtminstone någonting rätt. Dessutom har det varit så många som skrikit sig hesa om att Svoboda är köpta av juden, att jag känt mig nödgad att påvisa vad som verkar vara motsatsen.

Sundast av allt är ju precis det jag står för och förespråkar naturligtvis, övrigt blir ju mer eller mindre sunt beroende på vad man jämför det med. Jag är sundare än Svoboda exempelvis, och jag upplever att Svoboda är betydligt sundare än Putin som i sin tur är betydligt sundare än Väst och så vidare. Jag bedömer också att ett nationalistiskt och judemedvetet Ukraina är bättre än ett icke-nationalistiskt och judeinfiltrerat Ukraina som styrs från Moskva. Båda dessa är med all sannolikhet bättre än ett pissliberalt och dekadent Ukraina som styrs fullständigt av Väst.

Man kan såklart på Sverigedemokratiskt vis gasta om "pragmatism" och liknande, men man ska ju alltid sträva efter det bästa, och finns det saker man inte håller med om så ska man försöka förändra dem. Man kan inte nöja sig med något som bara är lite bättre än det sämsta, det är ett antirevolutionärt tänk.
Citera
2014-03-02, 02:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag önskar lika mycket som alla andra att de var genuina "nazister", tyvärr tycks de brista en hel del.

Svoboda är ett nationalistiskt parti som verkar i ett helt annat klimat, en helt annan historisk kontext och under helt andra omständigheter än till exempel Svenskarnas parti. Det är viktigt att ha det klart för sig när man bedömer deras parti.
Citera
2014-03-02, 19:40
Medlem
Oleh (Oleg?) Tyagnibok uttalar sig om den militära situation som har uppstått:

Citat:
March 2, 2014 at an emergency closed meeting of Parliament consolidated vote approved a number of important decisions about the Russian aggression on a sovereign Ukrainian state. As the leader of the "Svoboda" Oleg Tyagnibok, decisions adopted constitutional vote - 300 votes. Among the approved documents - Decision on appeal to the Supreme Soviet of Ukraine parliament of Ukraine's security guarantees and international organizations, the decision to support the armed forces and others military units of Ukraine, the decision on the inadmissibility of military intervention in the internal affairs of the Ukrainian state.

Leader of Ukrainian Nationalists said that in recent decades Russia has focused information, energy, economic, humanitarian war against Ukraine. Obviously, the destruction of Ukrainian troops was another link in war against Ukraine from the Kremlin.

"Given the actual start of the Russian intervention in Ukraine, the Parliament supported a resolution to support the armed forces and others military units of Ukraine, as well as the provision of public b'yudzhetu necessary funding for the armed forces. Currently Russia is actually the loser. Pobeda Square - evidence of this. I namely Square Kremlin fears most. saber rattling - the last factor that remained in the hands of Moscow. On the other hand it is clear that Russia now recognizes only a factor of strength and negotiates only with strong and she urges wimps.

Now armed forces are brought to the highest state of alert. We understand that the scenario that Russia wants to realize in Ukraine, similar to Georgia. We see that the Permanent Representative of the Russian armed forces deliberately provocative Ukrainian, so they took the weapon, but the case Ukrainian hold position.

On the other hand, the Ukrainian society must be ready for any possible scenarios. Now in no way be spread panic among people, because it is - part of a planned Russian information warfare. Now society must trust the current Ukrainian authorities. Today our main steps is to attract the maximum number of international monitoring groups in Ukraine, the Crimean parliament presence in countries that are guarantors of our security fix action resorted to by the troops of, for submission to international courts, "- said Oleg Tyagnibok.

The head of "Svoboda" adding that about war and state of emergency is not stated, but Ukrainian must be ready at any moment to the total mobilization and protection of their own state, "National Security Council yesterday decided not enter a state of war, but we have to be ready to any time to such an event. Parliament operates continuously, members will stay in the capital, so that at any moment to come to the meeting. "

http://www.svoboda.org.ua/diyalnist/komentari/048413/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in