2014-05-14, 17:25
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowWeLaughed
Är det bara jag som är så förbannat trött på alla dessa mesar som "mår dåligt" "inte känner sig välkomna" etc.
Vad är det för människor egentligen som är så syltryggade, eller är det bara ett nytt språkbruk och en ny taktik vänstern anammat?

Vänstern vet inte riktigt vart dom står..... Sitta i morron soffan på 4:an och tycka att militären är viktig men sedan tycka tvärtom när det gäller folk.... Vänstern är ett parti där man vill att det ska gå dåligt.

Sverige vänner, om ni inte får sedlar.

http://sverigedemokraterna.eu/valsedlar/
Citera
2014-05-14, 17:28
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Är det bara jag som är så förbannat trött på alla dessa mesar som "mår dåligt" "inte känner sig välkomna" etc.
Vad är det för människor egentligen som är så syltryggade, eller är det bara ett nytt språkbruk och en ny taktik vänstern anammat?

Det är ju för att man inte har några andra argument att tillgå, enbart känslor. Minskad invandring känns inte bra, öppna gränser känns bra, skit samma hur det ser ut i verkligheten. Personligen hoppas jag att de verkligen mår dåligt när de får reklamen i lådan och att det inte bara är snack. Här har de själva målat fan på väggen och skrämt upp alla man kommer åt så då kan man gott ligga under sängen och snyfta.
Citera
2014-05-14, 17:30
Medlem
Yurichis avatar
Har fått tre olika reklamblad och två röstsedlar från SD. Inget från andra partier, kommer de senare?
Citera
2014-05-14, 17:34
Medlem
jagtrycktefels avatar
Fick Sverigedemokraternas reklam idag, vilket jag tycker är bra. Inte för att jag kommer rösta på dem, nej, jag delar inte deras åsikter. Utan därför att dessa "tramsfasoner" snarare bidrar till fler SD-sympatisörer. Tror jag i varje fall, inte fan vet jag.

Folk är så allergiska på kritiskt tänkande idag. Ta debatten mot SD istället, det brukar sällan gå så värst bra för dem *host* Kristina Winberg *host*
Citera
2014-05-14, 17:34
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
PostNord är "Posten" Det var samma sak för mej.
Men jag är också undrande över varför de gjorde så.

Delvis för att inte bli nedringda av folk med ej-reklam lappar på lådan som inte inser att de räknas som samhällsinformation, vilket omslutningspappret så fint förklarar.
Citera
2014-05-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lecro
Om jag var brevbärare och fick till uppgift att dela ut vänsterns blad så skulle jag lika gärna kunna säga

"Mår dåligt av att behöva dela ut flygblad om en ideologi som har dödat hundratals miljoner människor"
Exakt samma sak.

Ja det är ju jobbigt oavsett. Delar dom ut vänsterns reklam får dom rassarna på sig. Delar dom ut SD reklam får dom vänstern på sig.

Tufft att vara brevbärare idag.
Citera
2014-05-14, 17:39
Medlem
PiusXIIIs avatar
Det här beteendet kan mycket väl vara kontraproduktivt. Det kan leda till att fler röstar på SD än vad som annars hade gjort det.
Citera
2014-05-14, 17:45
Medlem
tclaessons avatar
Citat:

Tvivlar på att någon i verkligheten är så vek, dessa lär i sådana fall inte ha det särskilt lätt i vardagen. Det är väl bara så att det lättare att spela på folks känslor än att faktiskt komma med något argument mot sina meningsmotståndare. Man lär ha någon psykisk åkomma om en sådan bagatell som en lapp i brevlådan får en att må dåligt.

Fick i alla fall mina valsedlar från SD. Trodde iofs inget annat då brevbäraren här verkar riktigt hyvens.
Citera
2014-05-14, 17:48
Medlem
CaptainOfMySouls avatar
Jag fick SD-reklam på posten idag som låg i ett annat papper med postens logga. Förmodligen för att inte brevbärarna ska se? Eller vad tror ni? Har inte fått reklam som ligger i ett sånt där papper från andra partier.
Citera
2014-05-14, 17:52
Medlem
BosseHs avatar
Haha fantastiskt, skönt med folk som säger sig
representera en hel yrkeskår och ta politisk ställning
mot saker, vad tycker Post- och telestyrelsen om detta
tilltag? De ska ju utöva någon sorts tillsyn över postväsendet.
Är det så att post på något ställe börjar försvinna systematiskt
så ska det ju startas upp ett ärende, detta utöver att Postnords
anseende hos kunder riskerar skadas. Som någon skrev
tidigare, ska folkpartister få vägra dela ut information från
vänsterpartiet, ska sossar få vägra dela ut moderatinfo?
Det blir ju absurt och riskerar underminera allmänhetens
förtroende för postväsendet i stort. Jag som brevbärare kanske
inte vill dela ut avier från H&M för jag anser deras textilarbetare
i Bangladesh inte åtnjuter svenska kollektivavtalsenliga löner
etc etc etc....sen att om man nu avser göra detta i dunkel som
någon slags subversiv operation, varför underrättar man media,
sin arbetsgivare, myndigheter m.fl., kan det enbart vara för att få
ryggdunkar från kvällstidningskrönikörer?
Citera
2014-05-14, 17:53
Medlem
Vintergrisens avatar
Tror knappast att det här är speciellt representativt för brevbärare i stort. Snarare är det väl som vanligt några förvirrade syndikalister och liknande tomtar som försöker göra sig till talesmän för hela yrkesgruppen. Hur som helst är bör förstås arbetsgivarna ge de som inte sköter sig sparken.

För min egen del fick jag i alla fall några valsedlar i brevinkastet idag.

EDIT:

Vad gäller det här med att PostNord slår in utskicken i ett papper där det står samhällsinformation så kan det ju vara så enkelt att man helt enkelt vill slippa arga protester från folk som anser att de fått reklam fast det står "reklam - nej tack" på dörren. Vi får väl se om andra partiers informationsblad får samma behandling.
Senast redigerad av Vintergrisen 2014-05-14 kl. 17:58.
Citera
2014-05-14, 17:57
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 85f1.8
I gruppen citerar någon "Jag gillar inte dina åsikter men är beredd att dö för att du ska få framföra dem" varpå gruppens representant svarar:
"Voltaire i all ära, men det är en skillnad på yttrandefrihet och att sabba en hel arbetsdag för landets brevbärare."

Han/hon gör sig alltså till talesman för landets alla brevbärare och menar att de har rätt till en obehagsfri arbetsdag. Måste vara väldigt behagligt att jobba som brevbärare om man tycker man har rätt att slippa alla negativa delar med sitt jobb, tror inte någon annan yrkesgrupp har det så lyxigt.

Om man mår så dåligt av att dela ut ett brev med information man inte gillar så kanske brevbärare inte är rätt jobb...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in