Kärnan i den fascistiska ideologin är nationalismen. En folklig ultranationalism, med syfte att rädda nationen undan förfall och degenerering med en nationell återfödelse som konkret politiskt mål.
Först måste dock cancersvulsten på nationens kropp bekämpas. För Hitler handlade det om judarna och lösningen var Förintelsen. För SD handlar det om islam, som ska rensas bort – om än inte med hjälp av folkmord.
Antingen har du en skrämmande generös definition av freakshow eller så förstår du helt enkelt inte vad det är.
Så du menar att bara för att man är nationalist så är man automatisk fascist? Du borde läsa lite och ta reda på vad det är för begrepp du slänger dig med. Du verkar inte ha koll öht.
Framförallt skall valsedlar eller annan partiinformation inte gå under samhällsinformation. Idag kan man tvinga på folk "samhällsinformation" i brevlådan, även när det står EJ REKLAM på brevlådan.
Och samhällsinformation kan vara vilket jävla bajs till reklamtidning som helst bara det finns ett utgivningsbevis. Visst broschyren "Om inbördeskriget kommer ", kan gå under samhällsinformation men resten, NEJ Tack!
Men tyvärr använder Bring / Citymail riktig sinnesslöa 1/2 apor som personal , därav har det svårt att tolka budskapet EJ REKLAM på en brevlåda.
Valsedlar kan man ta i vallokalen, partiinformation finns på nätet och det finns bra hemsidor som kan ge en bra politiska skolning om samhällts klimatet såsom Flashback, avpixlat och fria tider.
Därav skall man slippa bli ofredad och få politisk propaganda i brevlådan.
Gör de straffbart för företag och föreningar att lägga icke adresserad reklam i folks brevlådor där de står EJ REKLAM.
Så kan man ju absolut tycka (och jag håller helt med dig), men det är en helt annan fråga.
Brevbäraren känns väldigt vänster. Som en som vet lite mer utan att veta varför. Vad ger honom rätt att bestämma? Han är nog lika fel ute som den här killen (misstänker jag).
Följ inte bara strömmen som en sektmedlem. Läs på. Vakna upp.
Det är inte brevbärarens uppgift att granska det som delas ut. han ska göra sitt jobb.
Nästa gång är det nån annan brevbärare med andra politiska preferenser som vägrar dela ut andra valsedlar.
Risken är ju att det blir martyrskap av det.
Och att SD säkert har rätt till ersättning för det.
Oavsett vad man kan tycka om SD så är dom demokratiskt framröstade, det får vi leva med.
1. Hur vet du att det var Bring Citymail som delade ut brevet? Normalt delar de bara ut adresserad reklam och liknande. Brev som ditt brukar Posten dela ut.
2. Hur vet du att det inte bara var så att brevbäraren råkat lägga brevet till fel person, som sedan utan att tänka efter öppnade brevet, för att då upptäcka att det egentligen var till dig och gick och la det i din brevlåda?
3. Även om du råkade få ett öppnat brev av Bring Citymail, varför drar du slutsatsen att detta hänt pga dina politiska åsikter? Hur skulle brevbäraren kunna känna till dessa?
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Anledningen till att det var öppnat kan ha berott på att brevbäraren delade ut brevet till fel adressat och att den felaktiga mottagaren insåg att det var fel först när den personen öppnat brevet. Det är inte olagligt att begå sådana misstag. Att en brevbärare skulle ha öppnat ditt brev innan utdelning förefaller osannolikt. Jag känner till att det har hänt brevbärare stulit post men aldrig öppnat och delat ut ändå.
Jag skulle kunna berätta mera detaljer om detta men jag vill inte riskera att outa mig. Brevet har inte legat i någon annans brevlåda, det kan jag ta gift på.
Den mentalitet som gror hos denna unga man (facebook skribenten) och han sympatisörer är skrämmande och leder till ett riktigt Kalle Anka samhälle. Tror inte ens att dom själva förstår. Idioter.