2014-03-12, 12:19
Medlem
TheRestrainers avatar
Hans jobb är att dela ut post. Han ska göra sitt jobb eller få sparken. Tänk om det var en läkare istället för brevbärare? Ska läkaren säga jag vill inte hjälpa dig du röstade på Miljöpartiet!
Citera
2014-03-12, 12:53
Moderator
Fear2bes avatar
Vore bättre med en brevbärare som inte delade ut räkningar?

Ska man prata med väldigt naiva människor så måste man tala det naiva språket och lägga in ett dåligt och ologiskt skämt för att de ska börja lyssna. En vegetarian kanske inte vill dela ut Ica-reklamen för att Ica säljer kött, en pacifist kanske vill censurera bort materialet som delas ut - om det skulle röra sig om brev från svenska försvaret (som försvarar pacifister vare sig de vill det eller inte).

Kommer brevbäraren från ett villaområde, blir han/hon säkert illa berörd av att dela ut material från Vänsterpartiet kommunisterna.

Är brevbäraren en normalt funtad människa utan psykiska problem, så blir han säkert orolig och allmänt besvärad av att dela ut politiskt material från extremisterna i MP.

Den brevbärare som vägrar dela ut min SD reklam (beställd som obeställd) kan räkna med att omedelbart bli polisanmäld fortare än ni hinner säga "fri invandring"!
Citera
2014-03-12, 14:50
Medlem
anartris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRestrainer
Hans jobb är att dela ut post. Han ska göra sitt jobb eller få sparken. Tänk om det var en läkare istället för brevbärare? Ska läkaren säga jag vill inte hjälpa dig du röstade på Miljöpartiet!

Situationerna är inte jämförbara.
Citera
2014-03-12, 15:11
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anartri
Situationerna är inte jämförbara.

Kanske bättre att jämföra med en internettleverantör som plötsligt blockerar sina kunder från att kunna besöka Moderaternas hemsida. Men inte är ärliga med det utan istället ger ett felmeddelande som får det att se ut som att hemsidan är nere.
Citera
2014-03-12, 17:55
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Men å andra sidan så är det omoraliskt att följa order utan att ifrågasätta.
Har man ingen personlig moral är det också sjukt.

Så vadå, skulle detta vara ett argument eller?

"Ey men vad fan tänk om man inte har några åsikter alls det vore ju helt sjukt om man är helt jävla empatilös hur fan ska man kunna jobba som brevbärare då hallå det är ju helt sjukt"

Ens åsikter ska inte speglas i ens jobb om det går ut över andra
Citera
2014-03-13, 15:55
Medlem
Någon som vet hur det har gått för brevbäraren?
Har han blivit uppsagd?
Citera
2014-03-17, 16:09
Medlem
Machinerators avatar
Helt rätt. Ideal bör styra vårt jobb, liv, val av vänskap etc.

Utan undantag.
Senast redigerad av Machinerator 2014-03-17 kl. 16:13.
Citera
2014-04-03, 13:57
Medlem
mittfosterlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Problemet med att följa sin egen moral är att samhället skulle hamna i anarki om alla tänkte så. Att följa lagen (och givetvis att inte bryta mot den), utföra sina plikter gentemot sin arbetsgivare går före framför att leka självutnämnd åsiktspolis som bestämmer att andra ska bli en konsekvens av ens egen moral.

Angående brevbäraren gjorde han helt rätt. jag vill också tillägga att ni Sd-sympatisörer som skriver flitigt i den här tråden är ena hycklande skara blåögda naiva muppar. försök att skriva något sd kritiskt på någon sd lallande sida, ni vet vilka jag menar, där plockas de negativa kommentarerna bort systematiskt för att ge sken av att det bara är positiva reaktioner till en viss artikel.

Det jag vill säga är att ni snyftar om en stackars brevbärare som tagit ställning mot fascism medans ni i er iver att skapa en homogengrupp med exakt samma åsikter, missar era egna kanaler.

Tycker förövrigt att det borde vara totalförbud för politisk reklam till hushållen om man inte själv beställer detta.
Citera
2014-04-03, 14:37
Medlem
Brevbäraren borde ha blivit uppsagd vid det här laget. Någon som hört nyheter?
Visserligen jobbade han på moderatposten men även där har man säkert ordningsregler mot sabotage i arbetet.
Citera
2014-04-03, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mittfosterland
Angående brevbäraren gjorde han helt rätt. jag vill också tillägga att ni Sd-sympatisörer som skriver flitigt i den här tråden är ena hycklande skara blåögda naiva muppar. försök att skriva något sd kritiskt på någon sd lallande sida, ni vet vilka jag menar, där plockas de negativa kommentarerna bort systematiskt för att ge sken av att det bara är positiva reaktioner till en viss artikel.

Det jag vill säga är att ni snyftar om en stackars brevbärare som tagit ställning mot fascism medans ni i er iver att skapa en homogengrupp med exakt samma åsikter, missar era egna kanaler.

Tycker förövrigt att det borde vara totalförbud för politisk reklam till hushållen om man inte själv beställer detta.

Så du är anti-demokrat och vet inte vad fascism är. Obildade människa du är ett utmärkt exempel för vad som är fel med Sverige idag.
Citera
2014-04-03, 15:48
Medlem
Tvärtom är jag stark motståndare till de statscensur vi idag lever under som mycket påminner om censuren i mitt hemland Östtyskland en gång. De fascistiska organisationer AFA, Expo, Researchgruppen och Piscatus som vuxit upp med utländska pengar för att kontrollera och terrorisera vanliga privatpersoner i Sverige är jag också stark motståndare till. Ett fritt öppet samhälle utan censur och åsiktsförtryck som Sverige på 60-talet tror jag är drömmen för de flesta europeer.

Ledaren för AFAfascisterna "Djungel Joel" har nu dömts till fängelse för livsfarlig knivmisshandel. Kanske den gruppen nu minskar i betydelse för intelligensen hos våldsbenägna fascister är nog inte så hög och nyrekryteringen går dåligt.

Utvecklingen mot parlamentarisk demokrati och ett öppet demokratiskt samhälle går framåt och de odemokratiska censurförespråkarna blir allt mer desperata. Påminner om läget i Östtyskland under Egon Krenz. Det sa bara TJOFF och på ett par veckor föll hela statsideologin ihop som ett korthus.

Blir en svår och skamfull omställning för dem som fortfarande har ögonbindeln på men i ett kulturkristet europeiskt land blir det inte som i ett arabland eller i Afrika fråga om massavrättningar och lynchning a dem som spritt indoktrinering och lögner utan omställningen kommer att gå lugnt och stillsamt till.
Citera
2014-04-03, 16:20
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Jag vet inte om jag har lagt denna tråd rätt. En mod får gärna flytta den då i så fall.

http://www.exponerat.info/brevbararen-fredrik-bergkvist-pa-citymail-vagrar-dela-ut-sds-framlingsfientliga-valsedlar/
http://avpixlat.info/2014/03/01/brevbarare-vagrar-dela-ut-sd-valsedlar/

En ung brevbärare som jobbar på Bring CityMail i Göteborg har sagt på facebook att han delar inte ut SD-valsedlar till folks brevlådor eftersom han ser det som främlingsfientlig propaganda. Han anser att SD är odemokratiska. Tycker ni han gör rätt? Ska han få betalt för att avgöra att brevlådor som ha eller inte ha vissa reklamblad? Hans jobb är ju att dela ut brev och reklam, och inte vara en opinionsbildare. Tror ni han kommer få sparken? En del människor har sagt att dom har skickat anmälningar till Bring Citymail och klagar för att dom inte har fått sina sedlar. Kommer citymail pudla? Stödja honom? Vem vet.

Här ser ni facebook inläggen där han har skrivit. Man kan läsa om folks reaktioner. https://www.facebook.com/irm.se/photos/a.225958464171602.36852.210114715755977/455629514537828/?type=1&theater
Hur kan de var odemokratiska när de är framröstade av folket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in