Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-03, 16:20
  #265
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittfosterland
Angående brevbäraren gjorde han helt rätt. jag vill också tillägga att ni Sd-sympatisörer som skriver flitigt i den här tråden är ena hycklande skara blåögda naiva muppar. försök att skriva något sd kritiskt på någon sd lallande sida, ni vet vilka jag menar, där plockas de negativa kommentarerna bort systematiskt för att ge sken av att det bara är positiva reaktioner till en viss artikel.

Det jag vill säga är att ni snyftar om en stackars brevbärare som tagit ställning mot fascism medans ni i er iver att skapa en homogengrupp med exakt samma åsikter, missar era egna kanaler.

Tycker förövrigt att det borde vara totalförbud för politisk reklam till hushållen om man inte själv beställer detta.
Menar du att det tagit ett beslut i Sveriges riksdag att inte dela ut SD-relaterad reklam? Annars håller ju inte din liknelse.
Citera
2014-04-03, 19:25
  #266
Medlem
WSEs avatar
Har SD tecknat ett avtal med citymail om att dela ut valsedlar är civilkuraget också bedrägeri. Dom skulle ha sagt nej från början om deras brevbärare är utom kontroll.

Det går också att motstå SD utan att dela vänsterns rädsla för farliga idéer eller önskan att bli behandlad som ett barn. När jag får en rku-broschyr i brevlådan springer jag inte gråtande till mamma Reinfeld och kräver mer inskränkningar i yttrandefriheten. Jag muttrar "kommunistsvin" och går vidare till andra saker
Citera
2014-04-03, 19:26
  #267
Medlem
Paradocss avatar
FN om yttrandefrihet
"Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser".

Posten har en viktigt funktion i samhället. Inte minst när det gäller grundläggande demokratiska funktioner. Tar man anställning på Posten får man följa deras regelverk. Arbetsvägran bör leda till uppsägning.
Citera
2014-05-06, 15:11
  #268
Medlem
Kallesvenne13s avatar
har inte fått någon valsedel än, har nin brevbärare varit klåfingrig eller kommer den snart?
Citera
2014-05-06, 15:18
  #269
Medlem
plusforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallesvenne13
har inte fått någon valsedel än, har nin brevbärare varit klåfingrig eller kommer den snart?

De kommer snart men dessa valsedlar är ändå inte för specifikt SD?
Citera
2014-05-06, 16:54
  #270
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
De kommer snart men dessa valsedlar är ändå inte för specifikt SD?

Du tänker inte på röstkortet nu? Det innehåller bara information om valdistrikt, vallokal, nummer i röstlängden, vart du kan förtidsrösta osv. Valsedlarna som skickas ut är specifika för varje parti (om jag tänker rätt). Jag har fått valsedlar från C men inget annat parti. Dessa finns även i vallokalen.
Citera
2014-05-14, 13:14
  #271
Medlem
"Brevbärare mot rasism" slänger SD-reklam

Facebookgruppen Brevbärare mlt rasism organiserar sig för att vaska SD:s reklam och valsedlar som börjar skickas ut i dag. Gruppen har just nu 615 likes.
Brevbäraren "Anders" säger till Expressen att brevbärarna "mår dåligt" över att behöva dela ut "rasistisk" reklam och att "det finns sätt att göra sig av med post man inte vill dela ut utan att det märks".
Hur stor skada kan detta orsaka SD? Eller blir Jimmie skada gynnad av ännu en mobbingaktion?

Funderar även på om det ofta förekommer att man går miste om post för att brevbäraren inte anser att man ska få sina brev av olika anledningar han/hon hittat på i sitt huvud.
Citera
2014-05-14, 13:19
  #272
Medlem
I gruppen citerar någon "Jag gillar inte dina åsikter men är beredd att dö för att du ska få framföra dem" varpå gruppens representant svarar:
"Voltaire i all ära, men det är en skillnad på yttrandefrihet och att sabba en hel arbetsdag för landets brevbärare."

Han/hon gör sig alltså till talesman för landets alla brevbärare och menar att de har rätt till en obehagsfri arbetsdag. Måste vara väldigt behagligt att jobba som brevbärare om man tycker man har rätt att slippa alla negativa delar med sitt jobb, tror inte någon annan yrkesgrupp har det så lyxigt.
Citera
2014-05-14, 13:20
  #273
Medlem
Awa92s avatar
Fyfan vad vidrigt.

Mvh
Citera
2014-05-14, 13:23
  #274
Medlem
Termosins avatar
Vidrigt!

Underminerar det demokratiska systemet och är inte ett beteende värdigt ett civiliserat samhälle. Härnäst kommer de väll trycka massa FI reklam och dumpa i lådorna istället.
Citera
2014-05-14, 13:27
  #275
Medlem
Det är samma visa varje gång.

Jag visste att deras röstsedlar skulle komma idag så jag höll koll på min postutdelning idag, fullt beredd på att rusa ut och konfrontera min brevbärare ifall de saknades.

För 10 minuter sedan kom min brevbärare och jag fick röstsedeln.
Jag tänker visserligen inte använda den då jag inte röstar på SD, jag var mer sugen på att bråka med en sinnessvag brevbärare men det sket sig.
Citera
2014-05-14, 13:30
  #276
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 85f1.8
I gruppen citerar någon "Jag gillar inte dina åsikter men är beredd att dö för att du ska få framföra dem" varpå gruppens representant svarar:
"Voltaire i all ära, men det är en skillnad på yttrandefrihet och att sabba en hel arbetsdag för landets brevbärare."

Han/hon gör sig alltså till talesman för landets alla brevbärare och menar att de har rätt till en obehagsfri arbetsdag. Måste vara väldigt behagligt att jobba som brevbärare om man tycker man har rätt att slippa alla negativa delar med sitt jobb, tror inte någon annan yrkesgrupp har det så lyxigt.
Ja, det är skillnad. Skillnaden är att yttrandefrihet är fan så mycket viktigare än att brevbärare ska slippa känna sig obekväma en gång vart fjärde år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback